تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اینکه توافق هسته‌ای برای آمریکا خجالت آور است، ربطی به ما ندارد/مسئولان آمریکا دچار وارونگی ذهنی شده‌اند/ادبیات موهن ترامپ در تراز شغل کاباره‌داری اوست

  • کد خبر : 202017
  • 02 مهر 1396 - 12:58
اینکه توافق هسته‌ای برای آمریکا خجالت آور است، ربطی به ما ندارد/مسئولان آمریکا دچار وارونگی ذهنی شده‌اند/ادبیات موهن ترامپ در تراز شغل کاباره‌داری اوست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ادبیات موهن ترامپ در سازمان ملل در تراز شغل کاباره‌داری اوست.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر» علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲ مهر) ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به استادان، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان اظهار کرد: امیدوارم خداوند توفیقات علمی را قرین زندگی آنها کند.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم یادآور قیام خونین پر معنا و حماسه‌ساز حسینی است بار دیگر همه ملت و دوست‌داران اهل بیت را عزادار کرد، ادامه داد: امام حسین (ع) نهضتی را پایه‌گذاری کرد که مبارزات ضد ظلم تاریخ بشریت را هدف و جهتی دیگر داد، ایشان هنگام ورود به کربلا در چنین ایامی در خطبه‌ای کوتاه فرمودند آیا نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود و از باطل جلوگیری نمی‌شود و در این شرایط یک انسان با ایمان باید مرگ را در آغوش بگیرد و مشتاق لقای الهی باشد.

رئیس قوه مقننه متذکر شد: امام حسین (ع) فرمودند در این مسیر مرگ در راه مبارزه با ظلم را با سعادت می‌دانم اما زندگی با ستم‌کاران را جز ملال و خستگی نمی‌پندارم.

لاریجانی با بیان اینکه امام حسین (ع) با چنین هدف و مبنایی مکتبی را پایه‌گذاری کرد که زندگی مجاهدانه را نقطه کانون رستگاری ملت‌ها معرفی کرد، افزود: پس از انقلاب اسلامی با رهبری پیشوای بزرگ انقلاب، ملت ایران این مکتب را در مقام معظم رهبری عمل محقق کردند و رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس که این روزها یادآور آن است، در همین نکته نهفته بود که زیست اجتماعی ملت ایران در مجاهدت استوار گردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم است از سخنان روشنگرانه و صریح رئیس جمهور محترم در سازمان ملل که پاسخ درخوری به سخنان وهم‌آلود و پوچ رئیس جمهور آمریکا بود، تشکر کنم.

هوشیاری سیاسی ملل اسلامی با لاف‌زنی‌های تو خالی امثال ترامپ تغییر نمی‌کند

وی افزود: آقای ترامپ نفهمید و به نظر می‌رسد که با سطح فکر او نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است و ملت‌ها بیدار شده‌اند و به خوبی دریافته‌اند که ایران پس از انقلاب علی‌رغم همه دسیسه‌های غرب و شرق با اتکا به مجاهدت ملت توانست اهداف انقلابی خود را محقق کند.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: کشوری که زمانی انگشت نمای ژاندارمی آمریکا در منطقه بود، به ملتی سرافراز با آرمان‌های آزادی‌خواهانه بدل شد که این حادثه مهم را سایر ملل مشاهده کردند و آن را درک نمودند و لذا نوعی بیداری و هوشیاری سیاسی در ملل اسلامی بوجود آمده است که با لاف‌زنی‌های تو خالی امثال ترامپ تغییر نمی‌کند.

لاریجانی بیان کرد: آقای ترامپ حکومت ایران را دیکتاتوری خوانده است و آرزو کرده یکبار دیگر شرایط عوض شود و مردم ایران خوشحال و در رفاه باشند قاعدتا مقصود وی تکرار حکومت دست نشانده آمریکا است که بار دیگر آنان را خوشحال کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آقای ترامپ! ملت ایران حدود ۴۰ سال است که با خوشحالی و استواری حکومت دست نشانده شما را نابود کرده و دموکراسی را جایگزین آن کرده‌اند گویا شما نیم قرن از حوادث دنیا عقب هستید.

وی یادآور شد: چند ماه از انتخابات اخیر ایران نمی‌گذرد که بیش از ۷۰ درصد ملت در انتخابات باشکوه ریاست جمهوری شرکت کردند و چطور این واقعیت را که بیش از صد کشور در مراسم تحلیف رئیس جمهور شرکت کردند نمی بینید؟!

رئیس قوه مقننه گفت: ترامپ ادعا کرده که ایران دارای پوشش کاذب دموکراسی است آیا ایران پوشش کاذب دموکراسی دارد یا در انتخابات اخیر آمریکا اگر معیار رأی واقعی مردم بود شما آرای لازم را کسب نکردیده بودید، پس کدام کشور پوشش کاذب دموکراسی دارد؟

لاریجانی بیان کرد: ترامپ ادعا کرده که ایران از تروریست حمایت می‌کند در حالی که به نظر می‌رسد مسئولان رژیم آمریکا دچار وارونگی ذهنی شده‌اند مگر وزیر امور خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود اعلام نکرد که آمریکا داعش را بوجود آورده است؟ البته ما با اطلاعات به این نتیجه رسیده بودیم اما این اقرار خودتان است، مگر نمی‌بینید که داعش در سوریه و عراق مردم را به خاک و خون می‌کشد و این ایران بود که طی چند سال اخیر با کمک‌های خود آنان را سرکوب کرده است.

