گروه : اقتصادی » وبگردی
ساعت : 23:52
شناسه : 203782
تاریخ : 18 مهر 1396
آشنایی با مگان ۲۰۱۷+تصاویر آشنایی با مگان ۲۰۱۷+تصاویر

عرضه‌ نسل چهارم مگان از سال ۲۰۱۶، آغاز شده که این محصول در یکی از کارخانه‌های رنو در شهر بورسای ترکیه تولید می‌شود و در سه کلاس بدنه‌ هاچ بک، سدان و استیشن به بازار جهانی عرضه شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی «کمال مهر»، اولین نسل از رنو مگان در سال ۱۹۹۰ معرفی شد و بعد از گذشت ۵ سال به تولید رسید و تا سال ۲۰۰۹ در خط تولید کارخانه‌های رنو در آرژانتین و کلمبیا قرار داشت. جالب است نسل دوم این خودرو هم در سال ۲۰۰۲ به بازار معرفی شد و در فرانسه، تایوان و برزیل و از سال ۱۳۸۶ به خط تولید در داخل کشور هم رسید.

عرضه‌ جهانی نسل چهارم مگان از سال ۲۰۱۶، آغاز شده و نکته جالب توجه اینجاست که در خط تولید رنو فرانسه قرار نداشته بلکه در یکی از کارخانه‌های رنو در شهر بورسای ترکیه تولید می‌شود نسل چهارم این خودرو در سه کلاس بدنه‌ی هاچبک، سدان و استیت (استیشن) در بازار جهانی عرضه شده که نسخه هاچ بک نمونه اصلی به شمار خواهد می رود.

طراحی ظاهری  و داخلی مگان

ابعاد مگان ۱.۸۱۴ متر عرض و ۱.۴۴۷ متر ارتفاع بوده اما طول این خودرو در نسخه ی سدان، ۴.۶۳۲ متر و در نسخه‌ی هاچ بک، ۴.۳۵۹ متر است . چراغ‌ها و جلوپنجره، تفاوت خاصی با تالیسمان و کولئوس ندارند و به طور کلی نسل چهارم مگان طراحی این دوخودرو را به ارث برده است .بخش زیادی از افراد طراحی جلوپنجره کرومی و قرارگیری لوگوی بزرگ رنو در وسط آن را امری فریبنده برای این خودرو دانسته که سبب شده تا چراغ های c شکل این خودرو که با LED بوده نمایی مناسب برای این فرانسوی به ارمغان آورد از دیگر مشخصات در طراحی نمای جلو این خودرو می توان به خطوط بکار رفته بر روی کاپوت آن اشاره کرد.

نمای جانبی این خودرو با استفاده از نوار باریک کرومی در بخش پائین فریم پنجره‌ها که ادامه ی خط کاپوت، از گوشه‌ی چراغ های جلو بوده شکل گرفته است از دیگر ویژگی های نمای جانبی این خودرو حجم‌دهی به بدنه و تورفتگی پائین در و برآمدگی قسمت فوقانی گلگیرها باید اشاره کرد.

چراغ‌هایی کاملا مشابه تالیسمان که تماما LED تا میان در صندوق ادامه داشته و به لوگوی رنو ختم می‌شود و همچنین حجم‌دهی به این قسمت که البته سبب کوچک‌ شدن شیشه‌ی عقب شده از جمله مشخصات طراحی بخش عقب مگان فرانسوی است.

آشنایی با مگان 2017+تصاویر

طبق نظرات کارشناسان خودرو عمدتا خودروهای فرانسوی به ظاهر خوب بیرونی و نمای ناامید‌کننده‌ی داخلی شهرت دارند اما این بار کمپانی فرانسوی سعی در تغییر نگرش کارشناسان نسبت تولیدات خود را دارد به همین سبب هنگام ورود به کابین این خودرو با داشبوردی ساده که به یک خط کرومی در وسط آن مزین شده مواجه خواهید شد گرچه داشبورد این فرانسوی از جنس پلاستیک نرم بوده اما به طور کلی فاصله خوبی با طراحی یک خودرو ساده دارد اما به همین میزان فاصله زیادی با طراحی خودرو های لوکس آلمانی و ایتالیایی خواهد داشت.

