تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

چند درصد خاک سوریه در کنترل ارتش سوریه و محور مقاومت است؟ + نقشه آنلاین ماه اکتبر

  • کد خبر : 203225
  • 14 مهر 1396 - 20:09
چند درصد خاک سوریه در کنترل ارتش سوریه و محور مقاومت است؟ + نقشه آنلاین ماه اکتبر

آخرین نقشه میدانی سوریه نشان می‌دهد که این کشور در نبرد با داعش دست برتر را در اختیار دارد و در استان‌های شرقی توانسته تروریست های تکفیری را به شدت منزوی کند.

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر» ؛ ارتش و نیروهای مردمی سوریه در نبرد با داعش، جبهه النصره و همپیمانانش به توفیقات مهمی در ماه های اخیر دست یافته اند و همین موضوع موجب شده تا برخی کشورهای منطقه در مواضع خود تجدید نظر کنند.

آخرین نقشه میدانی سوریه نشان می دهد که این کشور در نبرد با داعش دست برتر را در اختیار دارد و در استان های شرقی توانسته تروریست های تکفیری را به شدت منزوی کند.

آخرین نقشه اکتبر ۲۰۱۷  گویای این نکته است که ارتش سوریه در نبرد با تروریسم بسیار موفق عمل کرده و توانسته داعش را در مناطقی همچون “المیادین”، حومه “دیرالزور” در شرق سوریه محصور کند و این یک پیروزی راهبردی برای ارتش سوریه و محور مقاومت است.

اگر به آخرین نقشه میدانی سوریه که در ۵ اکتبر ۲۰۱۷ منتشر شده نگاهی داشته باشیم ، می بینیم که نیروهای سوری بر مناطق راهبردی در مرکز و جنوب سوریه مسلط شده اند و بیش از ۴۰ درصد سوریه در کنترل ارتش و نیروهای مقاومت است. باقی مناطق تحت کنترل تکفیری های داعش و همپیمانانش نیز در دست آزاد سازی است و به زودی داعش مجبور به فرار از شرق سوریه خواهد شد.

چند درصد خاک سوریه در کنترل ارتش سوریه و محور مقاومت است؟ + نقشه آنلاین ماه اکتبر
تحلیلگران معتقدند که تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش که در شرق سوریه و نزدیک مرز اردن هستند، وضعیت بسیار بدی دارند و این موضوع نشان می دهد که داعش از نظر سازمانی از هم گسسته شده است.

گزارش منابع موثق نشان می دهد که مدت زمان کمی برای نابودی کامل داعش در عراق و سوریه نیاز است. سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهریور ماه امسال از نابودی داعش تا ۲ماه آینده خبر داده بود.

پیروزی های ارتش سوریه و همپیمانان ، تروریست های تکفیری را در شرایط سختی قرار داده و آن ها و همپیمانان غربی و عربی وابسته به این تروریست ها تلاش می کنند تا در این زمینه با جو سازی ، نظام سوریه را زیر سوال ببرند؛ اما در عین حال به پیروزی های  نیروهای سوری نیز در میدان نبرد اعتراف می کنند.

آویگدور لیبرمن -وزیر جنگ رژیم صهیونیستی- در این زمینه می گوید: من شاهد صف طولانی بین المللی شامل کشورهای غربی و میانه‌رو برای نزدیک شدن به بشار اسد هستم.

وی افزود: به صورت ناگهانی همه می خواهند به اسد نزدیک شوند و این موضوع بی‌سابقه‌ای است و نشان می دهد اسد به پیروزی نزدیک است.

البته شرایط جنگ سوریه نسبت به سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به شدت تغییر کرده است و شرایط میدانی در “ریف دمشق”، “حلب”، “دیرالزور” ، “تدمر” ، “حماء”، لاذقیه و …. به خوبی این موضوع را نشان می دهد.

حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در این زمینه می گوید: سه سال پیش همه رهبران غربی و برخی حکومت‌های منطقه گفتند که نظام سوریه باید سرنگون شود و از “اوباما”، “سارکوزی”، “امیرقطر” و “شاه عربستان” چنین دیدگاهی داشتند؛ اما سه سال طول کشید تا آنها بفهمند که درباره نظام سوریه اشتباه کرده‌اند و همین میزان هم طول می‌کشد تا آنها درباره این موضوع (توانای بازپس‌گیری حزب‌الله و ارتش سوریه) به حقیقت پی ببرند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=203225

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x