تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آنچه که درباره تویوتا کمری نمیدانید+عکس

  • کد خبر : 196816
  • 14 مرداد 1396 - 10:51
آنچه که درباره تویوتا کمری نمیدانید+عکس

تویوتا کمری هیبریدی یک سدان نیمه‌لوکس است که از پرفروش‌ترین خودروهای هیبریدی بازار ایران به‌شمار می‌رود.

به گزارش«کمال مهر»، چند سالی از ورود خودروهای هیبریدی به بازار ایران می گذرد اما تنها ۲ خودرو هیبرید در کشور وجود دارد که در یک کلاس قرار گرفته و مستقیما با یکدیگر رقابت می‌کنند. کمری هیبرید و سوناتا هیبرید ۲ سدان نیمه‌لوکس هستند که در یک رنج قیمتی طبقه‌بندی می‌شوند و از پرفروش‌ترین خودروهای هیبریدی بازار ایران به‌شمار می‌روند.

عرضه خودروهای هیبرید در ایران با حضور محصولاتی از تویوتا و لکسوس آغاز شد. در این چندسال که از حضور خودروهای هیبرید در بازار می‌گذرد، فرهنگ استفاده از این خودروها به دلیل کمک به کاهش آلودگی هوا کم‌کم در حال جاافتادن است، اما این مساله که در خودروهای هیبرید ، پیشرانه بنزینی پیشرانه برقی را نیز شارژ می‌کند، باعث شد استقبال از این خودروها بیش‌تر شود.

همچنین مزایایی نظیر طرح ترافیک رایگان برای خودروهای هیبرید نیز هیجان مشتریان را برای خرید این خودروها بیش‌تر کرد.

در سال ۲۰۱۵ تویوتا، کمری XV۵۰ را دست‌خوش تغییراتی کرد و نمونه فیس‌لیفت کمری مجهز به سیستم هیبریدی وارد کشور می‌شد تا این‌که قوانین گمرکی مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای مونتاژ آمریکا گریبان آن‌را گرفت تا راه برای رقیبی هم‌چون سوناتای هیبریدی بازتر شود.

فیس‌لیفت۲۰۱۵ کمری، از نظر ظاهری و ماهیت فنی، داستانی کاملا متفاوت با مدل قبلی دارد. البته به تازگی تویوتا مدل ۲۰۱۸ کمری را نیز به بازار جهانی معرفی کرده است.

بیش از ۲ هزار قطعه در نسخه فیس‌لیفت کمری نسبت به قبل تغییر کرده‌اند و تویوتا در این نسخه پا روی یک‌سری از اصول خود گذاشته، سنت‌شکنی کرده و سدانی با طراحی شبیه به آوالون خلق کرده است. طول بدنه نیز ۴.۵ سانتی متر افزایش یافته است. هم‌چنین در مدل‌های فول‌آپشن، مواردی نظیر دستگیره کرومی درها، رینگ‌های اسپرت آلومینیومی و سانروف، مواردی هستند که جذابیت ظاهر کمری را دوچندان می‌کنند.

در بعضی نقاط از قطعات پلاستیکی نیز استفاده شده که از کیفیت مناسبی برخوردارند. در نمونه‌های فول‌آپشن، پوشش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان روکش شده با چرم طبیعی، همان چیزهایی هستند که از کابین یک سدان نیمه‌لوکس انتظار دارید. کمری هیبرید در ۳ تیپ تجهیزاتی LE، SE و XLE عرضه می‌شود. که نمونه XLE به‌عنوان کامل‌ترین نسخه، از تجهیزاتی هم‌چون تهویه اتوماتیک مجزا برای سرنشینان جلو و عقب، صندلی برقی ۸ جهته راننده و ۴ جهته سرنشین جلو، مانیتور ۷ اینچی لمسی و ۱۰ اسپیکر JBL، دوربین دید عقب و سامانه کی‌لس بهره می‌برد.

سیستم هیبرید در کمری از ۲ پیشرانه برقی و بنزینی تشکیل شده است. پیشرانه بنزینی یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری است که به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها VVT.i مجهز شده و به تنهایی قادر است ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اما موتور الکتریکی ۶۵۰ ولت از باتری‌های هیبرید نیکل متال Ni.MH با عمر ۱۵ سال تشکیل شده است و در کنار پیشرانه بنزینی، مجموع قدرت تولیدشده را به حدود ۲۰۰ اسب‌بخار می‌رساند. پیشرانه بنزینی هنگامی که وارد مدار می‌شود، موتور برقی را نیز شارژ می‌کند. در حقیقت پپیشرانه الکتریکی تنها در سرعت‌های کم‌تر از ۴۵ کیلومتر، ایست، دنده عقب و عدم حرکت در سربالایی به‌طور مستقل کار می‌کند.

هم‌چون اکثر خودروهای هیبرید، برای کمری نیز یک گیربکس e.CVT در نظر گرفته شده. در این گیربکس خبری از ضربه هنگام تعویض دنده و افت دور موتور نیست و شتاب‌گیری یکنواخت انجام می‌شود. عملکرد سیستم ترمز در مجموع قابل‌قبول است و نسبت به قبل پیشرفت چشم‌گیری داشته. هم‌چنین سیستم کمکی BA در ترمزهای ناگهانی، قدرت ترمز را افزایش می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=196816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x