در کنسول وسط این خودرو شاهد یک نمایشگر عمودی که بسیاری از تجهیزات رفاهی و فنی خودرو را کنترل می کند مواجه خواهیم بود گرچه طراحی کابین داخلی هم تا حد زیادی شبیه هم وطن قد بلند خود(کولئوس) و تالیسمان است

از دیگر ویژگی های فضای داخلی مگان نوع طراحی صندلی‌ها بوده که موجب آسایش سرنشینان شده است همچنین بخش‌های مختلفی از داشبورد، کنسول و داخل در برای قرار دادن اوراق، نوشیدنی و دیگر وسایل کوچک در نظر گرفته شده است.

آشنایی با مگان 2017+تصاویر

امکانات رفاهی و تجهیزات مگان

رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژ آلومینیوم ، صندلی های عقب تاشو با نسبت ۴۰/۶۰ ، چراغ های جلوی اتوماتیک ، ترمز پارک الکترونیکی ، آینه های الکتروکرومیک که باعث جلوگیری از نور خیره کننده می شود ، برف پاک کن اتوماتیک ، کمربند های ایمنی ۳ نقطه ای ، سیستم ایزوفیکس ، گرم کن صندلی های جلو به صورت آپشنال ، سیستم تهویه هوای خودکار دوگانه ، سیستم صوتی پیشرفته و قدرتمند BOSE که دارای ۷ اسپیکر – ۱ ساب ووفر و ۱ آمپلی فایر دیجیتال است ، صفحه نمایش ۸.۷ اینچی چند کاره ( مولتی مدیا ، مسیر یاب ، مدیریت شرایط خودرو ) با قابلیت سازگاری با گوشی های هوشمند آندرویدی و اپلی ، آینه های جانبی مجهز به سیستم گرمایشی و تنظیم الکتریکی ، چراغ های LED جلو مجهز به سنسور تاریکی هوا به همراه چراغ های LED روز روشن ، سانروف پانارومیک به صورت آپشنال ، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها ، دوربین به همراه سنسور پارک عقب ، کروز کنترل ، کمک پارک خودکار به همراه سنسور های سراسری ( به صورت آپشنال) ، سیستم کنترل ۴ گانه چرخ ها ، پدال شیفتر دنده از جمله امکانات رفاهی و تجهیزان مگان به شمار می رود.

آشنایی با مگان 2017+تصاویر
مشخصات فنی مگان

کمپانی رنو، مگان را با ۶ نسخه پیشرانه در بازار عرضه کرده که سه نوع آن بنزینی و سه نسخه ی دیگر دیزلی است که شاخص ترین پیشرانه مگان یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندره ۱۶ سوپاپه تجهیز شده به توربو شارژ بوده که ۲۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متری را تولید می کند حداکثر سرعت مگان با این پیشرانه ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز به ۷.۱ ثانیه زمان دارد.

گیربکس این خودرو از نوع ۷ سرعته اتوماتیک بوده و قدرت این موتور به چرخ های جلو منتقل می شود.

از جمله ویژگی های امنیتی رنو مگان باید به سیستم ضد قفل ترمز ها ABS ، سیستم نیروی ترمز الکترونیکی EBD ، سیستم ترمز کمکی سطوح شیب دار HSA ، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) ، سیستم تعدیل و ضد لرزش ASR ، ترمز پارک الکترونیکی ، کیسه هوای دو مرحله ای تطبیقی راننده و سرنشین جلو ، کیسه هوای پرده و جانبی در جلو و عقب ، کیسه قفسه سینه برای راننده و سرنشین جلو ، سیستم ایزوفیکس ، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها اشاره کرد.

انتهای پیام/