تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

ایران ۳ – آمریکا ۲ / تعظیم آمریکا مقابل دلاوران والیبال ایران

  • کد خبر : 201107
  • 22 شهریور 1396 - 16:19
ایران ۳ – آمریکا ۲ / تعظیم آمریکا مقابل دلاوران والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی در ست پنجم مقابل امریکا دیداری که ۲ بر صفر باخته بود را با پیروزی ۳ بر ۲ عوض کرد.

به گزارش گروه ورزش«کمال مهر»، دومین روز رقابت‌های والیبال قهرمانان بزرگ جهان، امروز برای ایران با برگزاری دیدار با تیم امریکا پیگیری شد. دیدار دو تیم ایران و امریکا از ساعت ۱۱ و ۱۰ به وقت تهران آغاز شد.

**ست اول : ایران ۲۰ –آمریکا ۲۵

تیم ملی والیبال ایران این دیدار را با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور و مهدی مرندی آغاز کرد. بازیکنان امریکا اما با ترکیب مت اندرسون، تیلور ساندر، جفری جنیرکی، کریستین سون، بنجامین بچ و مکسئول هولت پا به میدان جدال با ایران گذاشت. بازیکنان امریکا در این ست از همان ابتدا نمایش بهتری نسبت به ایران داشتند و همین نمایش بهتر و کمبودن میزان اشتباهات امریکا موجب شد از ایران پیش بیفتد.

این اختلاف امتیاز به عدد ۶ هم رسید جایی که دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود امریکا به دومین وقت استراحت فنی این مسابقه رفتند. البته بازیکنان ایران اختلاف امتیاز را کم کردند اما بازیکنان امریکا با اتکا به حملات سرعتی و غافلگیر کردن تیم ایران توانستند در نهایت با حساب ۲۵ بر ۲۰ برنده این ست شده و نتیجه را یک بر صفر کنند.

ایران صفر – آمریکا 2 / 2 ست نخست به نام حریف ایران ثبت شد

**ست دوم : ایران۱۷ – امریکا ۲۵

بازیکنان آمریکا ست دوم را مانند ست اول بهتر از ایران آغاز کردند اما بلندقامتان کشورمان در تلاش بودند اجازه ندهند اختلاف امتیاز زیاد شود. دو تیم در زدن سرویس اشتباهاتی داشتند و در دفاع روی تور نیز برخی اشتباهات از دو تیم رخ می‌داد.

اولین وقت استراحت فنی در شرایطی رقم خورد که ایران با اختلاف چهار امتیاز از حریفش عقب بود.

کولاکوویچ برخی نکات را به شاگردانش گوشزد کرد تا بتواند روند مسابقه را به سود تیمش تغییر دهد. ‌تیم ملی والیبال ایران ۱۱ بر ۷ از حریفش عقب افتاده بود که کولاکوویچ بالاخره دست به تعویض زد و محمد جواد معنوی نژاد را جانشین فرهاد قائمی کرد.

ایران صفر – آمریکا 2 / 2 ست نخست به نام حریف ایران ثبت شد

اختلاف امتیاز همچنان پابرجا بود. دومین وقت استراحت فنی باز هم با برتری امریکا و این بار با امتیاز ۱۶ بر ۱۱ برگزار شد. بازیکنان ایران در ادامه هر چه تلاش کردند موفق نشدند اختلاف امتیاز ایجاد شده را از بین ببرند و همین موضوع موجب شد در نهایت این ست هم با برتری آمریکایی‌ها تمام شود. تیم ملی والیبال ایران در این ست با حساب ۲۵ بر ۱۷ نتیجه را به حریف قدرتمندش واگذار کرد.

**ست سوم : ایران ۲۷- امریکا ۲۵

اولین امتیاز ست سوم را تیم ایران بدست آورد. تا امتیاز ۵ این ست ایران از حریف پیش بود اما بعد از تساوی دو تیم در امتیاز پنجم، ششمین امتیاز به امریکا رسید تا باز این تیم از ایران پیش بیفتد.

دو تیم در امتیاز ۸ بر ۷ به سود امریکا به اولین وقت استراحت فنی این دیدار رفتند.در ادامه با وجود اینکه تیم ایران نسبت به دو ست قبل بهتر کار کرد اما باز هم از شاگردان اسپرو عقب افتاده بود. نتیجه بازی ۱۶ بر ۱۷ به سود امریکا بود که سرمربی این تیم تقاضای وقت استراحت کرد.

