تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

قالیباف: کمک من به خانه هنرمندان دستور مستقیم رهبر انقلاب بود/ نصیریان: قالیباف موجب توسعه فرهنگی در کشور شد/ مطهری: به دولت پیشنهاد دادم که از قالیباف به عنوان وزیر استفاده کند/ دعایی: آقای قالیباف شما حق بزرگی به کشور و انقلاب دارید

  • کد خبر : 199125
  • 03 شهریور 1396 - 21:55
قالیباف: کمک من به خانه هنرمندان دستور مستقیم رهبر انقلاب بود/ نصیریان: قالیباف موجب توسعه فرهنگی در کشور شد/ مطهری: به دولت پیشنهاد دادم که از قالیباف به عنوان وزیر استفاده کند/ دعایی: آقای قالیباف شما حق بزرگی به کشور و انقلاب دارید

دعایی گفت: هیچ یک از مطالب ارائه شده از سوی هنرمندان، اساتید در خصوص آقای قالیباف مبالغه نیست و تمامی این‌ها ثبت شده و در تاریخ خواهد ماند و مردم ما حق‌شناس هستند.

به گزارش«کمال مهر»، در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف که عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، سردار وحید، علی مطهری و حجت‌الاسلام دعایی و جمعی از اساتید و هنرمندان در تالار ایوان شمس برگزار شد، اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر ایران به پاس زحمات ارائه شده از سوی آقای قالیباف شهردار سابق تهران در حوزه فرهنگی و هنری نشان ویژه به وی اهدا کرد.

وی گفت: این نشان برای مجموعه خانه تئاتر ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و آن را به شخص آقای قالیباف به پاس زحمات وی در حوزه فرهنگی اهدا می‌کنیم.  این نشان ویژه با امضای عزت‌الله انتظامی و اصغر همت به قالیباف داده شد.

قالیباف :

محمد باقر قالیباف در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری شهردار سابق تهران گفت: به یکایک اصحاب علم، فرهنگ، هنر، رسانه، علمای بزرگوار خیر مقدم عرض می کنم. من لایق محبت‌های شما نبودم و نیستیم و از یکایک شما تقدیر و تشکر می کنم.

طبیعتا هر مدیری در هر مجموعه‌ای هم خدمت می‌کند و هم خطا. انشالله خدمت‌ها با اخلاص بوده باشد و در پیشگاه خداوند مقبول واقع شود تا گره‌ای از کار مردم باز کرده باشد، چرا که رضایت مردم نشانی از رضایت الهی است. از خداوند بزرگ هم می‌خواهم که خطا و کوتاهی بنده را ببخشد و مطمئن هستم شهروندان خوب، عزیز و با محبت و با گذشت شهر و کشور نیز به بزرگی خودشان خطاها و کوتاهی های بنده را خواهند بخشید. مخصوصا بزرگان اصحاب قلم و نخبگان و سرمایه های اجتماعی شهر و کشور.

در این مدت ۱۲ سال توفیق داشتم که جلسات رسمی و غیر رسمی زیادی در محضر مقام معظم رهبری باشم. ایشان همیشه در کنار تذکراتی که طبیعتا برای هر مدیری است، سه نکته مهم را تاکید می کردند. اولین نکته غفلت نکردن و توجه کردن به محرومان و جنوب شهر است، ایشان فرمودند هر کاری می کنید از قشر محروم و مظلوم و محرومیت‌زدایی غفلت نکنید و بر این اساس بحث شمال و جنوب و توجه به جنوب شهر را مطرح کردیم.

دومین نکته تاکید بر فرهنگ و هنر بود، فارغ از اینکه مقام معظم رهبری در جایگاه ولی امر هستند به عنوان یک شخصیت فرهنگی و هنری، هنرشناس و هنر دوست مورد اتفاق همه سلایق هستند. اگر من در خانه هنرمندان در ۱۱ سال و هفت ماه قبل تا امروز کمک کردم دستور مستقیم مقام معظم رهبری به من بود. موضوعات خانه سینما ، خانه موسیقی و … ایشان گفتند از موضوع فرهنگ و هنر در شهر غفلت نکنید.

