تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کارهایی که هرگز وقتی استرس دارید نباید انجام دهید

  • کد خبر : 195694
  • 05 مرداد 1396 - 10:28
کارهایی که هرگز وقتی استرس دارید نباید انجام دهید

هنگامی که در یک موقعیت استرس زا قرار می گیرید به تکنیک‌های آرامش بخشی همچون شمردن اعداد، آب خوردن، دور شدن از موقعیت و مواردی از این قبیل فکر می‌کنید.

به گزارش «کمال مهر»؛ هنگامی که در یک موقعیت استرس زا قرار می گیرید به تکنیک‌های آرامش بخشی همچون شمردن اعداد، آب خوردن، دور شدن از موقعیت و مواردی از این قبیل فکر می‌کنید، اما مواردی نیز هستند که در این موقعیت نباید آن‌ها را انجام دهید، با آگاهی از این موارد می‌توانید کنترل بهتری بر شرایط و احساسات خود داشته و از بروز موقعیت‌های بدتر جلوگیری کنید.

۱-اشتباهات گذشته را تکرار نکنید

برخی از عادت‌ها همانند کندن مو‌های سر، جویدن ناخن ها، دعوا و پرخاشگری و مواردی از این دست، باعث ایجاد استرس در افراد می‌شود، بنابراین اگر در گذشته کار‌هایی انجام می‌دادید که باعث استرس در شما می‌شد انجام دوباره آن‌ها را فراموش کنید.

کارهایی که هرگز وقتی استرس دارید نباید انجام دهید!۲-در هنگام استرس به سراغ یخچال نروید

بسیاری از افراد زمانی که دچار استرس می‌شوند برای کنترل احساسات خود شروع به خوردن مواد غذایی می‌کنند، آن‌ها با این کار دچار نوعی آرامش می‌شوند که البته تبعات سنگینی در آینده مانند چاقی، ابتلا به دیابت، سندرم متابولیک، سکته مغزی و حمله قلبی در انتظار آن‌ها است.

در هنگام استرس برخی افراد دچار بی اشتهایی مفرط و برخی پر اشتهایی غیر طبیعی می‌شوند که هر ۲ برای سلامت بدن بسیار مضر است و می‌تواند حتی منجر به مرگ شود.

همیشه حتی در شرایط پر استرس رژیم غذایی سالم خود را حفظ کنید، این کار علاوه بر حفظ سلامت شما باعث کاهش استرس و بهبود توانایی کنترل احساسات نیز می‌شود.

۳-بی خوابی کشیدن دردی را دوا نمی‌کند

اگر در شرایط پراسترسی قرار دارید و کاری نمی‌توانید انجام دهید به جز صبر کردن، بدترین کار بی خوابی و کم خوابی است. خوابیدن به میزان کافی برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید و سبب جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. در زمان استرس کم خوابی می‌تواند به بدن به ویژه قلب آسیب شدید برساند و از بازده ذهنی فرد برای کنترل و مواجه با عوامل استرس زا بکاهد.

اگر دچار بی خوابی شده اید از دمنوش‌های گیاهی برای درمان بی خوابی خود می‌توانید استفاده کنید.

۴-نگرانی بیش از حد چاره ساز نیست

اگر در یک شرایط بسیار پراسترس قراردارید از نگرانی بیش از حد خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند سبب آسیب شدید به قلب و حتی بروزحمله قلبی یا سکته مغزی، پارگی عصب بینایی، سردرد و میگرن شدید در شما شود. اگر کاری جز صبر یا اتخاذ یک تصمیم درست از دستتان بر نمی آید یا باید یک پشتوانه محکم برای سایر اعضای خانواده، همکاران و دوستان باشید نگرانی بیش از حد کمکی به شما نمی‌کند و حتی می‌تواند منجر به بدتر شدن شرایط شود.

 

کارهایی که هرگز وقتی استرس دارید نباید انجام دهید!

 

۵-مشکلات خود را روی دوش دیگران نیندازید

اگر دچار استرس و نگرانی هستید و این یک مسئله شخصی و البته قابل کنترل و قائق آمدن است، آن را به دیگران منتقل نکنید، بلکه خود مسئولیت کنترل این استرس را برعهده بگیرید.

انتقال دادن استرس به دیگران به ویژه افرادی که کار خاصی برای رفع مشکل از دست آن‌ها بر نمی‌آید می‌تواند تنها باعث نگرانی عده زیادی از افراد و حتی تشدید شدن مسئله شود.

استرس را در خود مهار کنید و برای کنترل آن با افراد کارشناس و متخصص مشاوره انجام دهید.

۶-انجام امور را  به تعویق نیندازید

اگر انجام دادن یا ندادن کاری باعث استرس در شما می‌شود به تعویق انداختن آن فایده‌ای ندارد، عقب انداختن کاری که باعث استرس در شما می‌شود برای سلامت جسم و روح شما بسیار مضر است به همین دلیل فهرستی از کار‌هایی را تهیه کنید که با انجام دادن آن‌ها استرس در شما کم می‌شود و در اولین زمان آن را انجام دهید.

با انجام این کار‌ها کاهش استرس در شما محقق می شود و می‌توانید با تمرکز بیشتری به فعالیت‌های خود بپردازید در عین حال سلامت جسمی و روانی خود و اطرافیانتان نیز به خطر نمی‌افتد.

منبع: lifehack

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=195694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x