ایران 1 – آمریکا 2 / پیروزی بلندقامتان ایران در ست سوم

اختلاف امتیاز ایران و امریکا بار دیگر به عدد ۲ رسید. رضا قرا به میدان آمد ودو تیم در امتیاز ۲۱ بار دیگر به تساوی رسیدند. سرویس قرا به تور اصابت کرد تا باز یانکی‌ها پیش بیفتند.

امتیازات پایانی این ست پایاپای پیش می‌رفت اما در نهایت ایران روی درخشش معنوی ن‍ژاد موفق شد برنده این ست بشود.

**ست چهارم : ایران ۲۵- امریکا ۲۱

بازیکنان ایران که در ست سوم به یک پیروزی دلچسب دست پیدا کرده بودند در ست چهارم با روحیه بالا پا به میدان گذاشتند.

از همان ابتدای ست مشخص بود که بازیکنان ایران برای برد و کشاندن رقابت به ست پنجم وارد میدان شده‌اند. سامان فائزی از ابتدای ست در ترکیب ایران بود و معنوی نژاد کماکان به جای قائمی در زمین مسابقه حاضر بود.

دو تیم یک به یک امتیاز می‌گرفتند. ایران ۱۳ بر ۱۱ پیش افتاده بود که جان اسپرو تقاضای وقت استراحت کرد. دومین وقت استراحت فنی در شرایطی انجام شد که ایران ۱۶ بر ۱۴ پیش بود.

ایران 3 – آمریکا 2 / شاگردان کولاکوویچ بازی باخته را بُردند!

بازیکنان ایران در این ست با برنامه‌تر از سه ست قبلی کار کردند و از حریف‌شان پیش بودند. امریکایی‌ها هم که نمی‌خواستند بازی به ست پنجم کشیده شود تلاش کردند اختلاف امتیاز را جبران کنند اما در نهایت این تیم ایران بود که با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ برنده این ست شد و بازی را به ست پنجم کشانده شد.

**ست پنجم : ایران ۱۵- امریکا ۱۲

پنجمین ست این مسابقه در اوج حساسیت آغاز شد. هر دو تیم یک به یک امتیاز می‌گرفتند واین تیم ایران بود که با برتری به ویژه در توپ‌های برگشتی ۶ بر ۴ پیش بیفتد. اما سه امتیاز پیاپی از امریکا این تیم را ۷ بر ۶ پیش انداخت. امتیاز هفتم ایران را میلاد عبادی‌پور بدست آورد تا دو تیم در امتیاز ۷ برابر شوند. امتیاز هشتم نیز به ایران رسید و دو تیم زمین‌شان را تعویض کردند.

امتیاز نهم را ایران روی سرویس عالی میلاد عبادی‌پور تصاحب کرد تا اسپرو تقاضای وقت استراحت کند. برتری همچنان با بازیکنان ایران بود. ایران ۱۱ بر ۹ پیش بود وامتیاز دوازدهم توسط سید محمد موسوی موجب شد ایران با سه امتیاز اختلاف پیش بیفتد. فرهاد سال‌افزون جانشین سعید معروف شد اما فقط به اندازه یک امتیاز در زمین بود و دوباره جایش را به کاپیتان داد.

در نهایت ایران موفق شد با حساب ۱۵ بر ۱۲ برنده این ست شده و در مجموع با حساب ۳ بر ۲ به پیروزی برسد.

ملی‌پوشان بلندقامت کشورمان دیروز و در بازی نخست این رقابت‌ها مقابل ایتالیا با حساب ۳ بر ۲ به پیروزی رسیده بودند.

ایران 3 – آمریکا 2 / شاگردان کولاکوویچ بازی باخته را بُردند!

تیم ملی والیبال ایران در ادامه این رقابت‌ها روز جمعه از ساعت ۸ و ۱۰ صبح به مصاف تیم برزیل خواهد رفت تا سومین مسابقه خود را برگزار کند. گفتنی است تیم‌ها فردا ( پنج شنبه) استراحت خواهند داشت تا به شهر جدیدی سفر کنند. ادامه مسابقات در شهر اوساکا ژاپن برگزار خواهد شد.

هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان سال ۲۰۱۷، در گروه مردان با حضور تیم‌های ژاپن (میزبان)، ایران (آسیا)، فرانسه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و ایتالیا (سهمیه فدراسیون جهانی) از ۲۱ تا ۲۶ شهریورماه برگزار می‌شود و تیم ایران سومین حضورش در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند.

میلاد عبادی‌پور دریافت کننده تیم ملی والیبال در دیدار با آمریکا در جام قهرمانان بزرگ جهان با کسب ۱۸ امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن را به دست آورد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=201107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x