تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

سهم گروه‌های جهادی از کمک‌های دولتی، “تقریبا هیچ”/ جهادگران از نامهربانی دولتی‌ها می‌گویند

  • کد خبر : 199961
  • 11 شهریور 1396 - 15:07
سهم گروه‌های جهادی از کمک‌های دولتی، “تقریبا هیچ”/ جهادگران از نامهربانی دولتی‌ها می‌گویند

جهادگران در حالی در سال‌های اخیر کارهای بزرگی انجام داده‌اند که سهم دولتی‌ها در حمایت از آن‌ها “تقریبا هیچ” بوده است و به نظر می‌رسد اگر دولتمردان به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از اقدامات خودجوش مردمی و جهادی عمل کنند، روند محرومیت‌زدایی از مناطق محروم تسریع پیدا می‌کند.

به گزارش«کمال مهر»؛ به جرات می‌توان جهادگران اردوهای جهادی را غریب‌ترین فعالان اجتماعی کشور دانست و در کنار حافظان امنیت کشور از آن‌ها هم با عنوان “سربازان گمنام امام زمان” یاد کرد؛ هنوز که هنوز است “حاج عبدالله والی”‌ها گمنامند و علیرغم کارهای بزرگی که انجام داده‌اند، کسی از مردم آن‌ها را نمی‌شناسد.

اما در چند سال اخیر و به خصوص در ماه‌های اخیر نام فعالان جهادی بیشتر بر سرزبان‌ها افتاده، جهادی‌ها هم در سوریه و هم مناطق محروم کشورمان در راه حفاظت و خدمت به ایران اسلامی “خون” می‌دهند؛ از جاویدالاثر محمود شفیعی تا شهیدان محسن حججی‌، محمد بلباسی، محمد رضا دهقان و شهیدان “امین شیرازی” و “سید امیر فارس حسینی” که در روزهای اخیر در مناطق محروم کرمانشاه به فیض شهادت نائل آمدند همه فعالان جهادی بودند که بخشی از عمر خود را صرف خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم کرده بودند.

چندی پیش اعضای هیئت دولت به مناسبت هفته دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند؛ در این دیدار حضرت آیت الله خامنه‌ای ۱۲ توصیه به دولت نوپا دوازدهم داشتند که از جمله این توصیه‌ها می‌توان به کمک به حرکت‌های خودجوش مردمی اشاره کرد.

رهبر معظم انقلاب در بیان توصیه‌ی هفتم به دولت فرمودند: به حرکت‌های مردمی که غالباً خودجوش است اعم از فرهنگی، اقتصادی و خدماتی همچون گروه‌های جهادی یا فرهنگی، کمک و مساعدت کنید.

اما فعالان جهادی به شدت از رفتارهای دولتمردان گله‌مندند و از عدم حمایت دولت یازدهم از گروه‌های جهادی گلایه‌ دارند.

محمودی: پایین‌ترین سطح حمایت از مجموعه‌های جهادی مربوط به دولت یازدهم است

مصطفی محمودی قائم مقام قرارگاه جهادی معبری به آسمان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: اگر به سخنرانی‌های یک سال اخیر رهبری مراجعه کنیم، ایشان همواره به یک نکته اشاره داشتند و آن هم برخورد صحیح و حمایت جوانان انقلابی بوده، چرا که این جوانان همواره “پای کار” نظام می‌ایستند.

وی افزود: این تاکید رهبری تا همین امروز هم ادامه دارد و ما می‌بینم ایشان در دیدار با اعضای هیئت دولت به مسئله حمایت از گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی تاکید می‌کنند؛ و این تاکید مداوم رهبری بدین معناست که در ایشان در این زمینه خلاء احساس می‌کنند.

قائم مقام قرارگاه جهادی معبری به آسمان گفت: پایین‌ترین سطح حمایت از مجموعه‌های خودجوش و جهادی مربوط به دولت یازدهم است و این در حالی که ما در قرارگاه جهادیمان در یک سال اخیر پروژه‌هایی از قبیل ساخت ۸ واحد مسکونی و یک مدرسه را به اتمام رساندیم، پروژه ساخت دو مسجد ۶۰ درصد پیشرفت داشته و ساخت مدرسه‌ای به نام “شهید حججی” را آغاز کردیم.

رفیعی: دولت از صددرصد، یک درصد کمک کرده است

مهدی رفیعی مسئول قرارگاه جهادی طلایه‌داران ظهور هم در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص کمک دولت به گروه‌های جهادی اظهار داشت: دولت از صددرصدی که می‌توانست به گروه‌های جهادی کمک کند، یک درصد در ۴ سال گذشته کمک کرده است.

وی افزود: ما در یک سال گذشته با ۱۶ گروه جهادی منطقه حمیدیه استان خوزستان را پوشش دادیم و در این مدت اقدامات خوبی هم در راستای ساخت مدرسه و مسجد، آبرسانی و اقدامات پزشکی انجام دادیم اما دولتی‌ها کمک آنچنانی به گروه جهادی ما نداشتند.

مرندی: با جواب سر بالا مسئولان دولتی مواجه شدیم

امید مرندی مسئول گروه جهادی شهید رجایی هم در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص کمک دولت یازدهم به گروه‌های جهادی اظهار داشت: دولت به گروه جهادی ما “تقریبا هیچ” کمکی نکرده است.

وی افزود: ما چند بار مراجعه داشتیم که با جواب سربالای مسئولان مواجه شدیم و تصمیم گرفتیم که وابسته به دولت عمل نکنیم.

مسئول گروه جهادی شهید رجایی اظهار داشت: ما در طول ۴، ۵ سال گذشته مستمر فعالیت داشتیم و تا جایی که توانستیم خدمت‌رسانی کرده‌ایم اما اینکه دولت بخواهد یک لیوان آب به دست ما بدهد، تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

مرندی ادامه داد: ما در طول این چهار سالی که در منطقه بشاگرد فعالیت می‌کنیم نه بخشدار دیدیم و نه فرماندار.

وی گفت: گروه جهادی شهید رجایی در دو سال اخیر یک مدرسه ۶ کلاسه در محل شهادت شهید شوشتری به نام مدرسه شهدای وحدت در استان سیستان و بلوچستان احداث کرده است و در کنار این ما پروژه آبرسانی به مناطق محروم بشاگرد و برگزاری سفر ۲۰۰ نوجوان مشهد اولی که در مناطق محروم زندگی می‌کردند را داشتیم.

مسئول گروه جهادی شهید رجایی عنوان کرد: در یک سال اخیر ما جشن ازدواج آسان برای ۷۲ زوج بشاگردی را داشتیم که با حضور برخی مسئولان برگزار شد اما باز هم از مسئولان دولتی کسی در این جشن حضور نداشت.

جهادگران در حالی در سال‌های اخیر کارهای بزرگی انجام داده‌اند که سهم دولتی‌ها در حمایت از آن‌ها “تقریبا هیچ” بوده است و به نظر می‌رسد اگر دولتمردان به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از اقدامات خودجوش مردمی و جهادی عمل کنند، روند محرومیت‌زدایی از مناطق محروم تسریع پیدا می‌کند و مردم این مناطق می‌توانند از امکانات مناسب زندگی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=199961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x