یک وقتی ما در همه بحث ها مثل هیات‌های مساجد و … دقت داشتیم. یک روز با آقای قرائتی در جمع ایشان بودیم درباره مسائل مسجد و مسجدسازی آقا فرمودند شهرداری هم در حوزه مسجد تلاش می‌کند اما وظیفه ایشان در این کار نیست، دیگران باید دنبال کنند اما در حوزه فرهنگ و هنر همیشه به من تاکید داشتند در این مسیر حرکت کنید.

نکته سوم که ایشان در هر جلسه مهم تاکید داشتند بحث محیط زیست، توسعه فضای سبز و جلوگیری از گسترش تهران به منظور آسایش برای مردم بود. این تصمیم عجیبی بود که در این دوره در محدوده شهر تهران بیش از دو هزار هکتار از فضاهای دستگاه اهی مختلف از جمله دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و دولتی را با دستور مستقیم در اختیار مردم قرار دادند. اگر من خدمتی کردم در حقیقت انجام وظیفه بوده است و با افتخار فرمان مقام معظم رهبری را اجرا کردم.

از محبت‌های یکایک شما عزیزان تقدیر و تشکر می کنم و فکر می کنم که همه ما به محرومان و مظلومان در این شهر و سراسر کشور مدیون هستیم.

ما جزو کسانی بودیم که حضرت امام در ۱۵ خرداد ۴۲ وقتی رژیم ساواک تهدید کردند گفتند سربازان من در قنداق‌ها هستند. من یک روستا زاده بودم و در محیطی زندگی کردیم که باید کار می‌کردیم تا زندگی را اداره می‌کردیم. اگر امروز در این مسئولیت‌ها قرار گرفتیم، جز امام، شهدا و مردم مدیون هیچ کس دیگری نیستیم. تا زنده هستیم برای این مردم و نظام تلاش می کنیم تا بتوانیم گره ای از گره آن ها را باز کنیم.

ما هر کجا کار کردیم هر دو جریان سیاسی از دست ما دلخور بودند. من ۱۲ سال شهردار بودم همیشه با فاصله اختلاف یک رای شهردار شدم چه اصولگراها بودند چه اصلاح طلبان. بعضی وقت‌ها ممتنع می‌شد و یکی که ممتنع می‌داد هفت به هفت می‌شدند.

هیچ وقت در حوزه هنر رفتار ابزاری نکردم. هیچ درخواست سیاسی نداشتم چه آنهای یکه در مقطع مسایل سیاسی از ما حمایت کردند و نکردند در رفتارم با آنها هیچ تغییری اتفاق نمی‌افتاد چون هر کسی به وظیفه و باور خودش عمل می کند. من همه شما را فارغ از گرایش‌های سیاسی، سرمایه کشور می‌دانم و این سرمایه ملی برای همه است.

به دلیل اینکه ما مدیون این مردم و خصوصا محرومان و مستضعفان هستیم، از این به بعد هم به عنوان یک شهروند در این شهر زندگی می‌کنم، هم در خدمت دوستان عزیز در شهرداری هستم و هر کاری از من بخواهند در دمت خواهم بود تا آن چیزی که فهم می‌کنم به آنها کمک نی کنم، دوم هم اینکه به عنوان یک شهروند این وظیفه را دارم که از مسجد و همین محل‌های فرهنگی و هنری کمک به محرومان و مستضعفان را فراموش نکنیم. دست به دست هم دهیم و دلشکستگان را دلشاد کنیم.

مطهری: به دولت پیشنهاد دادم که از قالیباف به عنوان وزیر استفاده کند/۳ دولت گذشته با شهرداری هماهنگ نبودند

علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف که عصر امروز به همت خانه هنرمندان ایران در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: به نظر من یکی از نکات مهم خدمات آقای قالیباف این است که در این ۱۲ سال علی‌رغم اینکه دولت‌ها با شهرداری همراه و هماهنگ نبودند، خدمات موثری را به شهروندان ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: دولت‌های نهم، دهم و حتی یازدهم همراه و همکار آقای قالیباف در شهرداری نبودند و علی‌رغم تمام سختی‌ها، ایشان خدمات زیادی را در تهران انجام دادند و قابل تقدیر است.

