واکنش روسیه به طرح تحریمی کنگره آمریکا علیه سوریه و ایران

به گزارش«کمال مهر»، نماینده مجلس روسیه در واکنش به اقدامکنگره آمریکا برای اعمال تحریمهای جدید علیه سوریه، ا. یران و روسیه گفت: اعمال تحریمهای اخیر علیه دولت سوریه و هم‌پیمانان آن ایجاد مانع بر سرراه مبارزه با تروریسم و روند صلح درسوریه است.

 

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دوما روز پنج‌شنبه در واکنش به طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای تحریم دولت سوریه و هم‌پیمانانش افزود: تصویب این طرح که در اساس رئیس‌جمهور آمریکا را مجبور می‌کند تحریمهایی را علیه دولت سوریه و متحدان آن اعمال کند، در واقع شرایط در سوریه و همچنین مبارزه با تروریسم بین‌المللی را با مشکل جدی روبرو می‌کند.

 

وی افزود: قانونی‌شدن چنین طرحی همچنین روند صلح در سوریه را مختل می‌کند.

 

این نماینده روسی درادامه تأکید می‌کند درحالی‌که کشورهای ایران، روسیه، و ترکیه در حال ایجاد مناطق امن و عاری از تنش در سوریه هستند، قانونگذاران آمریکا نه تن‌ها هیچ کمکی به این روند نمی‌کند بلکه مانع پیشرفت روند صلح در سوریه می‌شوند.

 

لئونید اسلوتسکی اعتقاد دارند که تصویب طرح تحریمی علیه سوریه و کشورهای هم‌پیمانش نشانه آشکار دیگری از شکاف در هیئت حاکمه آمریکاست؛ در حالی‌که ترامپ بر مبارزه با تروریسم تأکید می‌کند، مقامات دولت پیشین آمریکا بر سرنگونی دولت سوریه به هرقیمتی اصرار دارند.