تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

روایت متفاوت مقامات کُرد در خصوص به تعویق افتادن همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق

  • کد خبر : 201953
  • 02 مهر 1396 - 8:59

در حالیکه فرزند جلال طالبانی از به تعویق افتادن همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق خبر داده بود، شورای عالی برگزاری این همه‌پرسی گفته وی را تکذیب کرد.

روایت متفاوت مقامات کُرد در خصوص به تعویق افتادن همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراقبه گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر» به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، بافیل طالبانی، فرزند جلال طالبانی و عضو دفتر سیاسی حزب «اتحادیه میهنی کردستان» عراق، از تعویق همه‌پرسی جدایی و قبول پیشنهاد آمریکا خبر داد.

این در حالی است که شورای عالی برگزاری همه پرسی در منطقه کردستان عراقخبر به تعویق انداختن همه پرسی را تکذیب و تأکید کرد آنچه بافل طالبانی پسر جلال طالبانی رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق دراین خصوص گفته، نظر شخصی خودش بوده است.

شورای عالی همه پرسی در منطقه کردستان در بیانیه ای افزود پذیرفتن پیشنهاد آمریکا برای به تعویق انداختن همه پرسی بر اساس آنچه طالبانی مطرح کرده است صحت ندارد و مطرح کردن این موضوع فقط نظر شخصی وی بوده است.

بافل طالبانی، عضو اتحادیه میهنی کردستان گفته بود این حزب و حزب دموکرات کردستان با پیشنهاد آمریکا و بین الملل درباره به تعویق انداختن همه پرسی موافقت کرده اند.

طالبانی در صفحه خود در فیس بوک نوشته بود:« آینده سیاسی ملت ما به مذاکرات جدی با بغداد نیاز دارد و به این باور رسیده ایم که بهترین راهها و جایگزین چاره اندیشی برای اوضاع در اجرای پیشنهاد سازمان ملل متحد و آمریکا و فرانسه و انگلیس است که خواستار به تعویق انداختن همه پرسی هستند.»

 

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=201953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x