تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

چگونگی صعود سوریه،کره جنوبی و ازبکستان به جام جهانی

  • کد خبر : 200240
  • 14 شهریور 1396 - 18:55

دیدار های امروز انتخابی جام جهانی فوتبال در قاره آسیا از حساسیت بالایی برخوردار است.

به گزارش گروه ورزشی«کمال مهر»، انتخابی جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ در منطقه آسیا در ۲ گروه پیگیری می شود و آخرین دیدار مقدماتی امروز برگزار می شود.

تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن به عنوان قدرت های اول هر گروه صعود خود را به جام جهانی مسجل کرده اند و امروز دیدار های پایانی به صورت تشریفاتی برگزار می شود اما همین دیدار های تشریفاتی برای دیگر کشور ها حکم صعود و یا حذف را دارد.

در گروه یک این رقابت ها تیم های کره جنوبی، سوریه و ازبکستان شانس صعود دارند و شرایط صعود به شکل زیر می باشد:

تیم فوتبال کره جنوبی برای صعود از این گروه می بایستی تیم فوتبال ازبکستان را در تاشکند شکست دهد که این موضوع کمی دشوار است و شاید وضعیت کره جنوبی را پیچیده تر کند.

بازی در خانه ازبکستان بسیار سخت است و هر ۲ تیم نهایت تلاش خود را برای حضور در مرحله نهایی جام جهانی خواهند داشت.کره جنوبی در صورت پیروزی بر ازبکستان با ۱۷ امتیاز صعود می کند و بازی های دیگر تاثیری در نتیجه نخواهد داشت.

اما تیم فوتبال ازبکستان در صورت پیروزی بر کره جنوبی ۱۵ امتیازی می شود و بالاتر از کره در جدول رده بندی قرار خواهد گرفت و در حالیکه ایران بتواند سوریه را شکست دهد و یا ۲ تیم به نتیجه تساوی برسند ازبکستان به جام جهانی صعود خواهد کرد .

اما در وضعیت دیگر در صورتیکه ازبکستان بتواند کره جنوبی را شکست دهد و تیم فوتبال سوریه نیز در مقابل ایران به این مهم دست پیدا کند هر ۲ تیم ۱۵ امتیازی می شوند و کار به گل شماری می رسد و تا این لحظه سوریه با تفاضل یک و ازبکستان منفی یک در جدول حضور دارند که این موضوع می تواند سوریه را به جام جهانی برساند.

اما در صورت تساوی ۲ تیم کره جنوبی و ازبکستان، سوریه رقابت تنگاتنگی برای صعود را با کره جنوبی خواهد داشت و در صورت پیروزی بر ایران هر دو تیم ۱۵ امتیازی می شوند و باز هم گل شماری چهره تیم برتر را به دور نهایی جام جهانی مشخص خواهد کرد.آنچه که واضح است تیم های سوریه و ازبکستان در صورتیکه برنده دیدار امروز باشند، می توانند برای اولین بار جام جهانی را تجربه کنند.

در گروه ۲ این رقابت ها نیز تیم های عربستان و استرالیا هر دو شانس صعود دارند با این تفاوت که عربستان بایددر مقابل تیم قدرتمند ژاپن در جده بازی کند و استرالیا در خانه میزبان تایلندی است که امیدی برای صعود ندارد و ضعیف ترین تیم محسوب می شود.

تساوی در دیدار های امروز این گروه می تواند حکم به صعود عربستان بدهد اما پیروزی هر ۲ تیم در بازی های امروز کار صعود را به گل شماری خواهد کشید.

در صورتیکه تیم فوتبال عربستان با یک گل از سد ژاپن بگذرد آنوقت استرالیا می بایستی با ۳ گل تایلند را شکست دهد تا جواز صعود به جام جهانی را دریافت کند.همچنین در صورتی که در دیدارهای امروز یکی از ۲ تیم عربستان یا استرالیا در بازی هایشان با نتایجی سنگین شکست بخورند در‌ آن صورت شاگردان ادگاردو بائوزا می توانند با خلق شگفتی و بردی پر گل و دور از انتظار مقابل عراق شانس خود را به صعود پلی آف جام جهانی افزایش دهند.

تیم های فوتبال سوریه،کره جنوبی، ازبکستان، عربستان و استرالیا شانس حضور در دیدار پلی آف را دارند و تیم های سوم این دو گروه با یکدیگر در یک دیدار رفت و برگشت بازی خواهند کرد و تیم پیروز باید با نماینده پنجم آمریکای جنوبی دیدار کند که به نظر راه سخت و دشواری خواهد بود.

جدول رده بندی ۲ گروه آسیا تا قبل از دیدار های امروز به شرح ذیل است:

///////////چگونگی صعود سوریه،کره جنوبی و ازبکستان به جام جهانی

///////////چگونگی صعود سوریه،کره جنوبی و ازبکستان به جام جهانی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=200240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x