تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

مقایسه آیفون X با گوشی های قدیمی تر اپل+تصاویر

  • کد خبر : 205437
  • 04 آبان 1396 - 18:17

در اینجا به بررسی آخرین گوشی های اپل رفته ایم و برخی تفاوت های این سه گوشی هوشمند را بررسی می کنیم.

/// گزارش؟////تیتر 2 اگر بهتره با تیتر یک عوض شود/مقایسه آیفون X با گوشی های قدیمی تر اپل

به گزارش«کمال مهر»سه مدل گوشی هوشمند آخر اپل در حدود یکسال گذشته معرفی شده اند.آیفون ایکس آخرین گوشی هوشمند اپل است که ظرف چند روز آینده معرفی می شود. این گوشی اولین گوشی هوشمند تمام صفحه اپل است.

آیفون ۸  و ۸ پلاس نیز با شارژر بی سیم خود به بازار آمده است و حتی اگر مشتری این کارخانه باشید انتخاب را برایتان سخت می کند.البته به برخی ویژگی های آیفون ۷ هم می پردازیم تا مالکان این گوشی هوشمند نیز بی نصیب نمانند.

آیفون های جدید از چه لحاظی متفاوت هستند؟

آیفون ایکس از لحاظ ظاهر تفاوت قابل توجهی با دیگر آیفون ها دارد.آیفون با طراحی این گوشی  و افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه در راهی قدم گذاشته که پیش از این سامسونگ با طراحی S8 قدم گذارده بود.و البته حذف دکمه Home از روی صفحه  (که از سال ۲۰۰۷ بر روی گوشی های آیفون قرار داشت) تفاوت زیادی با آیفون های دیگر ایجاد کرده است.

اپل همچنین قاب آلومینیومی مورد استفاده از آیفون ۶ تا به حال را با قاب شیشه ای عوض کرده است.در حالی که لبه های منحنی در ۴ گوشه گوشی از فولاد ضد زنگ ساخته شده است با وجود ادعاهای اپل که می گوید این لبه ها شیشه ای است.

/// گزارش؟////تیتر 2 اگر بهتره با تیتر یک عوض شود/مقایسه آیفون X با گوشی های قدیمی تر اپل

اما درباره آیفون ۸ در همین نگاه اول به نظر می رسد که شباهت زیادی بین این آیفون و آیفون های ۷ و ۷ پلاس وجود دارد.(حتی می توان گفت  نسبت به آیفون ۶ نیز از نظر ظاهری تفاوت شگرفی را شاهد نیستیم.) اگر بخواهیم به یکی از شباهت های محسوس بپردازیم می توانیم به دکمه خانه/حسگر اثر انگشت بپردازیم.اگر شما آیفون ۵S دارید طراحی آیفون ۸ برای شما با صفحه نمایش بزرگتر یک قدم رو به جلو به حساب می آید اما اگر از آیفون ۶ یا جدیدتر استفاده میکنید. احتمالا از نظر ظاهری تفاوت زیادی نخواهد بود.همچنین لازم به ذکر است که اپل شیشه ای به آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس اضافه کرده است که باعث می شود از مدل های قبلی شکننده تر باشد.

آیفون ایکس با سایر گوشی ها چه تفاوتی دارد؟

برخی افراد برای استفاده از آیفون ۷ تمایل بیشتری دارند چرا که راحتی قرار گیری این گوشی در یک دست برای آن ها مهم است.خبر خوب برای طرفداران اپل این است که آیفون ایکس با طراحی بدون قابی که دارد، از نظر اندازه، بیشتر به آیفون ۸ شبیه است تا آیفون ۸ پلاس.

از لحاظ اندازه آیفون ایکس تنها ۵.۲ میلیمتر از آیفون ۸ بلندتر است در حالی که ایفون ۸ پلاس ۱۴.۸ میلیمتر بلندتر از آیفون ایکس است.آیفون ایکس در اندازه ی مشابه سامسونگ Galaxy S8 است بنابراین اگر با گوشی سامسونگ مشکلی نداشته باشید احتمالا با آیفون ایکس هم مشکلی نخواهید داشت.

