تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
2

پس از دفن جنازه چه کنیم؟ + فیلم

  • کد خبر : 201178
  • 23 شهریور 1396 - 10:03

مستحب است که پس از دفن جنازه، چند عمل مستحبی انجام شود، اعمالی که شنیدن آن از زبان شیوا و فصیح استاد حوزه و مدرس اخلاق، مرحوم مجتهدی تهرانی برای شما، خالی از لطف نخواهد بود.

پس از دفن جنازه چه کنیم؟  + فیلمبه گزار«کمال مهر»؛ دین مبین اسلام، برای تمامی مراحل زندگی انسان برنامه مشخص و خاصی ارائه کرده است؛ دستورات گسترده فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … که در قالب احکام واجب و مستحب، اثرات سازنده و  زیبایی را بر ابعاد مختلف زندگی افراد می‌گذارد و مانند سدی از انسان در برابر خطرات محافظت می‌کند.

لحظات پیش از تولد، به هنگام تولد، در طول زندگی و در نهایت لحظات مرگدر نگاه اسلام حائز اهمیت است و باید به دقت به آن پرداخت.

ویدئوی زیر یکی از جلسات درس مرحوم مجتهدی تهرانی است؛ استاد حوزه علمیه و مدرس اخلاق که بیان شیوا و رسایش زبانزد خاص و عام بود. حاج آقا مجتهدی با ذکر چند عمل مستحبی در هنگام دفن جنازه و میت چنین  می‌گوید: پس از دفن کردن جنازه، به یکباره محل را ترک نکنید، پنج شش قدم بروید و برگردید. مرده با قبر انس می‌گیرد، متوجه است می‌بیند و آگاه است. در آن حال خدا خطاب به بنده می‌گوید، عبدی اوحدوک، بنده من تنهایت گذاشتند؟ رفتند؟ زن و بچه، مرید؟ غصه نخور منم انیس تو، من خودم انیس تو هستم. خوش به حال بنده‌هایی که از طرف خدا یه همچین خطابی به آنها برسد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=201178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x