تارخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر : 203889
چاپ خبر

در اتاق سرد بخوابید تا سالم بمانید

آنهایی که ترجیح می‌دهند هنگام خواب، دمای اتاق خواب را پایین بیاورند، کار درستی انجام می‌دهند.وقتی پای یک خواب خوب شبانه به میان می‌آید، دمای اتاق خواب ما می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»،  آنهایی که ترجیح می‌دهند هنگام خواب، دمای اتاق خواب را پایین بیاورند، کار درستی انجام می‌دهند! بنا بر مقاله‌ای از دکتر کریستوفر وینتر، وقتی پای یک خواب خوب شبانه به میان می‌آید، دمای اتاق خواب ما می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
هرچند بیشتر ما احتمالا تصور می‌کنیم هنگام خواب باید هوای اتاق نسبتا گرم باشد تا سرما نخوریم و راحت بخوابیم، اما به گفته‌ی دکتر وینتر، دمای اتاق خواب باید ۶۰ تا ۶۷ درجه‌ی فارنهایت باشد تا یک خواب عالی داشته باشیم. اگر دمای اتاق، بیشتر از ۷۵ درجه یا کمتر از ۵۴ درجه بشود، می‌تواند منجر به بیخوابی‌تان شود.
 چرا باید در اتاق سرد بخوابید
چرا عدد دماسنج مهم است؟ دمای بدن به طور طبیعی طی یک دوره‌ی ۲۴ ساعته، بالا و پایین می‌شود؛ بیشترین دمای بدن در اواخر بعد ازظهر و کم‌ترین دمای بدن حدود ۵ صبح است.
خواب، معمولا زمانی شروع می‌شود که دمای بدن ما افت می‌کند، بنابراین اتاق خنک‌تر، ما را وامی‌دارد تا سریع‌تر به خواب برویم. اگر زودتر به خواب رفتن، به تنهایی متقاعدتان نمی‌کند که دمای اتاق را پایین بیاورید، پس سایر مزایای خوابیدن در اتاق سرد را بخوانید:

خواب عمیق‌تری خواهید داشت

تحقیقات انجام شده در دانشگاه استرالیای جنوبی دریافت، انواع خاصی از بیخوابی زمانی روی می‌دهند که دمای بدن، تنظیم مناسبی ندارد. اگر معمولا در طول شب از خواب بیدار می‌شوید، یک اتاق خنک‌تر می‌تواند به شما کمک کند بدن‌تان به دمای مناسبی برسد و خوابی عمیق‌تر داشته باشید.

جوان‌تر به نظر خواهید رسید

خوابیدن در اتاقی گرم‌تر از ۷۰ درجه، مانع ترشح ملاتونین در بدن‌تان می‌شود که یکی از بهترین هورمون‌های بدن در مبارزه با پیری است. وقتی در تاریکی کامل به خواب می‌‌رویم و دمای بدن‌مان افت می‌کند، ملاتونین ترشح شده و فوایدش به بدن می‌رسد.

کمک‌تان می‌کند وزن کم کنید

با افت دمای بدن و ترشح هورمون رشد، هورمون استرس یا کورتیزول هم کاهش می‌یابد. وقتی نمی‌توانید به اندازه‌‌ی کافی بخوابید، با سطح بالایی از کورتیزول از خواب بیدار می‌شوید، یعنی احتمال اینکه سراغ جعبه‌ی کلوچه‌ها بروید و اضطراب‌تان هم بیشتر شود، بالا می‌رود.

احتمال بیماری‌های متابولیک را کم می‌کنید

مطالعه‌ای نشان داد خوابیدن در اتاقی با دمای ۶۶ درجه می‌تواند کمک کند تا از یک سری از بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت پیشگیری کنید. افراد شرکت کننده در آزمایش، نه تنها در زمان بیداری کالری بیشتری سوزانده بودند، بلکه مقدار چربی قهوه‌ای‌شان (چربی خوب) هم تقریبا دو برابر شده بود.
چربی قهوه‌ای به بدن اجازه می‌دهد کالری کمتری ذخیره کند. به مرور زمان این اتفاق، از ریسک بیماری‌های متابولیکی خواهد کاست. بنابراین لباس خواب راحت‌تان را بپوشید، درجه‌ی سیستم گرمایشی را پایین بیاورید و آماده‌ی یک خواب خوب و راحت شوید!
منبع:برترین ها
انتهای پیام/

پاسخی بگذارید »

  • آخرین اخبار
  • کودکان در ۲ سالگی استفاده از فضای مجازی را الگو برداری می کنند
    متحدان جدی آمریکا با تصمیم ترامپ درباره قدس مخالف هستند/ رژیم صهیونیستی نمی تواند علیه حزب الله و حماس دست از پا خطا کند
    سکوت پاپ در میانمار چه مفهومی دارد!؟
    تجلیل از «علیرضا کریمی»، کشتی‌گیر شایسته البرزی
    زیباترین پاییز دنیا در این شهر است+ تصاویر
    اتفاقی که مایه شرمساری عروس جوان در جشن شد+فیلم
    شغل پر درآمدی که متقاضی ندارد/ این خواستگاران همیشه جواب منفی می‌گیرند
    ۱۲ عکس تاثیرگذار تاریخ!
    عمل تحسین‌برانگیز فروشنده جوان هنگام زلزله +فیلم
    برخی تصاویر ثبت شده در تاریخ، تاثیر عجیبی بر زندگی انسان گذاشته اند، برخی از آنها را مشاهده می‌کنید.
    واریز کمک‌های مردمی واصل‌شده به دفتر رهبری به حساب بنیاد مسکن
    هدیه نانوایان ایرانی به مقام فرانسوی+عکس
    حادثه رانندگی عروس را راهی بیمارستان کرد +عکس
    کمک ۱۱میلیارد تومانی صاحبان سهام عدالت به دولت
     تصمیم جالبی که یک زوج سالخورده برای وسایل خانه‌شان گرفتند+تصاویر
    تصاویر رنگی دیده نشده از هیتلر، چرچیل و نازی ها در جنگ جهانی دوم
    واکنش دیدنی پرستاران بیمارستانی در ژاپن به هنگام وقوع زلزله + فیلم
    دانشجوی چینی، نوزادش را از طبقه چهارم خوابگاه به پایین پرتاب کرد + فیلم
    کوتاهی قد عروس جوان، مادرشوهر را به کشتن داد+فیلم
    مشاهدات تکان دهنده شخصی که پس از مرگ دوباره زنده شد + تصاویر
    تمامی حقوق متعلق به وبسایت خبری تحلیلی کمال مهر بوده و هرگونه کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز خواهد بود.
    Powerd By: Kordaki.Net