گروه : اخبار اصلی » بحران سوریه » بین الملل » تیتر روان » سیاسی
ساعت : 7:59
شناسه : 193048
تاریخ : 30 خرداد 1396
۲۰ درصد محله موصل قدیم آزاد شد/ حمله جنگنده ناشناس به نیروهای عراقی در شرق تلعفر + عکس، فیلم و نقشه میدانی ۲۰ درصد محله موصل قدیم آزاد شد/ حمله جنگنده ناشناس به نیروهای عراقی در شرق تلعفر + عکس، فیلم و نقشه میدانی

ساعاتی قبل یک جنگنده ناشناس، مواضع نیروهای عراقی را در محور غربی شهر موصل مورد حمله قرار داد. نیروهای بسیج مردمی در این محور مشغول عملیات پاکسازی و پیشروی به سمت شهر تلعفر هستند.

به گزارش «کمال مهر»، آخرین خبرها از غرب شهر موصل حاکیست، سرعت عملیات در محله موصل قدیم افزایش یافته و نیروهای عراقی توانستند پس از درگیری های سنگین از محور غربی و جنوبی خود را به مسجد «هادین» برسانند و این منطقه را به طور کامل پاکسازی کنند.نبرد با تروریست های داعش در محله موصل قدیم خیابان به خیابان ادامه دارد.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در جریان بازپس گیری این مسجد، یکی از سرکردگان اصلی داعش به نام «ابوبکر المصری» به هلاکت رسید.

نیروهای عراقی در محور غربی محله موصل قدیم هم موفق شدند وارد منطقه «فاروق» شوند و بخش غربی محله را باز پس بگیرند و خود را به خیابان فاروق برسانند.

پیشروی ها در این محور به سمت مناره «حدباء» ادامه دارد. درگیری ها به شدت در حومه بیمارستان توحله همچنان ادامه دارد.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای عراقی در محور جنوبی و منطقه «باب البیض» توانستند کلیسا شمعون و مسجد الحامدین را به طور کامل آزاد کنند. عملیات تثبیت مواضع در این منطقه ادامه دارد. عملیات پیشروی از محور جنوبی به سمت مسجد خزام در دستور کار قرار دارد.

عملیات در محور غربی شهر موصل (شرق  شهر تلعفر) نیز همچنان ادامه دارد و نیروها در حال تنگ تر کردن محاصره تروریست ها در این منطقه هستند.

یک منبع میدانی در همین ارتباط در گفتگو با خبرنگار مشرق اعلام کرد: ساعتی قبل یک جنگنده ناشناس، مواضع نیروهای عراقی را در محور غربی شهر موصل مورد حمله قرار داد . جزییات بیشتری در خصوص این حمله منتشر نشده است.

نیروهای بسیج مردمی در این محور مشغول عملیات پاکسازی و پیشروی به سمت شهر تلعفر هستند. به گزارش مشرق، تاکنون ۲۰ درصد محله موصل قدیم از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده است.

پیشروی نیروهای عراقی در محله الشفا هم ادامه دارد و ساختمان پزشکی در این محله به طور کامل پاکسازی شده است.

نیروهای عراقی در محور شمالی الشفاء هم ۱۰ خودروی انتحاری و مجهز به دوشکا تروریست ها را منهدم کردند. در حال حاضر، نیروهای موفق شده اند خود را به ۱۰۰ متری رود فرات برسانند.

گروهی دیگر از نیروهای ارتش عراق در محله الشفاء موفق شدند تعدادی از خانواده های اسیر را از چنگ گروه تروریستی نجات دهند.

نیروهای عراقی تاکنون توانستند نزدیک به ۵۰ درصد محله الشفا را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق با آزادی این شهرک و ارتفاعات، امنیت بخشی از جاده اثریا – الرصافه تامین شد.