تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

برنامه دشمن بعد از برجام «تضعیف نیروهای مسلح» است

  • کد خبر : 197764
  • 22 مرداد 1396 - 15:39
برنامه دشمن بعد از برجام «تضعیف نیروهای مسلح» است

فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان بعد از برجام، آمده‌اند به سراغ تحریم‌های دفاعی و موشکی و قصد دارند که نیروهای مسلح کشور را تضعیف کنند.

به گزارش  گروه سیاسی«کمال مهر»؛ سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت شهادت شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم، با بیان اینکه کانون قدرت جمهوری اسلامی ایران و مقاومت دو مؤلفه دارد، اظهار داشت: مهمترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران خواست، اراده، ایمان و باور مردم ما است که به صورت یکپارچه در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های خود در پشتیبانی از ولایت فقیه ایستاده‌اند.

سرلشکر جعفری گفت: دشمنان سال‌ها بعد از دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیده‌اند که باید ایمان و باور مردم را هدف اصلی قرار دهند و آن‌ها را مورد حمله و تهاجم مختلف فرهنگی و سیاسی قرار دهند.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: وضعیت انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه بسیار حساس و استثنایی بوده که با ایثارگری، فداکاری و خون شهیدانی همچون حججی‌ها و شهدای گران‌قدر دیگر به دست آمده و این مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت.

وی  تصریح کرد: رهبری و ولایت فقیه عامل اصلی قدرت در جمهوری اسلامی است و حرکت عمومی مردم ما، به سوی این جایگاه است؛ آنها به صورت غیرمستقیم و در پوشش، به دنبال تضعیف این جایگاه و قدرتی هستند که از این جایگاه می‌توان اعمال کرد، این را نشانه گرفته‌اند ولی به صورت غیرمستقیم و دنبال تضعیف این جایگاه هستند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: دشمنان بعد از توافقنامه برجام که به خیال خودشان موفقیت نسبی کسب کردند که جلوی قدرتمند شدن ایران در انرژی هسته‌ای را بگیرند، امروز به دنبال این هستند که توان دفاعی، موشکی و تسلیحاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهند تا بتوانند این توان را تضعیف کنند.

فرمانده کل سپاه افزود: دشمنان سال‌ها است که در منطقه به دنبال برنامه‌های خود هستند تا با تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به اهداف شومشان در منطقه‌ برسند. دشمنان فهمیده‌اند که تا به سراغ کانون قدرت در ایران نیایند، نمی‌توانند با انقلاب اسلامی و این  حرکت عظیمی که با مقاومت اسلامی در منطقه ایجاد شده مقابله کنند.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنیم که نیروهای مختلف مردمی و موثرین فرهنگی در کشور تلاش‌های زیادی کرده‌اند و در رأس آنها مقام معظم رهبری در خط مقدم مبارزه با این تهاجامات فرهنگی هستند که ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

سرلشکر جعفری با اشاره به مؤلفه دوم جمهوری اسلامی ایران افزود: رهبری و ولایت فقیه عامل اصلی قدرت در جمهوری اسلامی ایران و حرکت عمومی مردم جایگاه بالای ولایت فقیه و رهبری است که دشمنان به صورت غیر مستقیم و پوشش به دنبال تضعیف این جایگاه هستند. دشمنان به صورت غیر مستقیم و با جنگ نرم می‌خواهند این توان را در کشورمان تضعیف کنند ولی مردم ما به صورت هوشمندانه و با آگاهی توطئه آن‌ها را خنثی کردند.

وی ادامه داد: حمایت از ولایت فقیه پیامی بود که مردم ما در فتنه ۸۸ و در حماسه ۹ دی به جهانیان صادر کردند و این همان هدفی بود که دشمنان بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده بودند.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: مؤلفه سوم توان دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح اعم از بسیج، سپاه، ارتش، ناجا، نیروهای امنیتی است که آن‌ها به دنبال تضعیف این توان برآمدند و بعد از برجام به سراغ تحریم‌های دفاعی، موشکی و نیروهای مسلح کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفتند.

وی ادامه داد: برخی در داخل هستند که به توطئه دشمنان و برنامه‌ریزی‌های آنان توجه ندارند و فریب وعده‌های آن‌ها را خورده و سادگی می‌کنند و به عمق این توطئه‌ و برنامه‌ریزی‌ که دشمنان برای تضعیف توان دفاعی ما می‌کنند توجه نداشته و همراهی‌هایی نیز صورت می‌گیرد.

سرلشکر جعفری درباره شهادت محسن حججی، گفت: شهادت شهید حججی در همان روزهایی اتفاق افتاد که کشور ما شاهد یک تضعیف روحیه و حرکت بسیار سخیفی بود که در مجلس توسط برخی نمایندگان صورت گرفت. در همان مقطع خون این شهید به داد عزت ملی ما رسید و آن حرکت سخیف را خنثی کرد.

فرمانده کل سپاه افزود: ما اگر به دنبال عزت هستیم باید آن را در قدرت الهی، اعتماد و اطمینان به مردم، شهدا و ایثارگران جامعه جستجو کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، بیان داشت: فرمانده کل قوا در این دیدار‌ها به این موضوع تأکید داشتند که خیلی‌ها ممکن است به دنبال این باشد که خانواده‌های شهدا را مثل خانواده‌های قبلی نگاه کنند ولی ایشان توصیه کردند که ما وظیفه داریم خانواده‌های شهدا را عزیز نگه داشته و عزت آن‌ها را حفظ کنیم و از آن‌ها درس ایثار، رشادت، شهادت و فداکاری‌ را یاد بگیریم.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=197764

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x