تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

با این ماسکهای خانگی، موهای‌تان را در تابستان تقویت کنید!

  • کد خبر : 193841
  • 05 تیر 1396 - 10:52
با این ماسکهای خانگی، موهای‌تان را در تابستان تقویت کنید!

استفاده از شامپو های شیمیایی برای شست و شوی بدن و مو می توانند تهدیدی جدی برای سلامت افراد باشند.

به گزارش «کمال مهر»کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند انواع مواد نگهدارنده و نرم کننده های شیمیایی موجود در شامپو ها می تواند باعث مشکلاتی چون ریزش مو، حساسیت، آلرژی های پوستی، شکنندگی و خشکی موهای سر شوند، بر همین اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد اگر دچار مشکلاتی چون ریزش موی سر یا آلرژی های پوستی هستند تا حد امکان به جای استفاده از شامپوهای شیمیایی از شامپوهای گیاهی حاوی دانه های روغنی برای احساس تازگی و شست و شوی موهای خود استفاده کنند.

در شامپوهای شیمیایی ترکیباتی چون پارافین ، سیلیکون، فتالات و سولفات وجود دارد که هرکدام به تنهایی ماده ای شیمیایی و سمی برای سلامت بدن و از عوامل ایجاد سرطان و مشکلات پوستی هستند، از جمله مفید ترین روغن های گیاهی برای حفظ سلامت مو می توان روغن آرگان، بادام، نارگیل، جوجوبا، رزماری و نیز روغن تخم کتان را نام برد.

از جمله دیگر مواد گیاهی که برای سلامت و پرپشتی مو مفید است می توان به گیاه آلوئه ورا، اکالیپتوس، نعناع، گیاه اکیناسه، عصاره پرتقال و مرکبات، گل سرخ، عصاره بادام شیرین، شیر و عسل اشاره کرد.

در صورت استفاده از شامپوهای شیمیایی نیز می توانید با استفاده از ماسک موی طبیعی تشکیل شده از مواد فوق و قرار دادن آن به مدت ۳۰ دقیقه پیش از استحمام بر روی موها از آسیب دیدن آنها به دلیل استفاده از شامپوهای شیمیایی بکاهید.

ماسک های گیاهی طبیعی همچنین می توانند از بروز شوره، خارش و قرمزی ، قارچ کف پوست سر، خشکی و ریزش موهای سر به دلیل رنگ و دکلره کردن های پیاپی و نیز استفاده از اتوی مو و سایر محصولات آرایشی مرتبط با موها بکاهند.

یکی از اشتباهات افراد شست و شوی زیاد و چندین دست موها با استفاده از شامپو هنگام استحمام است که باعث آسیب دیدن  مو و خشکی آنها می شود، همچنین استفاده از مقدار زیاد شامپو علاوه بر تمام شدن زودهنگام محصول، می تواند سبب شکنندگی تارهای مو و از بین رفتن چربی مفید در پوست کف سر هم شود.

تعویض زودهنگام برندهای شامپوهای شیمیایی نیز یکی دیگر از اشتباهاتی است که باعث ریزش موی سر می شود، اگر یک  شامپو باعث تقویت و جلوگیری از ریزش موهای سر شما شده است به آسانی آن را تغییر ندهید.

کارشناسان استفاده از شامپوهای ارگانیک را به جای استفاده از شامپوهای شیمیایی توصیه می کنند تا افراد موهایی سالم و پرپشت داشته باشند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=193841

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x