تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مساجدی که هنگام ظهور امام زمان (عج) خراب می‌شوند/ سالم ماندن جسم در قبر با اهمیت دادن به مساجد

  • کد خبر : 199040
  • 03 شهریور 1396 - 20:26
مساجدی که هنگام ظهور امام زمان (عج) خراب می‌شوند/ سالم ماندن جسم در قبر با اهمیت دادن به مساجد

در زمان ظهور امام زمان (عج) بسیاری از مساجد توسط ایشان و یارانشان خراب می‌شوند، چون مساجدی هستند که در مقابل مساجد الهی ساخته شدند.

 گروه فرهنگی«کمال مهر»   حجت الاسلام مهدی شهرباف؛در رابطه با ساختن مسجد گفت: بهترین مواضع دنیا مساجد هستند گه از آن‌ها دعا و نور به طرف آسمان بالا می‌رود. در سوره توبه آیه ۱۸ آمده است: إِنَّما یَعْمُرُ مَساجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الآْخِرِ وَ أَقامَ الصَّلاهَ وَ آتَى الزَّکاهَ وَ لَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسى أُولئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدینَ یعنی مساجد خدا را تنها کسى آباد مى کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده و نماز را بر پا دارد و زکات را بپردازد و جز از خدا نترسد؛ امید است چنین گروهى از هدایت یافتگان باشند.

وی افزود: البته ناگفته نماند دو نوع مساجد داریم.یک سری مساجد مبارک هستند و در مقابل آن‌ها مساجدی هستند که ملعونه هستند. حضرت امیر (ع) می‌فرماید: در کوفه مساجدی هستند که مبارکند و مساجدی هستند که مورد لعن هستند. مصداق همین قضیه، مسجد ضرار بود که اساسش بر فتنه و گمراهی بود. در مقابل، مسجد پیغمبر (ص) اساسش بر تقوا بود.

وی ادامه داد: اگر مسجدی برای خدا و قربت الی الله ساخته شده باشد و اساسش بر تقوا بود، مسجد مبارکه و بهترین حوزه دنیا و بالا رفتن دعاست. در مقابل اگر مسجدی محل خودنمایی و ریا باشد جزو مساجر مورد لعن محسوب می‌شود. در زمان ظهور امام زمان (عج) بسیاری از مساجد توسط ایشان و اعوان و انصارشان خراب می‌شود، چون مساجدی هستند که در مقابل مساجد الهی ساخته شدند.

این کارشناس مذهبی درباره وظایف مسلمانان نسبت به مساجد ابراز داشت: ما وظایفی نسبت به مساجد داریم. در روایتی داریم که امام (ع) می‌فرماید: «مساجد به خداوند متعال از همسایگانشان شکایت می‌کنند که این‌ها به مسجد نمی‌آیند و هوای مسجد را ندارند و خطاب رسید که: به عزت و جلالم سوگند، در صورت استخفاف به مساجد یک نماز از آنان قبول و آنان را به عدالت در بین مردم آشکار نمی‏ کنم و به رحمتم نمی‏رسند و در بهشت مجاور من نخواهد بود.» اینکه نماز قبول نمی‌شود به معنی این نیست که رفع تکلیف نمی‌شود. بلکه مورد قبول خداوند متعال واقع نمی‌شود.

 

حجت الاسلام شهرباف تصریح کرد: در روایت دیگری آمده است: اگر نماز کسی مورد قبول واقع شد باقی اعمال هم مورد قبول واقع می‌شود و اگر نماز کسی رد شد، باقی اعمال نیز رد می‌شود؛ لذا کسانی که در همسایگی مسجد هستند، ولی در نماز و جماعت حاضر نمی‌شوند طبق این روایت و قسم خداوند متعال هیچ نمازی از آن‌ها پذیرفته نیست؛ و اینکه در مجاورت خداوند متعال قرار نمی‌گیرد یعنی با وجود اینکه شخص ممکن است انسان خوب و شایسته‌ای باشد، در پایین‌ترین جایگاه‌های بهشت قرار می‌گیرد.

او درخصوص اهمیت دادن به مساجد روایت دیگری از پیامبر اکرم (ص) نقل کرد و گفت: در قسمتی از یک روایت داریم که زمانی که پیغمبر (ص) به معراج رفتند بهشت و جهنم را رویت کردند. پیامبر (ص) می‌فرماید: «بر روی درب‌های بهشت و جهنم جملاتی نوشته شد. هر کدام از این کلمات برای دانا و عالم به این کلمات و عمل کننده به این سخنان بهتر از دنیا و هرچه در آن است بهتر است. بر روی درب ششم بهشت بعد از سه جمله لا اله الا الله، محمد رسول الله و علی، ولی الله این جملات نوشته شده: کسی که می‌خواهد قبرش وسیع باشد، مسجد بنا کند، کسی که می‌خواهد بدنش در درون قبر مورد تعرض کرم‌ها قرار نگیرد؛ داخل مسجد ساکن شود. کسی که می‌خواهد بدنش در درون قبر سالم بماند مساجد را جارو و تمیز کند و کسی که می‌خواهد جایگاه خود در بهشت را ببیند مساجد را بپوشاند.» دلیل اینکه این جملات پس از آن سه جمله مبارک است؛ این است که عمل صالح بعد از اعتقاد صالح است. یعنی زمانی که اعتقاد به توحید نبوت و ولایت داشتی این اعمال برایت موثر است.

حجت الاسلام شهرباف در پایان تصریح کرد: در مساجد جایگاهی به نام محراب برای امام جماعت قرار دارد. محراب از «حرب» به معنای جنگ می‌آید. محراب به معنای محل جنگ با شیطان است. یعنی زمانی که امام جماعت در آن مکان قرار می‌گیرد به مبارزه و جنگ با شیطان می‌رود و نتیجه این مطلب این است که نماز زیارت خداست و در این زمان انسان به شیطان غالب می‌شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=199040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x