تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مغلطه عراقچی در برنامه زنده

  • کد خبر : 196093
  • 08 مرداد 1396 - 10:15
مغلطه عراقچی در برنامه زنده

مردم از شنیدن سخنان تیم مذاکرات هسته‌ای و شخص آقای روحانی درباره برجام و تحریم خسته شده اند.

به گزارش«کمال مهر»، «سید یاسر جبرائیلی» در کانال تلگرام خود نوشت:

آقای دکتر عراقچی امشب مباحث مهمی مطرح کردند. مهم‌تر از همه اینکه ایشان قبول دارند تحریم سیدا بستر حقوقی بازگشت همه افراد و نهادهای کشور به لیست SDN را فراهم ساخته است و این یعنی بازگشت به نقطه قبل از برجام بدون فناوری هسته‌ای.

منتهی این بازگشت تدریجی خواهد بود و نه یک شبه؛ چیزی که می توان نام آن را نقض فزاینده(Comulative Violation) گذاشت و به جرات گفت یک فرآیند اعمال فشار برای کسب امتیازات فراتر از برجام است.

ایشان یک مغلطه می‌کنند و می‌گویند موضوع تحریم جدید نیست. با این استدلال، صرفا اولین تحریمی که به بهانه هسته‌ای وضع شد جدید بوده و تحریم‌های بعدی که تا بانک مرکزی ما را به لیست تحریم برد، چون در موضوع هسته‌ای بوده، جدید نبوده است!

کل تحریم‌های ایران در چهار موضوع تسلیحات، حقوق بشر، هسته‌ای و تروریسم بوده است. با این دست فرمان آقای عراقچی، اگر موضوع جدیدی به میان نیاید، هرچقدر هم دایره این تحریم‌ها گسترده‌تر شود و افراد/نهادهای بیشتر و بیشتری را در برگیرد، تحریم جدید نیست!

مردم از شنیدن سخنان تیم مذاکرات هسته‌ای و شخص آقای روحانی درباره برجام و تحریم خسته شده اند. مردم امروز منتظر شنیدن این جمله طلایی از آقای عراقچی و ظریف و روحانی هستند:  “راه برجام غلط بود، اشتباه کردیم، کلید حل مشکلات کشور در داخل کشور است”.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=196093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x