تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

سه‌قلوهای تاثیرگذار در برنامه موشکی کره شمالی+ تصاویر

  • کد خبر : 192087
  • 09 خرداد 1396 - 13:32
سه‌قلوهای تاثیرگذار در برنامه موشکی کره شمالی+ تصاویر

۳ مردی که همواره در کنار رهبر کره شمالی دیده می‌شوند این روزها مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»به نقل از ایندیپندنت، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هر بار که کشورش یک آزمایش موشکی جدید را با موفقیت پشت سر می گذارد، شادی خود را با سه مردی که همیشه همراه او هستند تقسیم می‌کند؛ یعنی پس از هر آزمایش موفقیت‌آمیز، با آنها می‌خندد و آنها را در آغوش می‌کشد.
سه مردی که برنامه موشکی کره شمالی را هدایت می‌کنند+ تصایر
آژانس‌های امنیتی و اطلاعاتی غرب توجه زیادی به این سه مرد که همیشه در تصاویر و فیلم‌های رسانه‌های کره شمالی حضور دارند، نشان داده‌اند. این سه فرد از مقامات ارشد کره شمالی هستند که در برنامه موشکی آن نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند.
این سه مقام ارشد «ری پیونگ-چول» ژنرال سابق نیروی هوایی، «کیم جونگ-سیک» یک دانشمند کهنه‌کار در زمینه موشکی و «جانگ چانگ-ها» رئیس یک مرکز توسعه و خرید سلاح هستند.
سه مردی که برنامه موشکی کره شمالی را هدایت می‌کنند+ تصایر
فیلم‌ها و تصاویری که از این سه مرد منتشر شده نشان می‌دهد آنها از افراد محبوب و مورد اعتماد کیم جونگ اون هستند. رفتار این سه مرد با رهبر جوان کره شمالی نیز متفاوت است. اعضای رده پایینی که با کیم در ارتباط هستند معمولاً برای او تعظیم می‌کنند و هنگام صحبت کردن با او دستشان را جلوی دهانشان قرار می‌دهند؛ اما این ۳ مرد چنین کارهایی را انجام نمی‌دهند و حتی سوار هواپیمای شخصی کیم می‌شوند.
سه مردی که برنامه موشکی کره شمالی را هدایت می‌کنند+ تصایر
آنچه واضح است این است که این سه مرد نقشی اساسی در پیشرفت سریع برنامه تسلیحاتی کره شمالی دارند.
«آن چان-سیل» یک افسر کره شمالی است که به کره جنوبی پناهنده شده و یک اتاق فکر در سئول راه‌اندازی کرده است. او می‌گوید: «کیم جونگ اون این ۳ مرد را همیشه در کنار خود نگه می دارد تا به راحتی با آنها ارتباط برقرار کند و به توسعه برنامه موشکی کشورش سرعت دهد».
کیم جونگ سیک و جانگ چانگ-ها برخلاف دیگر مقامات کره شمالی از خانواده‌های شناخته‌شده‌ای وارد حلقه قدرت نشده‌اند. ری پیونگ-چول نیز که پیش از این فرمانده نیروی هوایی بوده در یکی از مدارس درجه عالی کره شمالی تحصیل کرده است.
سه‌قلوهای تاثیرگذار در برنامه موشکی کره شمالی+ تصاویر
گفته میشود این ۳ مقام نزدیک به رهبر کره شمالی مستقیماً از سوی خود او انتخاب شده‌اند. از میان این ۳ مقام «ری» از همه معروف‌تر است. او که بخشی از تحصیلات خود را در روسیه گذرانده است، در حال حاضر معاون مدیرکل صنعت مهمات‌سازی حزب کارگران کره شمالی است که از سال ۲۰۱۰ در فهرست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است.
فردی که کمتر از بقیه شناخته‌شده است نیز جانگ چانگ-ها است. او رئیس آکادمی ملی علوم دفاعی است که مسئولیت تحقیق و توسعه سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته را برعهده دارد. این آکادمی نیز در سال ۲۰۱۰ در فهرست سیاه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت اما نام خود جانگ در سال ۲۰۱۶ به این فهرست اضافه شد.
کیم جونگ سیک نیز طبق اطلاعات موجود، مدیر آژانس فضایی کره شمالی است اما جزئیات بیشتری درباره او در دسترس نیست.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=192087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x