تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

عشوه های یک لمپن سرمایه دار

  • کد خبر : 206192
  • 14 آبان 1396 - 0:49

سعد حریری نخست وزیر لبنان یک روز بعد از حملات نتانیاهو به ایران،همان حرفها را عینا علیه ایران در ریاض تکرار و استعفا کرد.

عبدالله گنجی نمایه

به گزارش «کمال مهر» عبدالله گنجی در کانال تگرامی اش نوشت: سعد حریری نخست وزیر لبنان یک روز بعد از حملات نتانیاهو به ایران،همان حرفها را عینا علیه ایران  در ریاض تکرار و استعفا کرد. این در حالی است که هیچ مساله جدیدی در لبنان بوجود نیامده است و حریری دو روز پیش نیز با دکتر ولایتی دیدار کرد.

اینکه ایشان بدون مقدمه و در عربستان با اعتراض به ایران استعفا می دهد می تواند به دلایل ذیل باشد:

-ممکن است حریری بخشی از پازل فشار بر ایران باشد که آمریکا در ابعاد مختلف با کمک سعودیها و صهیونیستها شروع کرده است .کانونی نشان دادن ایران به عنوان”معضل” در خاورمیانه می تواند هدف اصلی باشد که باید از تریبونهای مختلف عنوان شود.

-اعلام استعفا در ریاض می تواند با هدف القا و به رخ کشیدن اقتدار سعودی در لبنان باشد و این پیام را منتقل کند که سعودیها بر دولت لبنان نفوذ دارند وبرای آن تصمیم می گیرند.

– ممکن است  هدف ،بهم ریختن آرامش لبنان در پایان داعش باشد تا حزب الله به جای جشن پیروزی ،وارد یک چالش جدید شود و یا نیروهایش را از سوریه خارج کند تا غرب بهتر بتواند برای سوریه ی پسا داعش تصمیم بگیرد.

-هیچ مساله ای از دخالت ایران در لبنان در ذهن جهانیان نیست و نصرالله بارها اعلام کرده :ایران در قبال کمک، هیچ چیز از ما نمی خواهد و هیچ دستوری به ما نمی دهد.اما ممکن است مساله سازی در لبنان و “بحران نمایی” ساختگی با هدف افزودن  لبنان به لیست کشورهایی باشد که غرب و سعودیها و صهیونیستها ایران را متهم به بی ثباتی آنان نموده اند.

اما حقیقت موضوع شکست همه جانبه غرب و دوستانش از انقلاب اسلامی است.این شکست همزمان با تحریم همه جانبه ایران برایشان کشنده شده است و به جرزنی روی آورده اند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=206192

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x