تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

رنج دختری پاکستانی با انحراف ۱۸۰ درجه‌ای گردن+تصاویر

  • کد خبر : 205576
  • 07 آبان 1396 - 6:52
رنج دختری پاکستانی با انحراف ۱۸۰ درجه‌ای گردن+تصاویر

یک دختر پاکستانی ۹ ساله که سرش با زاویه ۱۸۰ درجه از گردن آویزان است نه می‌تواند بایستد و نه راه برود. او مجبور است همانند انسانی طردشده زندگی کند زیرا روستاییان هم از او می‌ترسند.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر» به نقل از دیلی میل، یک دختر ۹ ساله پاکستانی که سرش با زاویه ۱۸۰ درجه از گردنش آویزان است، به دلیل ترس مردم از خودش مجبور به خانه نشینی شده است.

«آفسین کومبار»، اهل میتهی پاکستان، مبتلا به نوعی ناهنجاری ماهیچه ای نامعلوم است که نمی‌تواند سرش را به صورت عمود نگه دارد؛ به همین دلیل نه می تواند بایستد نه می‌تواند بخوبی راه برود. او فقط می تواند یک جا بنشیند و برای غذا خوردن و رفتن به دستشویی نیز به کمک دیگران احتیاج دارد.

تعصب خرافی روستاییان، کودک ۹ ساله را از جامعه طرد کرده است +تصاویر

کودکان از او می ترسند و بزرگسالان نیز اعتقاد دارند این وضعیت او نتیجه گناهان کبیره ای است که مرتکب شده. به دلیل شیوع همین افکار در میان مردم و واکنشهای دیگران، او به مدرسه هم نمی رود و تنها دوستانش شش خواهر و برادرش هستند.

تعصب خرافی روستاییان، کودک ۹ ساله را از جامعه طرد کرده است +تصاویر

پدرش، الله جوریو، ۵۵ ساله و مادرش، جامیلان، ۵۰ ساله می گویند که با چندین پزشک مشورت کرده اند اما آنها نتوانسته اند درمانی برای این وضعیت نادر فرزندشان بیابند. این زوج فقیر، که در امور مالی زندگی به کمک پسر بزرگشان وابسته اند، به دلیل همین ناتوانی مالی از درمان دخترشان عاجزند.

تعصب خرافی روستاییان، کودک ۹ ساله را از جامعه طرد کرده است +تصاویر

مادرش می گوید: دیدن دخترم در این وضعیت بسیار زجرآور است. قادر به دیدن زجر هرروزه او نیستم و هیچیک از پزشکان هم تاکنون نتوانسته اند بیماری‌اش را تشخیص دهند. آنها به ما توصیه می کنند او را به مرکز پزشکی-درمانی جینا در کراچی ببریم اما هیچ پول و پس‌اندازی برای درمان او در بیمارستان‌های دیگر نداریم.

تعصب خرافی روستاییان، کودک ۹ ساله را از جامعه طرد کرده است +تصاویر

آفسین مانند شش خواهر و برادر دیگرش ابتدا کاملا طبیعی و بدون مشکل به دنیا آمد، اما با رسیدن به سن ۸ ماهگی زندگی‌اش تغییر کرد. وقتی ۸ ماه داشت، روزی هنگام بازی بیرون از منزل زمین خورد و گردنش آسیب دید.

خانواده‌اش می گویند: در آغاز به وضعیت او اعتنایی نکردیم و به دلیل فقر و نداشتن پول کافی او را نزد درمانگری محلی بردیم اما در وضعیت او بهبودی حاصل نشد.

تعصب خرافی روستاییان، کودک ۹ ساله را از جامعه طرد کرده است +تصاویر

به مرور که بزرگتر شد، مشکلاتش نیز بیشتر شد. او به هیچ وجه نمی توانست سرش را راست نگه دارد و اغلب از درد گردنش نیز شکایت می کرد. هیچ کاری را خودش بتنهایی نمی تواند انجام دهد و در هر کاری نیاز به کمک دارد. او فقط گوشه ای می نشیند و گهگاه نیز با فرزندان دیگرمان بازی می کند. ما باید همه جا از او مانند نوزادی مراقبت کنیم در صورتی که او اکنون ۹ ساله است و نمی‌دانیم وقتی بزرگتر شد باید چگونه از او مراقبت کنیم؟

والدین آفسین هر دو در مزرعه خانوادگیشان کار می کنند و شغل ثابت روزانه ای ندارند. پسر بزرگشان محمد یعقوب، ۲۵ ساله در یک فروشگاه خصوصی کار می کند و درآمد ناچیزی دارد با این حال در تامین مخارج زندگی به والدینش کمک می کند اما به رغم این کمک، خانواده آفسین همچنان در تنگدستی به سر می‌برند.

تصور خرافی مردم هم شرایط غیر عادی آفسین را افزایش داده است. او انسانی طرد شده است که جامعه اطرافش به وی همچون فردی منفور می‌نگرد و کسی حاضر نیست به او نزدیک شود.

پدرش می گوید: مردم چیزهای بدی در مورد دخترمان می گویند. اغلب به او می خندند و او را مسخره می کنند و این براستی ما را از پا در خواهد آورد. ما نمی توانیم با این نوع نگرش افراد و تبعیضات آنها کنار بیاییم و با آن مدارا کنیم. مردم از دیدن او اجتناب می کنند و ما مجبوریم او را در خانه نگه داریم. ما می خواهیم او درس بخواند ولی کسی او را در مدرسه نمی پذیرد.

پزشکان معتقدند که آفسین از یک مورد نادر ناهنجاری ماهیچه ای یا ناهنجاری ستون فقرات رنج می برد اما فقط با انجام آزمایشهای تشخیصی می توان علت اصلی آن را شناسایی کرد.

دکتر دیلیپ کومار، رییس کلینیک خصوصی میتهی که آفسین را معاینه کرده معتقد است این مورد یکی از نادرترین موارد ناهنجاری است و کلینیک میتهی تجهیزات لازم برای تشخیص و درمان این بیماری را ندارد؛ آفسین باید برای درمان و انجام اعمال جراحی خاص به بیمارستانی در کراچی منتقل شود.

والدین آفسین برای کمک به فرزندشان و تامین هزینه های درمانی از دولت پاکستان تقاضای کمک کرده اند.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=205576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x