نماینده مردم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس هشتم ما یک مصوبه‌ای را به تصویب رسانده‌ایم براین اساس که تسهیلاتی در تسریع ساخت مترو ( ۲ میلیارد دلار) در اختیار شهرداری قرار بگیرد که علی‌رغم اینکه این مصوبه در مجمع تشخیص به تصویب رسید و قانونی نیز شد، رئیس‌جمهور وقت مخالف اجرای آن بود و تاکید داشت که چون این قانون به مجمع رفته است آن را اجرا نمی‌کند و حتی یکی از سوالاتی که ما از رئیس‌جمهور وقت داشتیم به این موضوع اختصاص داده شد.

مطهری اضافه کرد: متاسفانه در تمامی دولت‌، نهم‌، دهم و یازدهم هماهنگی با شهرداری نبود و شهرداری برای تامین درآمدهای پایدار با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بود و علی‌رغم همه این مشکلات، خدمات مهمی در تهران ایجاد شده است.

وی گفت: البته بنده به برخی از امور شهری که مختص به این دوره نیست از جمله بلندمرتبه‌سازی انتقاد داشتم که البته در دوره مدیریت آقای قالیباف این موضوع کنترل شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دومین موزه به خانه شهید مطهری مربوط بود که توسط آقای قالیباف در تهران راه‌اندازی شد.

وی همچنین به احداث باغ کتاب در شهر تهران اشاره کرد و گفت:‌این اقدام بزرگی بود که در این دوره انجام گرفت ضمن اینکه بسیاری از خدمات شهر تهران از جمله ساخت بزرگراه، پل طبیعت، بوستان‌های متعدد جزء کارهای فرهنگی محسوب می‌شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین به جمع‌آوری معتادان و نگهداری آنها توسط مراکز پیش‌بینی شده از سوی شهرداری اشاره کرد و گفت: این اقدامی است قابل توجه و اهمیت است.

وی در ادامه به احداث بوستان‌های ویژه بانوان در شهر تهران اشاره کرد و گفت: این کار ابتکاری بود که در این دوره صورت گرفت و از جمله کارهایی است که باید در آینده ادامه پیدا کند.

مطهری همچنین به آماده‌سازی بانوان در شهرداری در دوره قالیباف اشاره کرد و گفت: آقای قالیباف علی‌رغم همه فشارهایی که بود در این خصوص ایستادگی کردند و موفق نیز بودند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجلیل کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است آن هم از یک مدیر توانمند و موثر همانند قالیباف.

وی گفت: بنده حتی به دولت پیشنهاد کردم که از آقای قالیباف به عنوان وزیر استفاده کند که مورد موافقت قرار نگرفت.

مطهری ادامه داد: دیواری بین اصولگرایی و اصلاح‌طلبی وجود ندارد و باید واقعا از دو طیف استفاده شود.

عسگرپور: فعالیت‌های فرهنگی و هنری قالیباف مشابه ندارد

محمدمهدی عسگرپور در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران اظهار کرد: از خانه هنرمندان بابت تقدیر و تشکر بهنگام از محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران تشکر می‌:ن.

وی تصریح کرد: اگر تندبادهای سیاسی نبود راحت‌تر به موضوع پرداخته می‌شد اما چه کنیم که تندبادهای سیاسی نمی‌گذارند به اصل موضوع اشاره شود.

عسگرپور بیان کرد: متاسفانه تندبادهای سیاسی باعث از بین رفتن انصاف‌ها می‌شود و نمی‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم.

وی به اقدامات انجام شده از سوی شهردار سابق تهران در حوزه فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های آقای قالیباف در حوزه فرهنگ و هنر مشابه ندارد و در سال‌های گذشته این موضوع لمس خواهد شد.

