تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

شهر هیجان انگیز دوقلوها را بشناسید (عکس)

  • کد خبر : 198858
  • 31 مرداد 1396 - 17:08
شهر هیجان انگیز دوقلوها را بشناسید (عکس)

در نیجریه آنقدر دوقلو وجود دارد که حس می کنید خیالاتی شده اید و چشمتان شما را گول می زند! ایگبو-اوبرا، نام منطقه ای در جنوب غربی نیجریه است که مردمش با افتخار نام آن را “سرزمین دوقلوها” گذاشته اند. البته وجه تسمیه آن نیز کاملاً صحت دارد، زیرا در میان این مردم کمتر خانواده ای را می بینید که یک دوقلو نداشته باشد. اولایید اکین یمی، کدخدای مردم این منطقه خودش سه دوقلو دارد و پدربزرگش ۱۰ دوقلو داشته است که بسیار جالب است.

شهر هیجان انگیز دوقلوها را بشناسید (عکس)
شهر هیجان انگیز دوقلوها را بشناسید (عکس)
غرب آفریقا بیشترین نرخ دوقلوها را در دنیا دارد و این به خصوص در مورد مردم یوروبا در منطقه ایگبو-اوبرا که نرخ دوقلوزایی در آن ۵ درصد است، بیشتر صدق می کند. شاید ۵ درصد زیاد به نظر نرسد، زیرا در کشورهای اروپای غربی این نرخ ۱.۲ درصد و در ژاپن ۰.۸ درصد است، ولی باید قبول کنیم که خیلی عجیب و غریب است و هر کسی از خودش می پرسد که آنها چه کار خاصی انجام می دهند که این همه دوقلو دارند؟

بیشتر بخوانید: حادثه جالب هنگام زلزله مهیب در چین + تصاویر

آنها در واقع کار خاصی نمی کنند جز اینکه مانند دیگر ساکنین غرب آفریقا، “یام” (سیب زمینی شیرین) به میزان زیاد مصرف می کنند. این باور وجود دارد که یام حاوی ماده ای گیاهی معادل استروژن است که فیتواستروژن نامیده می شود و تخمدان ها را تحریک می کند که هر کدام یک تخمک تولید کنند. با آنکه این نظریه ثابت نشده است، ولی بسیاری از متخصصین زنان از آن حمایت می کنند. با این حال هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که یام را به دوقلوزایی ربط بدهد.

شهر هیجان انگیز دوقلوها را بشناسید (عکس)
یکی از پرستاران بیمارستانی در این منطقه می گوید که یک توضیح در این مورد وجود دارد و اینکه این مسئله ژنتیکی است. توضیح این قضیه هرچه باشد، یک چیز در مورد آن مسلم است و آن اینکه این مردم به دوقلوهایشان می بالند. در گذشته اینطور نبود و گاهی مادرانی که فکر می کردند در فرزندانشان نشانه هایی از شیطان وجود دارد آنها را می کشتند. ولی حالا اینطور نیست و آنها دوقلوهایشان را هدایایی از سوی خدا می دانند و با آنها با محبت، عشق و احترام برخورد می کنند.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=198858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x