تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ناگفته هایی مهم از توافق ژنو+ صوت

  • کد خبر : 19753
  • 14 بهمن 1392 - 16:10
ناگفته هایی مهم از توافق ژنو+ صوت

به گزارش خبرنگار فضای مجازی «پلاس خوان» کمال مهر؛ حسین کازرونی در صفح پلاس خود منتشر کرد؛

دیروز حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بیان ناگفته هایی مهم از توافق ژنو پرداخت که به بیان خلاصه آن می‌پردازیم؛

به گزارش گروه «پلاس خوان» کمال مهر؛در عرصه فضای مجازی تأثیر گذاری شبکه های اجتماعی در عرصه خبر قابل چشم پوشی نیست، کما اینکه حجم تولیدات و تبادل اطلاعات در حوزه های مختلف سیاسی فرهنگی و اجتماعی و موضوعات دیگر بر خروجی های رسانه ها نیز تاثیرگذار و بعضاً قابل توجه می باشد. حال اینکه پایگاه خبری و تحلیلی «کمال مهر» با در نظر گرفتن تحلیلی بر روند اخبار در سطوح رسانه های کشور با رصد دقیق در شبکه های اجتماعی به بازنشر مباحث قابل انتشار و بعضاً غیر قابل انتشار به این مباحث می پردازد.در ادامه می خوانید؛

حسین کازرونی
به گزارش خبرنگار فضای مجازی «پلاس خوان» کمال مهر؛ حسین کازرونی در صفح پلاس خود منتشر کرد؛
 دیروز حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بیان ناگفته هایی مهم از توافق ژنو پرداخت که به بیان خلاصه آن می‌پردازیم؛
14 - 1

– بنده سه جلسه با آقای ظریف، پنج جلسه با آقای عراقچی و یک جلسه با خانم افخم داشتم، مطالبی را که بیان می‌کنم مستند است.

– دولت ابتدا طرح آقای قاسمی وزیر نفت سابق در پایان دولت آقای احمدی نژاد را که برای فروش نفت پیاده کرده بود لو داد.

آقای ظریف گفت حتی اگر استیضاح شوم متن توافقنامه را نمی‌گویم، چرا؟ تیمی که به امام راحل قطعنامه ۵۹۸ را تحمیل کرد، جام زهر را نوشاند چه کسانی بودند؟

باید براساس قانون توافقنامه به فارسی ترجمه شود، ترجمه‌ها کنونی زیاد قابل قبول نیستند، حتی وزارت خارجه در ترجمه سانسور کرده است، بنده ۴۰ ساعت بر روی این ترجمه کار کردم، این توافقنامه دارای پنج بخش مقدمه، گام نخست، میانی، نهایی و نتیجه نهایی است.

– رهبری دستور دادند حداقل تیم مذاکره کنندگان را تقویت کنید، آقایان نیز برای تقویت کار موسویان و سیروس ناصری را آورند، دو تا جاسوس که یک از آن‌ها دستگیر شده بود،‌ اکنون نیز این دو نفر با آقای ظریف اختلاف پیدا کرده اند.

– تحریم‌های بزرگ بانکی و نفتی برداشته نشدند، در گام نهایی نیز قرار است که بیست سال بعد تحریم‌ها برداشته شوند، جالب این است که بیست سال را هم در توافقنامه ننوشتند و معلوم نیست که آمریکایی‌ها در آینده زیر حرفشان بزنند یا خیر، تازه پس از بیست سال تنها ۴/۱ تحریم‌ها برداشته می‌شود، آقای عراقچی می‌گفت غربی‌ها می‌گفتند «باید سال برداشتن تحریم‌ها دو رقمی باشد».

– ما در توافقنامه ژنو متعهد شدیم که بازرسان باید به معادن و کارخانه‌های اورانیوم ما به صورت آزاد دسترسی داشته باشند، در حالی که اکثر بازرسان جاسوس هستند، یکی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان می‌گفت «وقتی بازرسان تنها برای یک بار پشت کامپیوترهای ما نشستند، ویروس را وارد سیستم کرده و حدود ۳ هزار سانتری‌فیوژ ما از کار افتاد».