عسگرپور گفت: این حجم گسترده فعالیت‌هایی که در دوره آقای قالیباف انجام شده است بی‌بدیل است که از آن جمله می‌توان به موضوع گسترش فضاهای فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی ادامه داد: ساخت سینمای آزادی در سال‌های گذشته و در آن زمان به آن شکل برای خود یک شاخص مهم تلقی می‌شد و در ادامه نیز اقدامات موثری در حوزه فرهنگی صورت گرفت.

عسگرپور افزود: برخی از افراد کارهایی را انجام می‌دهند و بعدها توقعی از جامعه هنری و فرهنگی دارند که از امکانات هنرمندان و یا از چهره‌های آنها استفاده کنند اما بنده شهادت می‌دهم که آقای قالیباف چنین روحیه‌ای را نداشتند و حتی در برخی از موارد تاکید داشتند که نامشان ذکر نشود.

وی گفت: برای اجرای کارهای فرهنگی نخستین کسی که در ذهن ما حس می‌شد، آقای قالیباف بود چه در بحث مالی و چه در بحث‌های دیگر شخص دکتر قالیباف در حوزه فرهنگی هنرمندان را حمایت می‌کرد.

وی افزود: ولی متاسفانه تندبادهای سیاسی باعث می‌شود یادمان برود که چه کسانی خدمات موثری داشته‌اند و قطعا ما هنرمندان قدر این موفقیت‌ها را مدیون آقای قالیباف هستند خواهند دانست و مخصوصا در آینده.

عسگرپور گفت: قطعا آقای قالیباف هرجا باشند منشأ خدمات موثری خواهند بود.

دعایی: قالیباف نگرانی‌های ما در حوزه مدیریت شهری را برطرف کرد

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف که عصر امروز در تالار ایوان شمس به همت خانه هنرمندان برگزار شد، خطاب به قالیباف اظهار کرد: شما حق بزرگی به کشور و انقلاب دارید و هرجا حضور داشتید منشأ تحول بوده‌اید.

وی تصریح کرد: حضور در نیروی هوایی سپاه و اقدامات گسترده در آن مجموعه یکی از افتخارات آقای قالیباف محسوب می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات گفت: آقای قالیباف با حضور در نیروی انتظامی که در آن زمان از دست ما رفته بود، اعتبار ویژه‌ای به آن داد و نیروی انتظامی را به قدرت رساند.

وی ادامه داد: در مقطعی که همه نگران تهران بودند حضور آقای قالیباف همه این دغدغه‌ها را برطرف کرد و نشان داد که خیلی بهتر و موفق‌تر امیدها را می‌توان شکوفا کرد.

حجت‌الاسلام دعایی افزود: شهردار تهران در تمامی برنامه‌های خود احترام خاصی را به اساتید و هنرمندان داشت و جلسات خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کرد که زمان جلسات صبح‌های زود و قبل از طلوع آفتاب بود.

وی ادامه داد: آقای قالیباف علاوه بر ویژگی‌هایشان در حوزه کاری به مبانی و عالم به مسائل دینی بودند و از بزرگانی هستندکه خدمات ارزشمندی را به جامعه داشته اند.

حجت‌الاسلام دعایی گفت: آقای قالیباف زمانی که بسیاری از افراد از صحنه خارج می‌شدند را مورد حمایت و پناه خود قرار می‌داد که می‌توان به مرحوم دکتر حبیبی اشاره کرد که آن زمان مورد عنایت آقای قالیباف قرار گرفتند.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات  ادامه داد: در زمان حضور قالیباف در شهرداری تهران خانه‌های بسیاری از شخصیت‌های ارجمند من‌جمله شهید بهشتی، مطهری و مرحوم جلال آل احمد به موزه تبدیل شد و در کل حضور قالیباف در شهرداری اثرگذار بوده است.

دعایی گفت: هیچ یک از مطالب ارائه شده از سوی هنرمندان، اساتید در خصوص آقای قالیباف مبالغه نیست و تمامی این‌ها ثبت شده و در تاریخ خواهد ماند و مردم ما حق‌شناس هستند.

وی در پایان خطاب به قالیباف گفت: شما هرجا که باشید منشأ اثرات هستید چرا که از بزرگان هستید و خداوند کمک‌تان خواهد کرد.

