تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

ویدئویی دردناک از وضعیت اخیر مسلمانان روهینگیا

  • کد خبر : 201436
  • 27 شهریور 1396 - 21:31

بارش شدید باران در پناه‌گاه‌های مسلمانان آواره میانمار، شرایط را برای آنها وخیم‌تر کرد.

بارش باران آواگان میانمار را زمینگیر کردبه گزارش«کمال مهر»؛ فاجعه میانمار به عنوان یکی از دلخراش‌ترین جنایات تاریخ بشریت شناخته شده است. نسل‌کشی مسلمانان بی‌گناه باعث آواره شدن آنها از خانه و زندگی‌شان شد. ارتش میانمار در اقدامی بی‌رحمانه جمع کثیری از روستانشینان روهینگیا را به آتش کشید و زنده زنده سوزاند. تنها تعداد معدودی توانستند از این فاجعه جان سالم به در برند. مسلمانانی که از خانه و خانواده شاید چیزی برایشان باقی نماند و تنها توانستند با دلی پرخون جان خود را نجات دهند.

کشورهای همسایه با اعتراضات و پادرمیانی جهان اسلام به این واقعه، به تعدادی از این آوارگان پناه دادند.  آوارگان در مرز این کشورها به طور موقت اقامت کردند. از حوادث و بلایای این روزهای مردم آواره روهینگیا هر چه گفته شود باز هم کم است و اصل مطلب ادا نخواهد شد.

تاکنون ده‌ها هزار تن از مسلمانان روهینگیا هنگام فرار از جوخه اعدام نظامیان میانمار در اثر واژگونی قایق در رودخانه مرزی کشته شده‌اند. تصاویر متشر شده از این مسلمانان همچنان دردناک است و قلب آدمی را به در می‌آورد. در میان بحبوبه فرار و گریز و آوارگی، بارش باران شرایط را برای آوارگان وخیم‌تر کرد. شدت باران به حدی بود که تمام پناهگاه‌هایشان را سیل فراگرفت و امکان عبور را با مشکل مواجه کرد.  هر روز زندگی بر این آوارگان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود، گویا این قصه تازه آغاز شده است. شاید  قرار بود باران داغ عزیزان و این آوارگی را سرد کند اما انگار آتش درونشان را شعله‌ور تر ساخته است.

در ادامه ویدئویی از شرایط  و وضعیت دردناک این مسلمانان قرار داده شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=201436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x