/// گزارش؟////تیتر 2 اگر بهتره با تیتر یک عوض شود/مقایسه آیفون X با گوشی های قدیمی تر اپل

ایفون ایکس بدون دکمه Home چگونه کار می کند؟

ایفون ایکس برای این کار جایگزین جالبی ارائه کرده است به شکلی که شما از پایین صفحه به بالا می کشید و همان کاری را انجام می دهد که دکمه Home در نمونه های گذشته اپل انجام می داد.برای رسیدن به مرکز کنترل (Control Center) از سمت چپ بالا به پایین بکشید.همچنین اگر از سمت راست صفحه از بالا به پایین بکشید بخش اعلانات notification  باز می شود.هر چند که این ها تغییرات کوچکی هستند و احتمالا نباید دشوار باشند.برای حسگر اثر انگشت نیز که در مدل های قبلی از دکمه Home استفاده می شده است ازتشخیص چهره یا FaceID استفاده می شود.البته دکمه Home با گوشی های آیفون ۸ و ۸ پلاس می ماند.

/// گزارش؟////تیتر 2 اگر بهتره با تیتر یک عوض شود/مقایسه آیفون X با گوشی های قدیمی تر اپل

FaceID آیفون ایکس چیست؟

آز آن جایی که آیفون ایکس سنسور اثر انگشت را حذف کرده است باید راهی برای تشخیص هویت جایگزین این ویژگی می کرده است.تشخیص چهره آیفون ایکس دارای عمق است و از این ویژگی که درون نوت ۷ نیز استفاده می شد به روزتر است. اما اشکالات اساسی و اشتباهات این حسگر نیز قابل چشم پوشی نیست.

/// گزارش؟////تیتر 2 اگر بهتره با تیتر یک عوض شود/مقایسه آیفون X با گوشی های قدیمی تر اپل

این حسگر با استفاده  از “Illuminator Flood” کار می کند (به نظر می رسد یک نام فانتزی برای نور است) که نور کافی را برای دوربین مادون قرمز و “Dot Projector” فراهم می کند تا ۳۰۰۰۰ نقطه نور نامرئی را به صورت شما شلیک کند سپس یک الگوی تصویر و نقطه از طریق شبکه های عصبی به صورت ریاضی از چهره شما می سازد. اطلاعات صورت همانند حسگر اثر انگشت در نمونه های گذشته محافظت می شود.

اپل ادعا می کند که تکنولوژی شناسایی تصویرش بسیار خوب است و در تاریکی یا زمانی که عینک می زنید یا کلاه می گذارید نیز کار می کند.البته ادعاهای اپل بیشتر روی کاغذ است و باید دید در میدان عمل هم می تواند به این وعده عمل کند یا خیر. (این سیستم در نسخه زنده نمایش اپل شکست خورد و این نکته خوبی برای این دوربین نیست)البته شنیده ها حاکی از این مطلب است که ممکن است اپل در ارتقا آیفون ایکس شناسای به وسیله اثر انگشت را نیز بگنجاند.

آیفون ایکس دارای نمایشگر OLED است،آیا باید مراقب باشیم؟

در حالی که سامسونگ سال هاست از نمایشگر های OLED استفاده می کند این اولین گوشی اپل است که از این نمایشگر ها استفاده می کند.LED IPS معمولا نمایشگر های بسیار خوبی هستند اما فناوری OLED اجازه می دهد تا رنگ های بیشتری نمایش دهند.البته این فناوری برای رنگ های تیره نیز موثر است به گونه ای که می تواند هر پیکسل را خاموش یا روشن کند و به تضاد رنگی کمک کند.