هیچ شهرداری همانند قالیباف به حوزه فرهنگی توجه نکرده است

معاون هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه در آینده بیشتر و بیشتر زحمات و کارهای آقای قالیباف به چشم خواهد خورد، گفت: هیچ شهرداری به اندازه قالیباف در حوزه فرهنگی کار نکرده است.

علی مرادخانی در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران که به همت خانه هنرمندان ایران در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: آقای قالیباف مردی است که توجه ویژه‌ای را به موضوعاتی که کمتر کسی به آن توجه داشت عنایت کرد.

وی تصریح کرد: بخش هنری در بسیاری از موارد با سال‌های گذشته فرق کرده است و یک امنیت برای حوزه فرهنگی شهر به وجود آمده است که شهردار سابق تهران در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

مرادخانی افزود: زمانی که شاید خیلی‌ها اهالی هنر را تحویل نمی‌گرفتند تنها کسی که به آنها اهمیت می‌داد شخص دکتر قالیباف بود.

معاون هنری وزیر ارشاد بیان کرد: کارهایی که دکتر قالیباف طی این سالها انجام داده‌اند در هیچ زمانی صورت نگرفته است و زحمات زیادی در حوزه هنری و فرهنگی کشیده‌اند.

وی با بیان این جمله که قالیباف شهردار موفقی بوده است، گفت: ما در سال‌های گذشته نیز شهرداران زیادی دیده‌ایم اما هیچ یک نتوانستند خدماتی همانند دکتر قالیباف ارائه کنند.

مرادخانی به راه‌اندازی موزه موسیقی به عنوان یکی از اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی در دوره قالیباف اشاره کرد و گفت: مهمانان خارجی و سفرای زیادی به این مجموعه مراجعه کرده‌اند و این مجموعه افتخاری برای کشور محسوب می‌شود چرا که آرشیو حوزه موسیقی در این مجموعه جمع‌آوری شده است.

معاون هنری وزیر ارشاد افزود: قطعا در آینده بیشتر و بیشتر زحمات و کارهایی که قالیباف کرده است، به چشم خواهد خورد و مشخص می‌شود که چه کسی در حوزه فرهنگی موثر بوده است

حدادعادل: تعابیری همانند شهر سوخته بی‌انصافی است/ قالیباف منشأ خدمات بزرگی در شهر بوده است

غلامعلی حدادعادل ریاست فرهنگستان ادب فارسی در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران گفت: امروز به احترام یک مدیر خدمتگذار موفق در این مکان گردآمده‌ایم.

وی تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر معمولا کارهای اجرایی انجام نمی‌دهند و آنها موفقیت‌های خود را مدیون مجری‌هایی هستند که راه را برای آنها هموار می‌کنند و آقای قالیباف از این جهت به اهالی هنر و فرهنگ خدمت کرده است.

رئیس فرهنگستان ادب فارسی اضافه کرد: آقای قالیباف با توجه به تجربه‌ای که در ۸ سال دفاع مقدس کسب کردند، به مدیریت نیروی انتظامی منصوب و در ادامه به مدیریت شهرداری تهران انتخاب شدند و بنده از کسانی هستم که در دو هر مقطع با وی ارتباط داشته‌ام و از نزدیک شاهد فعالیت‌های آقای قالیباف بوده‌ام.

حدادعادل بیان کرد: وی با مدیریت در نیروی انتظامی از بروز فاجعه‌هایی جلوگیری کرد که چون اتفاقی نیفتاد صحبتی از آنها نمی‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری با انتخاب شهردار تهران برای شهرداری مخالفت می‌کردند و این در حالی بود حتی کسانی که سر هیچ موضعی وحدت نداشتند هیچ وقت دلشان نمی‌خواست آقای قالیباف شهردار تهران شود.

رئیس فرهنگستان ادب فارسی بیان کرد: آقای قالیباف تعریف جدیدی را از شهرداری ترسیم کردند و ایشان معنای نوین شهرداری را در تهران ارائه کردند.

