تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

آمریکا خطا کند، مرکز سالمی برای آن‌ها باقی نخواهیم گذاشت/ نظام باید مشکل سپرده‌های مردم در موسسات مالی را حل کند

  • کد خبر : 194349
  • 24 تیر 1396 - 0:53
آمریکا خطا کند، مرکز سالمی برای آن‌ها باقی نخواهیم گذاشت/ نظام باید مشکل سپرده‌های مردم در موسسات مالی را حل کند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر آمریکا خطا کرده و عزم ایران کند، مرکز سالمی برای آنها باقی نخواهیم گذاشت.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: پیروزی بزرگ آزادسازی موصل را به مردم، مرجعیت محترم و حکومت عراق تبریک می‌گویم، پیام این پیروزی این است که اگر مردم مظلوم در مقابل ستمگران قیام کنند، خداوند آنان را یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه داعش را در موصل ریشه‌کن کردند، به ارائه آماری که از سوی پلیس فدرال عراق اعلام شده بود، پرداخت و گفت: پلیس فدرال عراق اعلام کرد در جریان آزادسازی موصل بیش از هزار تکفیری کشته شدند، همچنین رئیس فراکسیون امنیت و مدافع در پارلمان عراق از کشته شدن بیش از ۲۸ هزار داعشی و دستگیری ۴هزار نفر دیگر خبر داده که ۱۳۰ نفر از این تعداد فرماندهان ارشد و ۲۲۸ نفر فرمانده لجستیک داعش بودند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در میان داعشی‌ها اتباع ۸۶ کشور جهان دیده می‌شود که ۳هزار عربستانی، ۴هزار تونسی و تعدادی هم از سایر کشورهای خارجی حضور داشته‌اند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در مورد روز حجاب و عفاف تصریح کرد: چهارشنبه گذشته سالروز سرکوب خونین قیام مردم علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد بود و روز ۲۱ تیر در نظام ما به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

• مسئله حجاب با دین، سیاست و استقلال کشور مرتبط است

وی اظهار داشت: مسئله حجاب بسیار مهم و با دین، سیاست و استقلال کشور مرتبط است، وقتی دنیا ببیند در ایران حجاب مورد بی‌توجهی است، قضاوت می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: دنیا می‌گوید که این مردم متدین، پایبند به دین و حجاب هستند و به سادگی نمی‌شود به این مردم و کشور آسیب زد اما اگر ببینید بدحجابی رایج شده، کارهای دیگری می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه می‌گویند جاهایی کشف حجاب هم وجود دارد، اضافه کرد: شنیده‌ام در بعضی ماشین‌ها کشف حجاب وجود دارد فضای داخلی اتومبیل خصوصی نیست که کسی بگوید این فضا خصوصی است و به کار خصوصی چه کاردارید؛ ماشین حرکت می‌کند و مردم از پشت شیشه  همه چیز را می‌بینند این فضا خصوصی نیست بلکه عمومی  است باید نیروی انتظامی بر اساس قانون و با قاطعیت با چنین افرادی برخورد کند.

وی تاکید کرد: کسانی که به حجاب بی‌دقتی می‌کنند چه بسا آدمهای نجیبی هم باشند اما ممکن است فرهنگ غلطی در خانواده‌های آنان حاکم باشند تقاضا می‌کنم به خود بیایند قیامت و علام برزخ وجوددارد نمی‌توانید جواب بدهید.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: با این کارتان به استقلال کشور آسیب می‌زنید و عزت و انقلاب را از بین می‌برید در دشمن طمع ایجاد می‌کنید و آنگاه دشمنان می‌گویند این مردم دست از انقلابشان برداشته‌اند و حرکت‌های دیگری انجام می‌دهند پس دقت کنید.

• آمریکا تحریم‌ها را دائماً افزایش می‌دهد

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: آمریکا به جنایاتش روز به روز اضافه می‌کند حمایت از خون‌ریزان، اسرائیلی‌‌ها و قاتلین دنیا چیز کمی نیست اما برای آمریکا عادی شده است.

وی بیان کرد: آمریکا تحریم‌ها را دائما افزایش می‌دهد جای تعجبی‌ هم ندارد ماهیت آمریکا چنین ماهیت کثیفی است و انتظار بیشتری از آن نمی‌رود، آنچه جای تعجب دارد این است که بعضی از ضعیفان بیماردل می‌گویند آمریکا قوی است و ایران قدرت مقابله ندارد پس بهتر است دست از مقاومت برداریم و مذاکره و سازش کنیم. این افراد گویا وعده‌های قطعی خداوند را ندیده‌اند یا اگر دیده‌اند و خوانده‌اند باور ندارند.

امام  جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما جمع کثیری هستیم، امام حسین (ع) در روز عاشورا به یارانشان که کمتر از ۱۰۰ نفر بودند فرمودند این جمعیت کم در نظر من خیلی زیاد است و اینهایی که ما را محاصره کرده‌اند، کم و ناچیزند.

