تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

رابطه عجیب «قد بلند» با «سرطان» در آقایان!

  • کد خبر : 194313
  • 22 تیر 1396 - 22:44

مطالعات جدید محققان نشان می دهد آن دسته از مردانی که قد بلند یا اضافه وزن دارند بیشتر احتمال دارد به سرطان پروستات مبتلا شوند.

رابطه قد بلند با سرطان در آقایان!به گزارش  گروه علمی پزشکی«کمال مهر»؛ کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان بلندقد و چاق  بیشتر از مردان لاغر و کوتاه قد است.

براساس گزارش ها سرطان پروستات دومین سرطان شایع در بین مردان آمریکایی است و از هر هفت مرد یک نفر به این سرطان در طول عمر خود مبتلا می شود؛ همچنین از هر ۳۹ نفر یک نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهد.

همانند سایر انواع سرطان برای درمان این بیماری انواع روش های درمانی از جمله جراحی، پرتو درمانی و شیمی درمانی وجود دارد اما کارشناسان در پی یافت این نکته هستند که چه عواملی باعث ابتلای افراد به این بیماری شده و چگونه می توان ریسک ابتلا به آن را کاهش داد.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد براین اساس ارتباط بین قد و چاقی مردان با ابتلا به انواع تومورهای بدخیم سرطان پروستات را بررسی کرده و به نتایج منحصر به فردی دست یافته اند.

براین اساس افزایش وزن تاثیر مستقیم بر ابتلا به این بیماری می گذارد، بررسی ها نشان دهنده نقش هورمون ها در این زمینه است.

اما ارتباط قد با ابتلا به سرطان پروستات هنوز به بررسی های بیشتری نیاز دارد و اثبات شده نیست اما به طور کلی افراد بلند قد به این بیماری بیشتر مبتلا می شوند.

این یافته ها براساس پ‍ژوهش بین قد و میزان چاقی بیش از ۱۴۱ هزار و ۸۹۶ مرد داوطلب در کشورهای دانمارک، ایتالیا، آلمان، یونان، هلند، اسپانیا، سوئد وآمریکا با میانگین سن ۵۲ سال بوده است.

کارشناسان در این آزمایش دریافته اند در مردان بلند قد به میزان هر ۱۰سانتی متر به نسبت دیگران تا ۱۷ درصد  ابتلا به سرطان پروستات بیشتر مشاهده می شود.

براین اساس متخصصان به مردان توصیه می کنند از سنین جوانی با رعایت رژیم غذایی سالم، ورزش ، تحرک بدنی و نیز نداشتن استرس، وزن خود را در یک حد طبیعی و نرمال نگه دارند تا دچار چاقی و اضافه وزن نشوند.

همچنین آقایان بلند قامت به دلیل احتمال بالا بودن ریسک ابتلا به این بیماری از سنین میانسالی تحت نظارت متخصص قرار داشته آزمایش های دوره ای را به طور منظم انجام دهند.

مصرف برخی از مواد غذایی و نوشیدنی از جمله قهوه و چای سبز نیز می تواند به کاهش ابتلا به این بیماری در افراد کمک کند.

منبع: medicalnewstoday

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=194313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x