تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

برخلاف ادعای روحانی ؛ دولت بودجه دفاعی کشور را ۴ برابر کاهش داد

  • کد خبر : 190700
  • 27 اردیبهشت 1396 - 11:34
برخلاف ادعای روحانی ؛ دولت بودجه دفاعی کشور را ۴ برابر کاهش داد

دولت یازدهم در طول ۴ سال عمر خود نه تنها بودجه دفاعی کشور را افزیش نداده است بلکه ۴ برابر آن را کاهش داده است.

برخلاف ادعای روحانی ؛ دولت بودجه دفاعی کشور را 4 برابر کاهش داد

به گزارش خبرنگار اقتصادی«کمال مهر» حسن روحانی در مراسم بزرگداشت ۲۹ فروردین روز ارتش طی سخنانی در خصوص افزایش بودجه دفاعی کشور عنوان کرد: دولت یازدهم مفتخر است که از روز اول یکی از اهداف بلندش تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بوده است ٬ آمار و ارقام نشان می دهد که در دولت یازدهم بودجه بنیه دفاعی نسبت به آغاز این دولت ۱۴۵ درصد رشد داشته است و‌این به آن معناست که در شرایط سخت اقتصادی کشور اهتمام دولت به تقویت بیشتر نیروهای مسلح بوده است.

 

وی تصریح کرد: دولت یازدهم افتخار دارد که بعد از فراز و نشیب سالها یکی از تجهیزات مهم دفاع هوایی کشور را در این دوران به داخل کشور و در اختیار نیروهای مسلح ما قرار داد.

 

این سخنان در زمانی از یک مقام ارشد دولتی بیان می شود که اظهارات کارشناسان و نمایندگان مجلس بر خلاف این موضوع است؛ آنان معتقدند که در دولت یازدهم بودجه دفاعی کشور به میزان ۴ برابر کاهش یافته است.

 

حسینعلی حاجی دلیگانی ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این باره گفت: بودجه دفاعی کشور در طول چهار سال دولت یازدهم به میزان ۴ برابر کاهش پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه بودجه دفاعی کشور کمتر از ده سال گذشته شده است اظهارداشت: بودجه دفاعی کشور در طول عمر دولت یازدهم همواره کاهش پیدا کرده است و بر اساس بررسی هایی که داشته ایم بودجه دفاعی کشور کمتر از ۴۰ درصد در سال های اخیر بوده است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: با توجه به شرایطی که در منطقه حاکم است باید دولت در طول این چهار سال بودجه دفاعی کشور را افزایش می داد ؛ اما دولت نه تنها این کار را نکرده است بلکه در طول این چهار بودجه دفاعی کشور را ۴ برابر کاهش داده است.

 

حاجی دلیگانی با اشاره به تعطیلی صنعت هوایی در طول عمر دولت یازدهم عنوان کرد: به طبع کاهش بودجه دفاعی کشور توسط دولت صنعت هوایی کشور نیز به تعطیلی کشیده شد، صنایع دیگر نظامی کشور نیز به همین صورت در طول این چهار سال ضعیف و یا تعطیل شدند.

 

وی ادامه داد: اگر نگاهی به صنایع دفاعی و نظامی کشور داشته باشیم متوجه تضعیف این صنایع در دولت یازدهم خواهیم بود؛ تعدیل نیروهای صورت گرفته در این صنایع از یک طرف و کمبود تجهیزات ومنابع از طرف دیگر باعث تضعیف صنایع در دولت یازدهم شده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=190700

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x