تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اعتماد به نفس کودکان را با گفتن این جملات جادویی بالا ببرید

  • کد خبر : 201715
  • 31 شهریور 1396 - 12:44
اعتماد به نفس کودکان را با گفتن این جملات جادویی بالا ببرید

اگر از یک کودک بپرسید که در آینده می خواهد چه کاره شود اکثر آن ها شغل والدین شان را می گویند.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ فراموش نکنید که شما به عنوان یک مادر و یا پدر هر روز شانس زیادی دارید تا عشق و امید را در فرزندانتان القا کنید و یک زندگی پر از عشق برایشان بسازید و با این کار آن ها را قادر سازید که به دنبال رویاهایشان در بزرگسالی بروند.

بالا بردن اعتماد به نفس کودکان بر عهده والدین آن هاست. از آنجایی که والدین تاثیر بسیار زیادی بر زندگی فرزندانشان دارند بسیار مهم است که مورد حمایت و تشویق آن ها قرار بگیرند. گفتن دوستت دارم به زبان تنها راه حل نیست و باید این ادعا را عملی نیز به کودکانتان ثابت کنید تا آن ها بدانند که همواره و در هر شرایطی دوستشان دارید. والدین قهرمانان کودکانشان هستند. اگر از یک کودک بپرسید که در آینده می خواهد چه کاره شود اکثر آن ها شغل والدین شان را می گویند. فراموش نکنید که شما به عنوان یک مادر و یا پدر هر روز شانس زیادی دارید تا عشق و امید را در فرزندانتان القا کنید و یک زندگی پر از عشق برایشان بسازید و با این کار آن ها را قادر سازید که به دنبال رویاهایشان در بزرگسالی بروند.

در ادامه مطلب ۸ نکته ضروری که باید هر روز به کودکانتان بگویید را به شما خواهیم گفت:

۱. تو می توانی

خیلی از کارهای کوچک در خانه یا مدرسه هستند که کودک خود را قادر به انجام آن ها نمی داند. چرا که کودکان تصویر محدودی از توانایی هایشان دارند. در اینجا مهم است که والدین به آن ها یادآوری کنند که توانایی لازم را برای انجام کارهای مورد نیازشان را دارند و مورد تشویق والدین قرار بگیرند.

۲. نامید نشو

کودکانتان را تشویق کنید تا به جای پاک کردن صورت مساله با مشکلاتی که موجب ترقی شان می شود رو به رو شوند. به آن ها ایمان را بیاموزید نه فرار کردن را. آنقدر این جمله را بگویید تا آن ها از اهمیت پایداری و استقامت در زندگی شان مطلع شوند.

 

اعتماد به نفس کودکان را با گفتن این جملات جادویی بالا ببرید

۳. به تو ایمان دارم

فرزند شما باید مطمئن شود که شما از طرفداران درجه اول او هستید. به او بگویید که به او و توانایی هایش ایمان دارید و می دانید که چه پتانسیل هایی دارد.

۴. تو باهوشی

زمانی که فرزند شما خود را از دیگران کم هوش تر بپندارد این آغازی برای ورود او به بزرگراه شکست و نامیدی خواهد بود. او همواره برای انجام هر کاری به خود می گوید که به اندازه کافی باهوش نیستم و این نگاه او برایش شکست را به همراه خواهد داشت. هر زمان که می توانید به او بگویید که او باهوش است و هوش او را بی نظیر بدانید و تحسین اش کنید.

۵. برای مسائل سخت باید تمرین کنید

به فرزندانتان بگویید که مشکلی در ابتدا ممکن است سخت و حل ناپذیر به نظر بیاید اما با تمرین می توانند از پس آن بر بیایند. به او بگویید که ماهیت مساله هیچ گاه تغییر نخواهد کرد اما توانایی های او با تمرین زیادتر خواهد شد و حل آن ساده تر.

۶. تمام تلاشت را بکن

خیلی مهم است که کودکتان بداند که در هر موقعیتی که در زندگی قرار می گیرد تمام تلاشش را بکند و به کمتر از آن رضایت ندهد.

۷. هر چه که برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند

این جمله قصار و قدیمی امروز هم کاربرد دارد. مهربانی و بزرگواری را از سنین کودکی به او بیاموزید تا این خصایص در وجودش نهادینه شود و آماده ورود به جامعه شود.

۸. هر موقع که به من نیاز داشته باشی در کنارت هستم

وظیفه والدین این است که امنیت و اطمینان را به فرزندان شان القا کنند. کودک شما باید بداند که هیچ گاه تنها نماند و هر زمان که نیاز باشد مادر و پدر و بقیه اعضای خانواده اش حامی او هستند.

این ها نکاتی هستند که اگر به فرزندانتان یاد دهید می توانید انتظار داشته باشید که فرزندانی با اعتماد به نفس کافی و شاد و موفق خواهید داشت. پس آن ها را دریغ نکنید و هر زمان که می توانید به فرزندانتان یاد آوری کنید.

منبع:سلامت

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=201715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x