لیست دادن برای انتخاب کاندیدای شورای شهر با توجه به تعدد کاندیداها و عدم بررسی و حتی شناخت نسبی آن ها به خود ی خود مشکلی ندارد بلکه میتواند در تصمیم گیری ها مردم هم نقش به سزایی داشته باشد اما نکته این جاست که این لیست ها چطور تهیه شده و توسط چه کسانی و با چه شاخصه و پارامترهایی تنظیم شده اند؟
گروه سیاسی “کمال مهر“،به نقل از فردیسان، این روزها بیش از انتخابات ریاست جمهوری، بازار انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داغ است، بازاری که برای اولین بار در فردیس جای خود را باز می کند.
تبلیغات در فضای مجازی دیگرمانند آشی شده که بیش از اندازه شورشده است ، گروههایی که چندی پیش با عناوین مختلفی مانند حامیان،مطالبه گران و… فعالیت می کردند مدت ها قبل از آغاز رسمی تبلیغات شورای اسلامی از نامزد مورد حمایت خود رونمائی کرده اند و هر روز با سیلی از پیام های تبلیغاتی مواجه می شوید.
اما با گذشت سه روز از زمان آغاز رسمی تبلیغات نامزدهای شورای شهر پوسترها و بنرهای مختلفی بر در و دیوار شهر نصب شده اند و انصافا جیب های گشاد برخی از کاندیداها ، فردیس را قرق تبلیغاتی خود کرده است، این که انجام هزینه های تبلیغاتی سنگین عده ای از کاندیداها چگونه تامین می شود و آیا شخص یا اشخاصی پشت پرده شورای شهر فردیس در حال فعالیت هستند و یا قرار است ازمحل شورای شهر منافعی را نصیب خود و یا طایفه ی خود نمایند جای خود دارد…
دراین شب ها اگر سری به خیابان اصلی فردیس بزنید بنرها و پوسترهای نامزدها نه تنها بر روی داربستها و مغازه ها و فروشگاهها بلکه روی تمام دیوارها، درخت ها،تیرهای چراغ برق و باجه های تلفن تا تابلوهای ورودی خیابانها و نرده های وسط خیابان می بینی و چه بسا در ستادهای برخی از نامزدها از شام و ناهار تا شربت و شیرینی سرو می شود و تالارهایی که هر روز میهمان یکی از نامزدهای شورای شهر فردیس هستند.
دراین میان رسانه ها نقش مهمی در داغ نمودن فضای انتخاباتی و دعوت مردم به این پویش انتخاباتی برای رقم زدن حماسه ای بزرگ دارند اما این بازار انتخابات برای عده ای نان به نرخ روز خورها سود خوبی داشته است.
فردیسی که شاید برای رسانه ها چندان دلچسب نبود اما با قطعی شدن انتخابات شورای اسلامی شهر اولین سود خود به جیب برخی از رسانه های فرصت طلب ریخت.
آن چه مشخص است عده ای افراد معلوم الحال که مدام در فضای مجازی و رسانه ای فردیس خود را حامی دلسوز مردم معرفی می کردند و مردم را به هوشیاری درانتخاب دعوت می نمودند و از ائتلاف های محله ای و طایفه ای برحذر می داشتند مدتها قبل ائتلاف خود را در فردیس کلید زده بودند و با رونمائی از لیست خود به تبلیغ عده ای خاص در فردیس مشغول هستند.
لیست دادن برای انتخاب کاندیدای شورای شهر با توجه به تعدد کاندیداها و عدم بررسی و حتی شناخت نسبی آن ها به خود ی خود مشکلی ندارد بلکه میتواند در تصمیم گیری ها مردم هم نقش به سزایی داشته باشد اما نکته این جاست که این لیست ها چطور تهیه شده و توسط چه کسانی و با چه شاخصه و پارامترهایی تنظیم شده اند؟
چه معیارهای برای ائتلاف هایی که در فردیس با عناوینی مختلف راه اندازی شده است وجود دارد؟ ایا تنها جیب کاندیداها برای پرداخت هزینه های سنگین تشکیل ائتلاف ملاک متخصص خواندن و یا لقب امید دادن به فردیس است؟ ائتلاف هایی که هیچ گرایش حزبی و جناحی و یا حمایت افراد معتمد و شناخته شده را به ندارد ؟ ائتلاف هایی که جز شعار هیچ برنامه ی مدونی برای پیشرفت و آبادانی شهر فردیس ارائه نداده اند.
اگرچه این ائتلاف ها همیشه در شهرها بزرگ وجود داشته و دارد اما باید اذعان داشت فردیس با مشکلات زیرساختی،عمرانی و فرهنگی بسیاری که دارد نمیتواند محل مناسبی برای صید ماهی های بزرگ باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در مهمترین توصیه ى خود در گزینش مدیریت شهر و روستا فرمودند: تسهیل زندگى مردم در کارهایى که به شهرداری ها مربوط است، برطرف کردن معضلات شهر و روستا، سالم سازى محیط زیست، حفظ اصالت اسلامى و ملى در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامى و فرهنگى سالم، پرداختن به نیازهاى فورى تر در عین اهتمام به کارهاى زیربنایى، اولویت دادن به مناطق مستضعف نشین، تأثیرناپذیرى از نفوذ ثروتمندان و جاذبه ى ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطى از آن با حیله هاى شـبه قانونى، رعایت ویژه ى محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرالزام، و در یک کلمه رعایت تقوا و تدبیر و پشتکار، و بهره گیرى از دانش و تجربه، مواد عمده ى توصیه ى نخست اینجانب به اعضای شورای شهر است.
اگرچه تعداد زیادی از کاندیداها به صورت مستقل در فردیس مشغول هستند ودر تبلیغات ساده و محدود عمل کرده اند و به جای توزیع و چسباندن پوستر و بنر در تمامی نقاط شهر تنها به نصب پوسترهایی اندک در چند نقطه شهر اکتفا کرده اند و بیشتر ترجیح می دهند در حسینیه ها و مساجد به صورت چهره به چهره برنامه های خود را تبلیغ و تشریح کنند.
چه خوب است که با گذر از ترفندهای تبلیغاتی شام و ناهاری و طایفه گرایی، و به دور از هجمه بنر و پوستر و ائتلاف هایی پوشالی برای داشتن شهرها و روستاهایی آباد با چشم و گوش باز و مرور برنامه کاندیداها اثر آبی رنگ انگشتمان را در روز ۲۹ اردیبهشت ماه پای برگه رای مان بزنیم و بهترین انتخاب را برای توسعه و پیشرفت شهرها و روستاهایمان داشته باشیم.
انتهای پیام/