تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

روشى جدید که ٧٠ درصد درد سرطانى‌ها را کاهش مى‌دهد

  • کد خبر : 204299
  • 24 مهر 1396 - 9:57
روشى جدید که ٧٠ درصد درد سرطانى‌ها را کاهش مى‌دهد

دبیر اجرایى سیزدهمین همایش مطالعه درد گفت: روشى برای تسکین درد سرطانى‌ها وجود دارد که ٧٠ درصد درد آنها را کاهش مى‌دهد.

به گزارش«کمال مهر» فریده محمد طاهرى فلوشیپ درد و دبیر اجرایى سیزدهمین همایش بررسى و مطالعه درد ایران در نشست خبرى این همایش گفت: ضربان قلب، درجه حرارت و فشار خون سه علامت حیاتى شناخته مى شوند، امروزه درد نیز به عنوان پنجمین عامل حیاتى محسوب مى شوند.

وى افزود: حق هر انسانى است که زندگى بدون درد داشته باشند در کشورهاى پیشرفته صد سال است فلوشیپ درد تربیت مى‌کنند اما در این ١٠ سال است که فوق تخصص فلوشیپ تربیت مى شوند.

محمدطاهرى عنوان کرد: در تسکین درد، شرایط جسمى و روحى مدنظر قرار دارد و متخصصان توصیه مى کنند که درمان‌هاى کم تهاجمى براى رفع درد استفاده شود به عنوان مثال در درمان دیسک کمر به جاى جراحى روش‌هاى کم تهاجمى به کار گرفته شود.

 ٧٠ درصد کمردردها بدون جراحى قابل درمان است

دبیر اجرایى سیزدهمین همایش بررسى و مطالعه درد ایران با بیان اینکه در مطالعات مشخص شده است که٧٠ درصد کمردردها با روش هاى کم تهاجمى یا غیر تهاجمى قالب درمان است، گفت: امروزه براى درمان کمر دردها از روش هاى کم تهاجمى و تخریب عصب هاى کف لگن استفاده مى شود.

استفاده از سلول هاى بنیادى به جاى مسکن براى تسکین درد

وى افزود: استفاده از سلول هاى بنیادى براى تسکین درد یکى از روش هاى جدید محسوب مى شود، براى تسکین درد بهتر است به جاى مصرف مسکن و کورتون از روش هایى مانند استفاده از سلول هاى بنیادى که روند ترمیم را در بیماران القا می‌کند استفاده کنیم.

روش‌هاى جدید براى تسکین درد بیماران سرطانى

دبیر اجرایى سیزدهمین همایش بررسى و مطالعه درد ایران با اشاره به روش هاى تسکین درد در بیماران سرطانى گفت: سیستم عصبى سمپاتیک ۵ شبکه دارد که در یک جلسه سونوگرافى این شبکه تحریک مى شود و ٧٠ درصد درد بیماران سرطانى تسکین پیدا مى کنند.

وى افزود: در تومورهاى سر و گردن عصب هاى حسى این مناطق را قطع مى کنیم تا درد بیمار تسکین پیدا کند.

محمد طاهرى عنوان کرد: بسیارى از مردم ترجیح مى دهند تا درد خود را با مسکن تسکین دهند این در حالى است کلیه و کبد با مسکن ها آسیب مى بیند.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=204299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x