تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بازی‌هایی که سبب ابتلا به دیابت در کودکان می‌شود!

  • کد خبر : 203939
  • 20 مهر 1396 - 10:25
بازی‌هایی که سبب ابتلا به دیابت در کودکان می‌شود!

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به بازی‌هایی که سبب ابتلا به دیابت در کودکان می‌شود، گفت: دلیل افزایش شدید ابتلا به دیابت، شیوه زندگی ناسالم امروزی است.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر».مهران زمان‌زاده متخصص بیماری های غدد و داخلی در ارتباط با دیابت در کودکان اظهارداشت: هر روز تعداد کودکان مبتلا به دیابت درحال افزایش است برخی از کودکان حتی قبل از تولد در حالی‌که در شکم مادرشان هستند به دیابت مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه دلیل افزایش شدید ابتلا به دیابت، شیوه زندگی ناسالم امروزی است، گفت: کودکان شدیداً به فست فودها و نوشیدنی‌هایی که اشباع از شکر و مواد افزودنی است اعتیاد یافته‌اند، همچنین بازی‌های رایانه‌ای و اینترنتی سبب افزایش بی‌تحرکی شده است.

این متخصص بیماری‌های غدد و داخلی تاکید کرد: باید به کودکانی که در سنین پایین به دیابت مبتلا می‌شوند نحوه تطابق با بیماریشان را آموزش داد تا مانع از تشدید این بیماری در آنها شویم.

زمان‌زاده در ادامه گفت: در بیماران دیابتی به‌خصوص دیابت نوع۲، فشار خون بالا بسیار شایع است چنان که بیش از نیمی از بیماران دیابتی نوع۲ به بیماری فشار خون بالا نیز مبتلا هستند.

وی بیان داشت: در واقع ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون بالا به‌طور هم زمان مشکلات بیمار را دوچندان می‌کند. همچنین این بیماران به مراتب بیشتر از سایرین در معرض بروز بیماری‌های قلب و عروق، اختلالات کلیوی و سکته‌های مغزی هستند.

این متخصص بیماری‌های غدد و داخلی خاطرنشان کرد: حفظ فشار خون یک بیمار دیابتی در محدوده ۸۰ و ۱۲۰ میلیمتر جیوه باعث می‌شود خطر بروز بیماری‌ها و حملات قلبی ۵۰ درصد و خطر بروز صدمات کلیوی، چشمی و عصبی ۳۳ درصد کاهش یابد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=203939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x