گروه : بحران سوریه » بین الملل » تیتر روان » سیاسی
ساعت : 17:07
شناسه : 201548
تاریخ : 28 شهریور 1396
گلوله باران شهر شیعه نشین «طوزخورماتو» توسط پیشمرگه های بارزانی+عکس و نقشه گلوله باران شهر شیعه نشین «طوزخورماتو» توسط پیشمرگه های بارزانی+عکس و نقشه

شبه نظامیان پیشمرگه وابسته به مسعود بارزانی مستقر در روستای «ینگجه» اقدام به شلیک گلوله های خمپاره به منازل ساکنین شهر شیعه و ترکمان نشین «طوزخورماتو» و مناطق اطراف آن کردند.

به گزارش «کمال مهر»، همزمان با گسترش مخالفتهای داخلی و بین المللی علیه اقدامات تفرقه افکنانه مقامات استان کردستان عراق در راستای تجزیه این کشور، شبه نظامیان پیشمرگه بارزانی دست به اقدامات تخریبی علیه ساکنین عرب مناطق تحت سیطره خود کرده اند. بنابر این گزارش، شب گذشته منازل ساکنین شهر شیعه و ترکمان نشین “طوزخورماتو” واقع در شرق عراق هدف گلوله باران شدید قرار گرفت که طی آن خسارات سنگینی وارد آمده است.

به گفته شاهدان عینی شبه نظامیان پیشمرگه وابسته به مسعود بارزانی مستقر در روستای “ینگجه” اقدام به شلیک گلوله های خمپاره به منازل شهروندان عراقی ساکن در طوزخورماتو و مناطق اطراف آن می کنند. هفته گذشته نیز از کرکوک عراق خبر رسید نجم الدین کریم استاندار عزل شده این منطقه اقدام به استقرار ۲۰۰ تروریست تجزیه طلب از گروه پ.ک.ک (حزب کمونیستی کارگران کردستان ترکیه) در سطح شهر کرده است.

منبع:اعلام الحربی