حدادعادل اضافه کرد: هر کسی نگاهی به شهر بیاندازد، خدمات صورت گرفته از سوی شهردار تهران را تصدیق می‌کند و این در حالی است که روانشناسی انسان به گونه‌ای است که تحولات را تدریجی حس نمی‌کند و تحولات وقتی آهسته صورت می‌گیرد حس نمی‌شود و کاری که آقای قالیباف در تهران کردند چنین بود.

وی ادامه داد: قدرشناسی از خدمتگذاران انسانیت است و قدرناشناسی فضیلت نیست و ضدانسانیت است و تعجب می‌کنم در روزهایی که دوران مسئولیت آقای قالیباف در شهرداری روبه پایان بود برخی‌ها تعابیری را از جمله شهر سوخته تهران را استفاده کردند که این موارد بی‌انصافی و صحیح نیست.

رئیس فرهنگستان ادب فارسی گفت: افرادی که چنین تعابیری استفاده می‌کنند بیماری فرهنگی دارند و عید بزرگی است.

حدادعادل گفت: کسانی که هنوز نیامده‌اند می‌خواهند کارهای نکرده را به حساب خود بگذارند و امیدوارم دیگرانی که بر سر کار شهرداری می‌آیند موفق باشند و امیدوارم دوستانی که در ماه‌های آتی مدیریت شهر را به عهده می‌گیرند شهر خوبی را که از آقای قالیباف گرفته‌اند خوب‌تر کنند و به شهردار بعدی بدهند.

وی همچنین حضور محمدباقر قالیباف در مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرانبها دانست و گفت: حضور وی می‌تواند منشأ بسیاری از کارها باشد.

نصیریان: قالیباف موجب توسعه فرهنگی در کشور شده است

علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف که عصر امروز با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید دانشگاه در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که خانه هنرمندان چنین اقدامی را قبل از هر نهاد دیگری انجام داد.

وی تصریح کرد: در این ۶ دهه‌ای که کار نمایشی انجام می‌دهم، شهرداری ندیدم که جدای از خدمات شهری، در اندیشه فرهنگ و هنر و بُعد معنویات ولو بُعد ذوق به طور کلی با استفاده از ابزار امکان کار فرهنگی و هنری در اندیشه بوده باشد و تنها کسی که به سمت این اندیشه رفت و اقدام کرد دکتر قالیباف بوده است.

نصیریان تصریح کرد: قطعاً کسی را قبلا سراغ نداریم که موجب توسعه فرهنگی در کشور شده است، و در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته در دوره آقای قالیباف حدود ۱۰۸ تئاتر در صحنه است و هر شب برنامه اجرا می‌کنند.

وی بیان کرد: فرهنگ و هنر توسعه پیدا کرده است و جامعه هشیار شده است و به این حوزه نیاز دارد و این اقدامات توسط آقای قالیباف انجام شده است.

رمز توفیق قالیباف حس کردن دردهای جامعه بوده است/ماجرای حضور شبانه قالیباف و سیدحسن خمینی با لباس مبدل در شهر

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف که عصر امروز با حضور هنرمندان، اساتید حوزه و دانشگاه که به همت خانه هنرمندان ایران در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا به نوبه خودم از تلاش‌های یکی از مدیران موفق جامعه تشکر می‌کنم.

وی با ذکر یاد و نام امام و شهدا، یاد و خاطره برادر شهید قالیباف را نیز گرامی داشت و از حاضرین خواست برای وی فاتحه‌ای بفرستند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: در جمع دوستان حاضر من یکی از آشنایان به وضعیت آقای قالیباف بوده که از آن جمله می‌توان به منزلشان در طرقبه و زندگی پدر و مادر گرامی‌شان اشاره کرد.

وی گفت: آقای قالیباف در جوانی و در هفده هجده سالگی همراه با کار و تحصیل به یک جوان موفق تبدیل می‌شود و این جوان موفق امروز شهردار موفق شهر تهران بوده است.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: رمز موفقیت قالیباف و امثال وی این است که روزگاری از پایین به جامعه نگاه می‌کردند و در واقع این نکته را باید بیان کرد که آنها درد را نخوانده‌اند بلکه چشیده‌اند.

