تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

نمایش آثار یک نقاش بعد از ۳۳ سال

  • کد خبر : 202843
  • 11 مهر 1396 - 14:37

آثار هنری رئیس هنرستان تجسمی ۳۳ سال پس از درگذشتش در گالری ویستا نمایش داده می‌شود.

آثار رئیس هنرستان تجسمی در گالری ویستا به نمایش درمی‌آیدبه گزارش گروه فرهنگی «کمال مهر»؛ نقاشی‌ها ومجسمه‌های زنده‌یاد اصغر محمدی ۳۳ سال پس از درگذشتش در گالری ویستابه تماشا درمی آید.

این نخستین نمایشگاه انفرادی او محسوب می شود که با ارائه ۲۵ نقاشی و مجسمه جهان‌بینی و روند کاری او بررسی می شود.

سرور محمدی خواهر این هنرمند فقید در این باره گفته است: از سال ۶۳ که برادرم فوت کرد، آثار وی را با عشق نگهداری کردم زیرا این آثار برای من به‌اندازه فرزندانم باارزش هستند اما از آن‌جایی‌که من اصغر محمدی را یک هنرمند مردمی می‌دانم طی این سال‌ها سعی کرده‌ام که همواره آثار وی را در نمایشگاه‌های جمعی از جمله موزه هنر به نمایش بگذارم تا دوستداران وی بتوانند از این آثار بهره‌مند شوند.

وی افزود: هیچگاه آثار او را برای فروش ارائه نکردم اما از آن‌جایی‌که نگهداری این آثار به دلایل امنیتی برای من سخت شده است، قصد دارم که در نخستین نمایشگاه انفرادی که پس از فوت ناگهانی برادرم در سال ۱۳۶۳ در گالری ویستا برگزار می‌شود این آثار را برای فروش ارائه کنم.

اصغر محمدی، متولد ۱۸ شهریور سال ۱۳۱۷ در بروجرد است. وی در سال ۱۳۴۰ به دانشکده هنرهای زیبای تهران راه یافت و در سال ۱۳۴۳ موفق به شرکت در چهارمین دوسالانه منطقه‌ای تهران شد. این هنرمند پس‌ از آن نیز در دوسالانه‌ها و نمایشگاه‌های بسیاری شرکت کرد که از جمله آنها می‌توان به دوسالانه پاریس اشاره کرد.

محمدی بعد از گرفتن لیسانس در سال ۱۳۴۳ در انستیتو تربیت مربیان هنری و دانشگاه‌ها به تدریس مشغول شد و در سال ۱۳۵۴ به ریاست هنرستان تجسمی پسران منصوب شد. این هنرمند در سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل و گرفتن مدرک دکترا در رشته تاریخ هنر به دانشگاه سوربن پاریس رفت و در آنجا نمایشگاه‌های متعددی برگزار کرد.

محمدی پس از بازگشت به ایران مجدداً به‌ عنوان رئیس هنرستان تجسمی پسران به فعالیت پرداخت و در دانشگاه هنر نیز مشغول به تدریس شد. این هنرمند در ۱۸ اسفند سال ۱۳۶۳ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار اصغر محمدی از ۱۴ لغایت ۲۴ مهر به گالری ویستا مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=202843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x