تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

آسانسوری که بدون موتور کار می‌کند + فیلم

  • کد خبر : 201004
  • 22 شهریور 1396 - 7:48
آسانسوری که بدون موتور کار می‌کند + فیلم

مخترعان آسانسوری را ساخته‌اند که با اختلاف فشار هوا حرکت می‌کند و برای جا به جایی نیازی به موتور ندارد.

به گزارش «کمال مهر» با گسترش شهرها و به تبع آن برجها و ساختمان‌های بلند قامت، نیازهای آدمی نیز افزایش یافته است. در واقع انسان همزمان با پیشرفت تکنولوژی نیازهای جدیدی برای هماهنگی با این نیازها خواهد داشت.

در خصوص ساختمان‌های بلند و یا همان برجها و آسمان‌خراشها، وجود آسانسوریکی از ارکان اصلی سازه محسوب می‌شود در نتیجه مهندسان و معماران تلاش می‌کنند فضای مناسبی را برای آنها در نظر بگیرند که این بخش همواره جزو پرهزینه‌ترین امکانات و تسهیلات ساختمانی محسوب می‌شود. این پدیده همانقدر که می‌تواند یاری‌دهنده باشد می‌تواند مخاطره‌‌آمیز نیز باشد، چه بسا تاکنون شاهد اتفاقات بسیاری در این زمینه بوده‌ایم.

به تازگی مهندسان، آسانسوری را طراحی کرده‌اند که بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کرده است. این آسانسور با فشار هوا که از بالا و پایین به اتاقک درون آن وارد می‌‎‌شود جا به جا می‌شود و قابلیت حمل ۲۰۴ کیلو وزن را دارد. مجهز به قفل هوشمند است و دقیقا در طبقه مورد نظر می‌ایستد به این معنا که حتی در صورت بروز مشکل یا حادثه غیرمنتظره، به طور خودکار قفل می‌شود و در نزدیکترین طبقه توقف می‌کند بدون آنکه آسیبی به فرد برسد. جنس این سازه از آلومینیوم، پلی کربنات  وشیشه است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب می‌شود. مساحت آن یک متر مربع است. اختلاف فشار هوا در بالا و زیر اتاقک باعث شده تا افراد به نرمی در فضای استوانه‌ای شکل آن جابه جا شوند گویی روی تشک هوا ایستاده‌اند.

در ادامه تصاویر و ویدئویی از این آسانسور را مشاهده می‌کنید.

آسانسوری که با فشار هوا کار می‌کند + فیلم

آسانسوری که با فشار هوا کار می‌کند + فیلم

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=201004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x