تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

چشم‌پوشی عربستان از قوانین اسلامی برای جذب گردشگر

  • کد خبر : 196725
  • 12 مرداد 1396 - 17:56
چشم‌پوشی عربستان از قوانین اسلامی برای جذب گردشگر

عربستان قرار است در راستای پروژه گردشگری در دریای سرخ، قوانین اسلامی را نادیده بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل«کمال مهر»، روزنامه تایمز چاپ انگلیس در گزارشی به طرح عربستان برای راه اندازی «پروژه دریای سرخ» پرداخت که قرار است در آن قوانین اسلامی به بهانه جذب گردشگر نادیده گرفته شود.

روزنامه تایمز نوشته است که با اجرای این طرح، قوانین مذهبی در عربستان نادیده گرفته شده و به زنان اجازه داده می شود در کنار مردان لباس شنا پوشیده و حمام آفتاب بگیرند.

در این پروژه که قرار است از سال ۲۰۱۹ کلید بخورد، قرار است ۵۰ جزیره و مجموعه واقع در ساحل دریای سرخ، به مکانهای توریستی برای جذب گردشگر تبدیل شوند.

روزنامه تایمز با اشاره به قوانین عربستان در خصوص زنان می نویسد: در سرزمین اصلی عربستان طبق شرع اسلام، از زنان خواسته می شود در مکانهای عمومی چادر بر سر کنند و به صورت کاملا پوشیده در امکان عمومی ظاهر شوند.

این روزنامه همچنین اشاره می کند که در عربستان زنان باید برای خروج از کشور، تحصیل و دست یابی به بسیاری از خدمات دولتی و پزشکی، اجازه یکی از نزدیکان مرد خود را دارا باشند. همچنین در این کشور نوشیدن مشروبات الکلی ممنوع است و به زنان اجازه رانندگی داده نمی شود.

تایمز در ادامه می نویسد: اما اکنون طبق طرحی که عربستان روز سه شنبه، اول ماه اوت (دهم مرداد) از آن خبر داد، ۵۰ جزیره و مجموعه واقع در ساحل دریای سرخ قرار است به مکانهای گردشگری تبدیل شوند. این اماکن گردشگری که مساحتی ۲۰۰ مایلی (۳۲۲ کیلومتری) از سواحل طلایی ۵۰ جزیره را در کنار ساحل غربی عربستان دارا هستند، تحت قوانینی جدای از مابقی کشور خواهند بود و به گردشگران خارجی از سراسر جهان اجازه داده می شود بدون دریافت ویزا برای تفریح به آنجا سفر کنند.

در این منطقه گردشگری قرار است محدودیتی برای پوشش بانوان، تفکیک جنسیتی و حتی مصرف مشروبات الکلی وجود نداشته باشد تا از این طریق عربستان بتواند به اقتصاد خود سر و سامان دهد و وابستگی‌اش به درآمدهای نفتی را کاهش دهد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=196725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x