وی افزود: آقای قالیباف و بنده شب‌های متعددی را با لباس‌های مبدل در برخی از دره‌های تهران از جمله دره فرحزاد که در آنجا معتادین بوده‌اند شب‌ها تا صبح را گذرانده‌ایم و با معتادان گده‌ای را برگزار کرده‌ایم و در واقع آقای قالیباف مشکلات را کاملاً لمس کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: اینکه فردی مشکلات را لمس کرده باشد می‌تواند در حل آنها نیز اقدام لازم را انجام بدهد و یکی از رموز توفیق آقای قالیباف دردهایی است که حس کرده است.

وی اظهار داشت: آقای قالیباف و امثال وی نتیجه تحول انقلاب هستند و تحول انقلاب نسلی را دگرگون کرده است.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تصریح کرد: اینکه ما برای پیشبرد کشور نیاز به همدلی داریم بسیار حائز اهمیت است چرا که ما نیازمند به دست‌های گره‌شده داریم و لازمه پیشرفت نظام دموکراسی و جمهوریت است.

وی با بیان اینکه افراد روزی می‌آیند و روزی می‌روند، گفت: هر جایی که تغییر و تحول نباشد فسادزاست و هرجا بستر تغییر و تحول باشد شاهد پیشرفت خواهیم بود و هویت انقلاب هم به همین است اما به این معنا نیست که به ستیزه برخیزیم و حافظه تاریخی برای کارهایی که شده است نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی افزود: اگر کسی از سمتی جابه‌جا می‌شود نباید به دیده یک رفته نگاه کنیم و این جز از بین رفتن منافع کشور چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از محمدباقر قالیباف گفت: امثال این جلسات تقدیر از مدیران رفته است که نباید اینگونه باشد و در واقع ادای دین ما به این افراد به اندازه یک تجربه طی سال‌های گذشته است.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال‌های گذشته از زمان کرباسچی در شهر تهران تا قالیباف گفت: تحولات زیادی در شهر صورت گرفته است و انشاءالله شهردار جدید تهران نیز در کار خود موفق باشد.

وی افزود: چیزی که مهم است این است که آقای قالیباف به شهادت خیلی از افراد طی ۱۲ سال گذشته در شهر موفق بوده و رضایت شهروندان را به همراه داشته است و هم‌اکنون نیز یک تجربه ویژه در این بخش کسب کرده است.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: به نوبه خودم از زحمات صورت گرفته در ۱۲ سال گذشته از آقای قالیباف تشکر می‌کنم به طوری که وی اقدامات خوبی را در این دوره انجام داده است که از آن جمله می‌توان به فعالیت خوب شورایاران در محلات و دخالت دادن آنها در تصمیمات شهری و پروژه‌های عمرانی اشاره کرد.

وی همچنین از توجه ویژه آقای قالیباف به آسیب‌های اجتماعی و برطرف کردن آنها اشاره کرد و گفت: فقط فقر نیست بلکه اعتیاد، بیکاری و زنان بی‌سرپرست نیز از جمله آسیب‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد که در این دوره آقای قالیباف عنایت ویژه‌ای را به این موضوعات داشته است.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: در دوره مدیریت شهری آقای قالیباف اقدامات خوبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی که البته وظیفه شهرداری نیز است، انجام داده شده که قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی گفت: آقای قالیباف یک مدیر توانمند، مقتدر با عزم جزم بالا و پرکار و پرتلاش است  و امیدوارم جامعه بتواند از ایشان و امثال وی در پست‌های دیگر استفاده کند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه دوران رقابت به سر رسیده است، اظهار داشت: امیدوارم رفاقت‌ها مورد توجه قرار گیرد و فضاهای سیاسی باعث نشود که از تجربه دیگران استفاده نشود.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد شهری بهتر و روزهای بهتر برای قالیباف باشیم.

در پایان آیین تجلیل از خدمات فرهنگی هنری محمدباقر قالیباف لوح‌های بسیاری از بخش‌های مختلف هنری تقدیم شهردار سابق تهران شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=199125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x