تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

نقشه جدید و مهم اسرائیل برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس اشغالی

  • کد خبر : 202742
  • 10 مهر 1396 - 15:11

یکی از اعضای کنیست (پارلمان) اسرائیل طرحی را برای ساخت دیوار حائل آماده کرده است که محله های عربی را از قدس جدا می کند.

نقشه اسرائیل برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس اشغالیبه گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»،«عنات بارکو» از اعضای کنیست (پارلمان) اسرائیل به دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل طرحی را برای ساخت دیوار حائل آماده کرده است که محله های عربی را ازقدس جدا می کند.

به نوشته روزنامه معاریو، هدف از ایجاد این دیوار تحقق هدف افزایش یهودیان در قدس تا ۹۵ درصد کل جمعیت آن است و این کار با انتقال شهرک ها و روستاها و اردوگاههای اطراف قدس به مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین صورت می گیرد.

نکته قابل توجه اینکه بارکو در آغاز سال جاری میلادی نتانیاهو را در جریان کلیات این طرح قرار داد و او نیز با نگاهی مثبت به طرح مزبور بارکو را به ادامه کار در این خصوص فراخواند و به این ترتیب وی تا تکمیل نهایی طرح خود ادامه داده و آن را تقدیم نتانیاهو کرد.

بارکو در این باره گفت، متوجه است که اعضای لیکود این طرح را به مثابه تقسیم قدس قلمداد خواهند کرد اما از نظر او طرح مزبور نقشه ای برای «نجات قدس» است.

تحقیقات جغرافیایی و جمعیتی به نفع طرح بارکو

پرفسور «دیلا پیرگولا» در تحقیقاتی در همین ارتباط اعلام کرد، در دسامبر ۲۰۱۶ تعداد جمعیت قدس به ۸۸۲ هزار نفر رسید که از مجموع این تعداد ۵۵۰ هزار نفر یهودی بودند که ۷۳ درصد جمعیت این شهر را تشکیل می دادند در حالی که تعداد فلسطینی ها بالغ بر ۳۳۲ هزار نفر بود اما میانگین تعداد یهودیان کاهش یافته و به ۶۲ درصد کل جمعیت آن رسید.

بر اساس تحقیقات پیرگولا از سال ۱۹۶۷ میانگین افزایش یهودیان در قدس ۱۸۰درصد بود که روندی مثبت به شمار می آید اما در عین حال تعداد فلسطینی ها نیز در همین مدت ۳۶۸ درصد افزایش داشت و به این ترتیب دو برابر یهودیان افزایش جمعیت داشتند و اکنون نیز این روند به همان ترتیب ادامه دارد در حالی که تعداد یهودیان در قدس سالانه کاهش می یابد و بر اساس پیش بینی ها در سال ۲۰۲۵ به ۶۰درصد و در سال ۲۰۳۰ به ۵۸درصد کل جمعیت آن خواهد رسید.

در این میان طرح بارکو این سوال را مطرح کرده است که باقی ماندن ۳۳۰ هزار فلسطینی تحت حکومت اسرائیل چه حاصلی دارد جز اینکه باعث افزایش مشکلات و خطرهای جغرافیای جمعیتی این شهر شود؟

بر اساس این طرح اسرائیل تمام محله های فلسطینی در شرق قدس را به تشکیلات خودگردان تحویل می دهد و سپس تشکیلات خودگردان نیز تلاش می کند ای مناطق را به دو شهر بیت لحم و رام الله مرتبط سازد.

طرح بارکو شامل ایجاد دیوار حائل و موانع نظامی برای جدا کردان شهرک ها و روستاها و نیز اردوگاههای فلسطینی ها با سایر بخش های قدس از جمله شهرک هایی است که در قدس اشغالی ساخته شده است و سپس با ساخت کمربندی و تونل و خیابان از برخورد یهودیان و فلسطینی ها جلوگیری می شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=202742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x