• نیروهای مسلح کاردان و خستگی‌ناپذیر داریم

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: آقایان، ما بسیار مقتدریم، رهبری توانا، شجاع، صاحب عزم قوی داریم، پوتین بعد از ملاقات با رهبری شیفته ایشان شد.

وی ادامه داد:‌ ما نیروهای مسلح کاردان، خستگی‌ناپذیر، سخت‌کوش، ایثارگر و عاشق شهادت داریم؛ امروز سپاه، ارتش و نیروی ‌انتظامی ما در صنایع نظامی پیشرفت‌های چشمگیری دارند، سپاهی داریم که با موشک‌های خود دل دشمن را لرزاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا در سخنرانی خود در  اندیشکده آمریکایی گفت ایران یکی از بزرگترین چالش‌های بلند مدت واشنگتن است؛ اندیشکده صهیونیستی می‌گوید ایران نیروی هم‌ترازی در حد روسیه و آمریکا دارد و می‌تواند صدها کیلومتر دورتر از مرزهایش اعمال قدرت کند.

• اگر آمریکا عزم ایران کند مرکزی سالم در  جهان نخواهد داشت

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دل‌های آزاده در جهان با ماست، گفت: اگر آمریکا دست از پا خطا کند و عزم ایران کند مرکزی سالم  در جهان  نخواهد داشت، آمریکا می‌پندارد که با فشار اقتصادی می‌تواند مردم را خسته کرده و در مقابل نظام قرار دهد این ملت ۳۶ سال مقاومت کردند و خسته نشدند.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولین به موضوع تولید و اشتغال توجه بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: تمام سعی آمریکا سست کردن پایه‌های نظام جمهوری اسلامی است در مقابل هر سخنی که رهبری می‌گوید زمزمه‌ مخالفی را بیان می‌کنند بدانند که این وسوسه‌ها در مردم ایران اثری ندارد.

• ایران در جهان ناامن جزیره‌ای امن است

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم حکمت، ولایت، اشراف به توطئه‌های دشمنان را در راهنمایی‌های رهبری مشاهد می‌کنند، به برکت همین صلابت و قاطعیت کشور از خطر مصون و ایران در جهان ناامن جزیره‌ای امن است.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: مردم ذره‌ای به آمریکا اعتماد ندارند؛ سابقه پیمان‌شکنی‌های آمریکا را به خوبی می‌دانند و دیدند که با مُرسی چه کرد. او به آمریکا اعتماد کرد اما از پشت خنجر خورد. رژیم خود گردان فلسطین سال‌ها مذاکره کرده چه به دست آورده؟ اگر دستاوردی‌ هم بوده در سایه مجاهدت‌های فلسطینی‌ها شکل گرفته است، نه با مذاکره.

وی بیان کرد: رهبری فرمودند چرا کتاب‌های لانه جاسوسی در مدارس و دانشگاه‌ها نیست،دقت کنید و به فرامین ایشان عمل کنید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در جریان برجام بنا بود تحریم‌ها یکجا برداشته شود اما نه تنها نشد، بلکه پی‌درپی تحریم را اضافه کردند، اظهار داشت: جان کری می‌گوید ما ایران را بعد از توافق تحریم کردیم؛ آیا بعد از این همه خباثت آمریکا جا ندارد که ملت رشید و بیدار ایران با صدای رسا فریاد مرگ بر آمریکا سر بدهند.

• نظام باید مشکل سپرده‌های مردم را هرچه زودتر حل کند

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه باید نظام مشکل سپرده‌های مردم را در موسسه‌های مالی و اعتباری هرچه زودتر حل کنند، ادامه داد: مجلس گام‌های موثری برداشته و شایان تقدیر  است دولت‌ هم شروع کرده امیدواریم موفق شود.

وی با بیان اینکه این موضوع مهم است و با اعتماد مردم به دولت و نظام ارتباط دارد، گفت: اعتماد مردم سرمایه نظام است این را حفظ کنید وقتی مردم می‌بینند که جلوی چشم دولت موسسه اقتصادی فعالیت می‌کند، می‌گویند لابد دولت بر فعالیت آن نظارت دارد.

• بانک‌ها گرفتار ربا شده‌اند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بانکها گرفتار ربا شده‌اند، گفت: لازم است بر اساس اصول شرعی عمل شود وگرنه سودهای بانکی ربا و حرام است بانک‌ها مردم را توجیه و بر اساس شرع اقدام کنند خطر بسیار بزرگ است و نظام را تهدید می‌کند، مبادا در دارایی‌هایتان ربا وارد شود که گناهی بسیار بزرگ است.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: حل معضل قاچاق حائز اهمیت است، توفیق در اقتصاد موقتی در گرو حل این مشکل است دادستان محترم‌ هم در این زمینه فریادش بلند شد و اعلام خطر کرد.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=194349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x