تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دخترانی که سِبیل دارند و بوی بد می‌دهند! + عکس

  • کد خبر : 195497
  • 03 مرداد 1396 - 18:31

یک هنرمند بوسنیایی، خانم شیلا کامِریک، جواب هلندی‌ها را داد؛ عکس خودش را کنار این نوشته‌های هلندی‌ها در مورد دختران بوسنی گذاشت.

دختران بوسنیایی - کراپ‌شده

«کمال مهر»- مرتضی قاضی از نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس در مطلبی نوشت: سال ۱۹۹۵، سربازان هلندی نمایندگان سازمان ملل متحد در کشور بوسنی و هرزگوین و شهر سربرنیتسا مستقر بودند. آنها قرار بود که از مردم بوسنی و مسلمانان شهر محافظت کنند. ولی بعدها از روی جملاتی که هلندی‌ها روی دیوارهای مقر خودشان در پوتوچاری نوشته بودند، معلوم شد که چقدر از مردم بوسنی و مسلمانان بیزار بودند.

دندان ندارد…؟
سبیل دارد…؟
بوی بد می‌دهد…؟

آن ها روی دیوارها برای مسخره کردن مسلمانان بوسنی چیزهایی نوشته بودند. جمله بالا یکی از جملاتشان است؛ در مورد دختران بوسنیایی.

یک هنرمند بوسنیایی، خانم شیلا کامِریک، جواب هلندی‌ها را داد؛ عکس خودش را کنار این نوشته‌های هلندی‌ها در مورد دختران بوسنی گذاشت.

سربازان هلندی همان کسانی هستند که قبل از رسیدن صرب‌ها به شهر، اسلحه‌های مسلمان‌ها را گرفتند و سربرنیتسا را منطقه امن اعلام کردند. اما بعد، شهر و مسلمانان شهر را تحویل صرب‌ها دادند. عکس این دیوارنوشته‌هایشان در موزه یادبود منطقه پوتوچاری کنار قبرستان مسلمانان قرار دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=195497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x