ترامپ پیرو مکتب گوبلز است/آمریکا به انحای مختلف درباره برجام بدعهدی کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ظاهرا ترامپ پیرو «مکتب گوبلز» است که دروغ را آنقدر محکم بگویند که خودشان هم باور کنند. از بحران یمن سخن می‌گویند اما به عمد طفره  می‌روند مگر عربستان با سلاح شما ملت مظلوم یمن را زیر آتش هوایی خود قرار نداده است.

وی گفت: ترامپ باز هم گفت که توافق هسته‌ای با ایران برای ایالات متحده آمریکا خجالت‌آور است که باید گفت اینکه برای شما خجالت‌آور است یا نیست به ما ربطی ندارد چرا که برجام یک معاهده بین‌المللی است که شورای امنیت آن را تأیید کرده است و آمریکا به انحای  مختلف نسبت به آن بدعهدی کرده است و می‌دانیم ملت ایران با حوصله و تدبیر عمل می‌کند و ما هم فکر نمی‌کنیم که شما حرف آخر ما را شنیده‌اید که ممکن است با شرایط غیر قابل باور و غیر قابل بازگشت مواجه شوید.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: البته آقای ترامپ در سازمان ملل پاسخ‌ خود را دریافت کرد چرا که او از رهبران جهان خواست در مقابل ایران متحد شوند و به او بپیوندند اما اکثر قریب به اتفاق رهبر کشورهای جهان به سخنان وی ریشخند زدند و از معاهده هسته‌ای حمایت کردند جز رژیم صهیونیستی که مسئولان آمریکا را بازیچه خود قرار داده‌ است.

لاریجانی تأکید کرد: ادبیات موهن ترامپ که در تراز شغل کاباره‌داری اوست، آن هم در سازمان ملل که برای ایجاد صلح در جهان تأسیس شده است همراه با اطلاعات غلط و سرهم‌بندی شده افول جایگاه آمریکا را نشان می‌دهد.

بهتر بود آمریکا به جای سخنان سبک سرانه  نسبت به نسل‌کشی در میانمار تصمیم درستی می‌گرفت

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت رهبران دنیا در عقلانیت گفتاری و رفتاری آنان است نه در عربده‌کشی و نااهلانه سخن گفتن، اظهار کرد: آیا برای آمریکا بهتر نبود به جای آنکه سخنان سبک‌سرانه نسبت به ایران داده شود، نسبت به نسل‌کشی در میانمار تصمیم درست می‌گرفتند؟

وی تصریح کرد: در همین جا از کمیسیون امنیت ملی تشکر می‌کنم که در روزهای گذشته به صورت مستمر پیگیر موضوع کمک‌رسانی به مسلمانان مظلوم میانمار بودند.

نماینده مردم قم ادامه داد: تقویت بنیه دفاعی به خصوص وجه موشکی آن مورد توجه جدی مجلس شورای اسلامی بوده و در مصوبه اخیر نیز منابع لازم را برای این امر در نظر گرفتیم و با توجه به سوابق ما در جنگ تحمیلی، تقویت بنیه دفاعی به جهت بازدارندگی جزء راهبرد دفاعی ما بوده و به خلاف آنچه رئیس جمهور آمریکا با شیطنت مطرح کرد ما با همه همسایگان خود زندگی صلح آمیز و توأم با احترام متقابل داریم.

لاریجانی افزود: البته طبیعی است ما در برخی موضوعات اختلاف نظر داشته باشیم اما این امر مانع هم زیستی مسالمت آمیز ما نبوده و نخواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امسال حجاج ایرانی از حج آرام و مقبولی برخوردار بودند، ما با دولت عربستان در مسائلی هم اختلاف جدی داریم اما از تدارک مناسب برای حجاج تشکر می‌کنیم.

دوستان ما در اقلیم کردستان عراق توجه داشته باشند که با احساسات وارد میدانی نشوند که آرامش عراق را به هم بریزد

وی بیان داشت: لازم است دوستان ما در اقلیم کردستان عراق توجه داشته باشند که با احساسات وارد میدانی نشوند که آرامش عراق را به هم بریزد، مردم عراق پس از سال‌ها تحمل دیکتاتوری صدام و دخالت نظامی آمریکا، نظامی دموکراتیک را ایجاد کردند، کشورهایی با ایجاد درگیری‌های تروریستی مشکلاتی را برای آنان ایجاد کردند اما ملت رشید عراق توانستند بر همه دشواری‌ها فائق آیند.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: کسانی که این فکر را در اقلیم کردستان عنوان کرده‌اند، پایه‌گذار ماجراجویی جدید برای ملت عراق هستند که نتیجه آن کشمکش و عقب‌افتادگی است.

لاریجانی اظهار کرد: ما در سخت‌ترین شرایط از جمله بحران تروریستی اخیر داعش به کمک عراق و اقلیم کردستان آمدیم اما نمی‌توانیم خطرات بحران جدید برای ملت عراق را نادیده بگیریم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=202017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x