– بنده حاضرم با این افرادی که می‌گویند شما مخالف توافقنامه هستید مناظره داشته باشم، خاضعانه تقاضا کردم که متن توافقنامه را برای مردم در تلویزیون درست بخوانید، تعطیلی یو سی اف اصفهان در متن نیست ولی آن را نیز تعلیق کردند.
خط قرمز آقا را هم نتوانستیم حفظ کنیم و آن‌ها را ازدست دادیم،
برای تولید یک گرم اورانیوم غنی شده باید از آمریکا اجازه بگیریم.

– چند بار باید رهبری بگویند و ما فقط بشنویم؟ برنامه ریزی کردند برای مجلس آینده، علنا به تک تک ما زنگ می‌زنند و می‌گویند شما دیگر رأی نمی‌آورید، آن مهم نیست، برنامه‌ریزی شده است برای مجلس خبرگان آینده، سی و چهار سال دشمن هر چقدر شکست خورده است از ولایت فقیه و شخص ولی فقیه بوده است، دشمن فهمیده این‌جا را نگیرد کارش درست نمی‌شود.

رهبری نمی‌توانند علنا و واضح سخنان خود را بگویند، در این صورت افراد می‌گویند مردم ما داشتیم با مذاکره مشکلات شما را حل می‌کردیم رهبری نگذاشتند، همه چیز را هم مخفی می‌‌دارند، باید بیدار باشیم، مغز متفکر اصلاحات گفته است «مجلس خبرگان تنها راه حل و تنها مشکل در رهبر ۱۰ سال آینده است، آن‌جا را دریابید» حواستان جمع باشد.

– اگر ما قبل از این موضوعات آقای ظریف را استیضاح می‌کردیم دولت می‌گفت که مجلس چوب لای چرخ دولت می‌گذارد، باید مردم را بیدار کنیم، اگر مجلس وارد کار شد نگویند مجلس افراطی است و چوب لای چرخ دولت می‌کند، بیدار کردن مجلس نیز کار ما است،‌ مجلس هم مشکلاتی دارد ولی محذوراتی دارد.

– فردی در هیأت اداری خوزستان سخنرانی کرده و گفته است «افرادی که نسبت به توافقنامه مخالفت می‌کنند دو دسته هستند، یکی رهبر است که متخصص هستند، غیر از رهبر بقیه بچه‌هایی هستند که ادای بزرگ‌ترها را در می‌آورند»، آقای عراقچی و آقای ظریف به ما می‌گفتند «حرف‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را نزنید».

صدا و سیما نیز بسیار تحت فشار است، امروز سخنان جان کری را پخش کرده است ولی حملات گسترده‌ای به صدا وسیما شده که صدا و سیما مخالف توافقنامه است، آقای عراقچی می‌گفت «تنها کیهان و صدا و سیما انتقاد می‌کنند»، بنده پنج شنبه سخنرانی داشتم لغو کردند، سخنرانی دیگرم را نیز لغو کردند، افراد خیلی تلاش می‌کنند که سخنان به مردم نرسد.

– خودشان می‌گویند باید انتقاد باشد و کشور را امنیتی نکنید، روزنامه قانون صفحه اول صریحا آیه قرآن را انکار کرد، بنده ده‌ها بار تذکر دادم، ما تصمیم گرفتیم که موضوع به صورت مخفیانه حل شود ولی معاون پارلمانی بعد از ماه‌ها تنها گفت تذکر دادیم.

در حالی که نشریه ۹ دی و وطن امروز را به سبب انتقاد از دولت به دادگاه معرفی کردند، روزنامه یالثارات را نیز بستند، تمام این‌ روزنامه‌ها که علیه دولت انتقاد کردند بسته شدند، ولی طرف آیه قرآن را انکار کرده است،‌ کسی چیزی نگفت.

————————————————————————————————————

پی نوشت:

سخنان شنیدنی حجه الاسلام نبویان در رابطه با توافقنامه ژنو و آنچه دولتمردان از فاش شدن آن شرم دارند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=19753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x