گروه : اخبار اصلی » حوزه دولت و مجلس » داخلی » سیاسی
ساعت : 14:41
شناسه : 206321
تاریخ : 15 آبان 1396
سخنگوی دولت به سیم آخر زد/ حکم ریاست یک نیروی غیر تخصصی برای سازمان تخصصی نقشه برداری! سخنگوی دولت به سیم آخر زد/ حکم ریاست یک نیروی غیر تخصصی برای سازمان تخصصی نقشه برداری!

در هیچکدام از سوابق گزینه احتمالی ریاست نقشه برداری، تخصصی در زمینه نقشه برداری وجود ندارد. حتی هیچ اشاره ای به دانشجو دکترای روابط بین الملل این گزینه احتمالی نیز در رزومه نشده و این سوال به وجود می آید که چه تناسبی میان رشته روابط بین الملل با سازمان تخصصی نقشه برداری وجود دارد.

به گزارش«کمال مهر»؛ یکسال و نیم پیش بود در خبرهای منتشر شده اخباری مبنی بر بهره برداری سخنگوی دولت از یک ارگان دولتی برای حزب اعتدال و توسعه/ سازمان نقشه برداری در احاطه نوبخت و دوستان! + تصاویر منتشر شد و طی آن خبر رسید که یاران نوبخت در سازمانی تخصصی به فعالیت های حزبی مشغول شده اند.

 

هر چند نارضایتی های به وجود آمده و رسانه ای شدن ماجرا موجب شد تا دار و دسته این افراد از سازمان نقشه برداری رفته و در سازمان مدیریت و برنامه جای خوش کنند اما حالا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حضور روحانی در پاستور، بار دیگر این افراد به این سازمان تخصصی قرار است که بازگردند. این در شرایطی است که این انتصابات با شعارهایی که حسن روحانی رئیس جمهوری در ایام انتخابات سر می داد، فاصله بسیاری دارد.

مسئولیت در اعتدال و توسعه از لیست سوابق حذف شد!

در رزومه ای که از گزینه احتمالی ریاست سازمان نقشه برداری منتشر شده،  به عضویت او در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، عضویت در شورای مشورتی حقوقی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مشاور هماهنگی امور استانها در سازمان برنامه و بودجه کشور، مسوول گروه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کرد.

این در شرایطی است که در هیچکدام از این سوابق تخصصی در زمینه نقشه برداری وجود ندارد و از جمله مسئولیت های مهم مسعود شفیعی می توان به مدیریت یک سایت خبری اشاره کرد.

از سوی دیگر نیز یکی از فعالیت های گزینه ریاست سازمان نقشه برداری، مسئولیت جوانان حزب اعتدال و توسعه است که در رزومه وی هیچ اشاره ای به آن نشده است. این در حالی است که تصدی پست ریاست نقشه برداری دقیقا به واسطه همین جایگاه و فعالیت های مسعود شفیعی در حزب اعتدال و توسعه است. حزبی که در حال حاضر مسئولیت آن را نوبخت، سخنگوی دولت بر عهده دارد.

سازمان تخصصی بازهم به محلی برای فعالیت های حزبی تبدیل شد

در تعریف فعالیت های سازمان نقشه برداری اینگونه آمده که این سازمان به‌ لحاظ حقوقی دارای شخصیت مستقل و وابسته به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است؛ سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم این روزها با مدیریت نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس حزب اعتدال و توسعه به کار خود ادامه می دهد و تلاقی جایگاه های دولتی نوبخت با سمت حزبی وی موجب شده تا سازمان نقشه برداری به عنوان پایلوتی برای فعالیت های حزبی آقای سخنگو مورد استفاده قرار گیرد.

از همین رو در جدیدترین انتصاب نیز نوبخت معاون جوانان حزب اعتدال و توسعه را به عنوان رئیس سازمان نقشه برداری منصوب کرده و شائبه تکرار مجدد فعالیت های حزبی در سازمان تخصصی نقشه برداری به میان می آید.

در این خصوص طی روزهای آینده اخبار و جزئیات بیشتری مبنی بر حضور افراد مختلف و چهره های نزدیک به دولت و نوبخت در سازمان نقشه برداری منتشر خواهد شد.