البته این که کدام نمایشگر را ترجیح می دهید کاملا به ترجیح شخصی شما بستگی دارد اما تغییر اپل به OLED می تواند تغییر بسیار مناسب و کارآمدی باشد چرا که نمایشگر های OLED  تضاد رنگی را نیز به خوبی نمایش می دهند.

از دیگر نکات مثبت آیفون ایکس می توان به این نکته اشاره کرد که با توجه به بزرگ شدن نمایشگر شما می توانید محتوای بیشتری را در صفحه نمایش ببینید بدون آن که احساس کنید گوشی بزرگی در دست دارید یا این که مرتب مجبور باشید زوم کنید یا تغییرات ایجاد کنید.

/// گزارش؟////تیتر 2 اگر بهتره با تیتر یک عوض شود/مقایسه آیفون X با گوشی های قدیمی تر اپل

 

آیا آیفون ایکس سریع تر است؟

آیفون ایکس و آیفون ۸ هر دو دارای یک پردازنده ۶ هسته ای جدیدی به نام A11 هستند. این شش هسته شامل چهار هسته ضعیف و دو هسته قدرتمند هستند. اپل ادعا می کند که آیفون ایکس دو ساعت بیشتر از آیفون ۷ شارژ نگه می دارد در حالی که ۲۵ درصد در هسته های عملکردی و ۷۵ درصد در هسته های کارآمدی انرژی  مفید تر عمل می کند. در هسته های پردازنده گرافیک آیفون ایکس سریع تر عمل می کند اما اگر شما کارهای ساده مانند چک کردن شبکه های اجتماعی سبک با این گوشی انجام می دهید بعید است بین این گوشی و آیفون ۷ یا حتی آیفون ۶s تفاوت بسیار زیادی ببینید.

/// گزارش؟////تیتر 2 اگر بهتره با تیتر یک عوض شود/مقایسه آیفون X با گوشی های قدیمی تر اپل

ویژگی های جذاب

به لطف پشت گوشی که از جنس شیشه است آیفون ۸ و ۸ پلاس و آیفون X از شارژر بی سیم طبق استاندارد QI استفاده می کنند. این یک ویژگی جذاب است اما توجه داشته باشید که شارژ بی سیم بیش از شارژ با کابل طول می کشد. همچنین این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که آیفون ایکس نیز جک ۳.۵ میلیمتری ندارد و اپل برای شما راحتی شما هندزفری بدون سیم و داخل گوش خود را پیشنهاد می دهد.

یکی از جذاب ترین ویژگی ها برای آیفون ایکس Animoji است.اموجی های سه بعدی که از طریق ویژگی های صورت و صدای شما ایجاد شده است. شما همچنین می توانید از شخصیت های غیر انسانی برای این کار استفاده کنید برای این کار دوربین سه بعدی آیفون ایکس شما را بسیار کمک می کند.

نتیجه گیری

به طور کلی اگر می توانید قیمت بالای حدود ۱۰۰۰ دلاری این گوشی را بپردازید ،آیفون ایکس دارای طراحی کاملا متفاوت است. نمایشگر بدون قاب،پردازنده قدرتمند و سریع و همچنین ویژگی های واقعیت افزوده اما اگر نمی خواهید این مقدار برای خرید گوشی هزینه کنید آیفون ۸ گزینه قانع کننده ای برای شما خواهد بود.

درست است که شما آخرین طراحی آیفون را در اختیار ندارید اما آیفون ۸ آخرین طراحی گوشی با دکمه Home  است و این نیز نکته مثبتی است.اما اگر شما مالک آیفون ۷ هستید با تغییر گوشی خود احتمالا تفاوت چشمگیری حس نمی کنید و البته که این تفاوت ارزش این هزینه بالا را نیز ندارد.

/// گزارش؟////تیتر 2 اگر بهتره با تیتر یک عوض شود/مقایسه آیفون X با گوشی های قدیمی تر اپل

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=205437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x