گروه : اقتصادی » خواندنی ها » وبگردی
ساعت : 20:15
شناسه : 206891
تاریخ : 21 آبان 1396
چه کسانی لوکس‌ترین هواپیماهای شخصی جهان را دارند؟ + عکس چه کسانی لوکس‌ترین هواپیماهای شخصی جهان را دارند؟ + عکس

بدون شک امروزه یکی از نشانه‌های زندگی لوکس داشتن هواپیماهای شخصی است. هواپیماهایی که در آن نوشیدنی‌های گران قیمت روی میزها قرار گرفته و صندلی‌های آن بسیار راحت هستند.

 

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛  روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به هواپیماهای شخصی لوکس چهره های مشهور جهان از جملهدونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اشاره کرده است.

در گذشته هواپیماهای شخصی تنها در فیلم‌های قهرمانان کمپانی مارول کامیکس و یا در خانواده‌های پادشاهی دیده می‌شد اما اکنون بسیاری از ثروتمندان خواهان داشتن هواپیماهای شخصی هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که پیش از حضور در کاخ سفید یکی از میلیاردرهای آمریکا بوده، یک هواپیمای شخصی با نام خود دارد. این در حالی است که بسیاری از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا به هواپیما دسترسی داشته‌اند اما آنها صاحب این هواپیماها نیستند.

ترامپ پس از آغاز کار خود در ماه ژانویه به‌عنوان چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا ملزم است تمام سفرهای داخلی و خارجی خود را با «ایر فورس وان» یا هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا که مخصوص رئیس‌جمهور این کشور است، انجام دهد و از هواپیمای شخصی مجللخود برای مدتی دور بماند.

وی همواره این مساله را به رخ کشیده است که هواپیمای شخصی او از هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا از هر جهت بهتر است. ترامپ در سال ۲۰۱۱ این هواپیما را به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار خریده و یا او این ادعا را مطرح کرده است. در آن زمان بسیاری فکر می‌کردند که در قیمت این هواپیما غلو شده است. بوئینگ ۷۵۷-۲۰۰ در گذشته متعلق به پائل الن بنیانگذار مشترک ماکروسافت بوده است.

ترامپ این هواپیما را به سبک خاص خود بازسازی کرده است. برهمین اساس در بسیاری از قسمت‌های هواپیما از طلا استفاده شده است. برای مثال سگک‌های کمربند صندلی‌های هواپیما از طلای ۲۴ عیار است. در این هواپیما یک نمایشگر بزرگ در یکی از اتاق‌های که با روکش چوب گردو پوشانده شده، قرار گرفته است. حمام بزرگ ترامپ در این هواپیما بسیار مجلل است.

رومن آبرامویچ، صاحب باشگاه چلسی، یک میلیاردر روس است که او نیز هواپیمای خصوصی دارد. او یک سیستم موشکی در هواپیمای شخصی خود به نام بندیت نصب کرده است.
سلطان برونئی نیز در هواپیمای خود کاسه‌های روشویی از جنس طلا قرار داده است.
همچنین شاهزاده سعودی الولید بن طلال نیز اولین فردی است که یک جت ایرباس ای-۳۸۰ به عنوان هواپیمای شخصی سفارش داده است.

 

 

منبع:ایسنا

انتهای پیام/