تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آتش اسلام‌ستیزی دامن مهاجم رئال مادرید را گرفت!

  • کد خبر : 194492
  • 24 تیر 1396 - 9:37

به بهانه مفتوح ماندن پرونده بنزما در فوتبال فرانسه، نشریه اکیپ نگاهی به فرایند اسلام‌ستیزی در لوشامپیونه انداخته است.

بنزما

«کمال مهر»- رسوایی اخلاقی کریم بنزما و ماجرای افشای یک فایل صوتی توسط دوستان نزدیک به شاکیان این پرونده از نزدیک به ۸ ماه پیش تاکنون باعث به جریان افتادن پرونده‌ای شد که هنوز مفتوح است و سئوال مهم بنزما درباره آن فعلاً بی‌پاسخ مانده است.

کریم بنزما بارها در فضای مجازی از دادستان لیون همچنین مقامات فدراسیون فوتبال فرانسه (پشتیبان دشان و مقامات تیم ملی فوتبال این کشور) پرسیده است: جرم اصلی من چیست و اسناد و مدارک مربوط به اتهام رسوایی اخلاقی چه چیزهایی هستند؟

این سئوال بی‌جواب خواننده بی‌طرف و به نوعی ناظر بیرونی را به شایعه مربوط به اسلام‌ستیزی در فوتبال اروپای غربی به خصوص کشور فرانسه مشکوک می‌کند. این ماجرا می‌تواند در لباس توهم باقی بماند اما در میدان عمل آنچه رخ می‌دهد چیز دیگری است که فراتر از توهم به نظر می‌رسد.

اکیپ فرانسه با اشاره به اخراج حداقل ۲۰ بازیکن جوان مسلمان در رده‌های پایه و جوانان باشگاه‌های حاضر در لوشامپیونه می‌نویسد: بسیاری از ستارگان جوان در تیم‌های جوانان یا تیم دوم یک باشگاه از شانس جدی عقد قرارداد رسمی و دریافت حقوق ماهیانه و انتظار به‌حق برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم بزرگسالان برخوردار هستند اما در ۴ سال گذشته حداقل ۲۰ بازیکن مسلمان به دلایلی که بار حقوقی نداشته و باعث اثبات این مدعا نمی‌شوند از تیم پایه اخراج شده و یا در پایان قرارداد یکساله با آنها خداحافظی شده است

کریم بنزما قربانی احتمالی این اسلام ستیزی ادعا می‌کند تصمیم‌گیری سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه کاملاً نژادپرستانه و برای حذف مسلمانان از پیکره فوتبال فرانسه صورت گرفته است

بیهوده نیست که ساعتی پس از صدور بیانیه فدراسیون فوتبال فرانسه درخصوص اخراج قطعی بنزما از تیم ملی ماجرا به سطح وزارت ورزش نیز کشیده می‌شود و وزیر وقت فرانسه در سخنرانی رسمی خود با صدای بلند و در نطقی احساسی و تحریک کننده تأکید می‌کند: «بنزما حق حضور در فضای ورزش فرانسه را ندارد و دیگر الگوی جوانان فرانسوی نیست«.

در اینکه بنزما یک فوتبالیست پاک و مورد ظلم فوتبال فرانسه نیست و به هر حال اشتباهاتی مرتکب شده، شکی نیست اما پرونده همچنان باز این بازیکن و سئوال‌های بی‌جواب او و چندین و چند بازیکن مسلمان دیگر می‌تواند در بدبینانه‌ترین حالت مخاطبان اکیپ فرانسه را به وجود فضایی اسلام‌ستیز و اسلام‌هراس مشکوک کند.

نزدیک به دو سال پیش بود که متئو والبوئنا قفل سکوتش درباره ماجرای اخاذی از وی برای انتشار یک فیلم خصوصی را شکست و در مصاحبه‌ای که با نشریه لوموند فرانسه انجام داد، اعتراف کرد که مهاجم رئال‌مادرید ظلم بزرگی در حق او انجام داده است. این موضوع هرگز اثبات نشد و پرونده چنین شکایتی هنوز باز است و به فرجام نرسیده است.

گفته می‌شود در ماجرای اخاذی از متئو والبوئنا و تهدید شدن وی به انتشار یک فیلم خصوصی‌اش، کریم بنزما نقش واسطه‌ای را داشته که به هافبک لیون توصیه کرده برای حفظ آبرویش سرکیسه را شل کند و مبلغی که فرد باج گیرنده با نام کریم زناتی – کسی که رفیق دوران کودکی مهاجم رئال مادرید است- خواسته به او بپردازد.

والبوئنا در این خصوص گفته بود: از کار غیرقابل دفاع نمی‌شود دفاع کرد. من این کار را در حق بدترین دشمن خود هم انجام نمی‌دادم. بنزما سعی داشته به عنوان واسطه ایفای نقش کند. او سپس محتوی مکالمه‌اش با بنزما که در تاریخ پنجم اکتبر صورت گرفت را فاش کرده بود. فایل صوتی که هرگز رسانه‌ای نشد و دادستان لیون هرگز در این خصوص توضیحی به خبرنگاران نداد و هر بار به بهانه امنیتی و ملی بودن پرونده از پاسخ دادن در این رابطه خودداری کرد.

بنزما بارها ادعا کرده که تمامی این اتهامات دروغ بوده و صحت ندارند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=194492

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x