تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

اقدام تحسین برانگیز جوان قمی در یک فروشگاه +تصاویر

  • کد خبر : 188719
  • 05 اردیبهشت 1396 - 16:37
اقدام تحسین برانگیز جوان قمی در یک فروشگاه +تصاویر

جوان قمی تصریح کرد: ما فروشگاه را به همه مشکلاتی که در سر راه داشتیم به نام شهدای مدافع حرم نامگذاری کردیم و تنها هدف ما از نامگذاری فروشگاه به نام” شهدای مدافع حرم” این بود که نام شهدا حفظ شود چرا باید نام غربی ها بر سر مغازه ها باشد چرا نباید نام تک تک شهدا مغازه و محل کسب ما را مزین کند؟

به گزارش «کمال مهر»به نقل از  سایت خبری ثامن؛ این روزها فداکاری های مدافعان حرم با چاشنی امنیت که در کشور برقرار است  پیش از پیش احساس می شود ، اطراف ایران پر شده از اتفاقات ناگوار و حضور تروریست ها  اما هستند جوانانی که جان در کف اخلاص گذاشته و فراتر از مرزهای جغرافیایی برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) رفته  و امنیت و آرامش را به کشور هدیه داده اند.

مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم تنها با خدا معامله کرده اند و هیچ کسی نمی تواند پاداش آنها را محاسبه کند و یا قدمی برایشان  بردارد اما جاماندگان از این راه می توانند پیام رسان هدف شهدای مدافع حرم باشند.

احترام به راه شهدای مدافع حرم و قدردانی و تجلیل و تکریم خانواده های شهدای مدافع حرم و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا تنها کاری است که از دست همه بر می آید.

شاید این روزها در فضای مجازی فروشگاه مزین به نام شهدای مدافع حرم را مشاهده کرده باشید اقدام فرهنگی از یک فروشگاه کوچک که می تواند پیام های زیادی داشته باشد وقتی در انبوه نام های عجیب و غریب بر سردر فروشگاه ها،  نام  شهدای مظلوم مدافع حرم نصب می شود یعنی ما به همین اندازه که از دستمان بر می آید یاد و نام شما را زنده نگه می داریم.

گفتگویی داشتیم با میثم رفیقان از جوانان محله های محروم قم که برای اولین بار دراستان قم نام فروشگاه خود را “شهدای مدافع حرم” قرار داده است و علاوه بر آن تصاویر شهدای ایرانی و غیر ایرانی را داخل مغازه به نمایش گذاشته و پرچم اسرائیل را ورودی فروشگاه  روز زمین نصب کرده تا فراموش نکنیم  دشمن اصلی اسلام و ایران چه کسی است.

خیلی از جوانان مشتاق اعزام به سوریه هستند

رفیقان اظهار داشت: جوانان وقتی نام فروشگاه را می بینند از ما سوال می کنند چطور می توانیم به سوریه بریم؟ ما هم میخواهیم مدافع حرم شویم، ما به آنها می گویم فقط نام فروشگاه شهدای مدافع حرم است برای زنده نگه داشتن نام و هدف شهدا این کار را انجام داده ایم.

وی گفت: من گاهی از جوانان که مراجعه می کنند می پرسم برای چه می خواهید به سوریه بروید؟ مگردر سوریه چه خبر است؟ دلایلی بیان می کنند که انسان تعجب می کند که یک ب وجود این همه هجمه دشمنان جوان چقدر درک بالایی از دین و اسلام دارد، این تفکرهم  اصلا ربطی به ظاهر افراد هم ندارد یک روز یک جوان به مغازه آمده بود می پرسید چگونه می توان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه برم؟ دستانش خالکوبی داشت! به او گفتم تو به درد سوریه نمی خوری  گفتم این جا باشید بهتر است؛گفت چرا؟ همانطور که شما حضرت زینب(س) را دوست دارید ما هم دوست داریم شاید قیافه ما با شما فرق کند اما دل های ما یکی است و شاید هم بیشتر از شما به اهل بیت(ع) علاقه داشته باشیم.

اگر فراخوان اعزام به سوریه زده شود صدها هزار نفر در قم ثبت نام می کنند

جوان قمی خاطر نشان کرد: خیلی از مدعیان، جرات نمی کنند به سوریه بروند اما جوانانی بدون هیچ ادعایی برای دفاع از اسلام و حرم حضرت زینب(س) به سوریه می روند، مطمئن باشید اگر فراخوان اعزام به سوریه داده شوند درهمین قم صدها هزار نفر ثبت نام کنند.

من خیلی دوست داشتم شهید شوم اما نمی دانستم شهادت چیست؛ فقط می دانستیم شهادت خوب است  حتی تشییع شهدا هم نمی رفتم، تا اینکه  شنیدام دوست صمیمی من که با هم بزرگ شدیم شهید شده است، درهیئت سینه زنی می کردم گفتند شهدی آورده اند وقتی تابوت وارد شد دیدم نوشته شهید مهدی علی دوست منقلب شدم از خودم می پرسیدم چطور شد مهدی رفت شهید شد؟ من که با مهدی باهم به مسجد و پایگاه می رفتیم.

به من گفتند جلو دار تابوت شهدا باشم

رفیقان افزود: بعد از آن بود که تشییع شهدا را مدام شرکت می کردم و چون قد بلندی داشتم به من می گفتند جلو دار تابوت شهدا باشم و بعد از آن در تشییع شهدای افغانی و پاکستانی شرکت کردم، و در تشیع شهید سعید سامانلو  تا اخر مسیر جلوی تابوت را بلند کرده بودم و تا گلزار شهدا زیر تابوت را گرفته بودم.

بعد از آن بود که وعده گاه ما شد گلزار شهدا، پیش از آن تنها دوبار به گلزار شهدا رفته بودم اما بعد از آن، گلزار شهدا میعاد گاه من شد و حتی روز تولد شهدا قبل از اینکه خانواده ها سر مزار بیایند  قبل از مراسم به گلزار شهدا می رفتم شیرینی می خریدم و یک جشن تولد ساده میگرفتم.

بچه انقلاب های نباید میدان را خالی کنند

وی گفت: این موضوع که من را به فکر انداخت نام فروشگاه را مزین به نام شهدای مدافع حرم کنیم این مسئله بود که احساس می  کردم وقتی ما بچه مذهبی و انقلابی ها بخشی را خالی کنیم و در قبال آن احساس وظیفه نمی کنیم تفکرات دیگر وارد می شود و اینگونه است که بر تفکر جوانان ما تاثیر می گذارد متاسفانه دچار افراط و تفریط شدیم یک جاهای را محکم و سفت گرفتیم و اجازه ندادیم غیر مذهبی ها و غیر انقلابی ها وارد شوند که در نهایت ضرر خواهیم کرد زیرا ممکن است جو حاصل باعث شود آنها تغییر کنند و اصلاح شوند.

 جاهایی را هم خالی کردیم و گذاشتیم در اخیار تفکرات غیر مذهبی باشد که با زهم بازنده ما هستیم، مثلا در همین نامگذاری فروشگاه ها و مغازه ه چرا باید نام های  بر گرفته از شبکه های ماهواره ای من و تو و یا اسم فیلم های سریال های مستهجن ترکیه ای سر در مغازه ها و فروشگاه ها نصب باشد؟ چرا اسم های غیر فارسی افتخار شده؟ همین نام های مغازه ها نوعی فرهنگ شهری است و اثر تربیتی دارد.

شهدای مدافع حرم گمنام هستند

 رفیقان تصریح کرد: شهدای مدافع حرم خیلی گمنام هستند مخصوصا در ابتدا این مسئله اصلا رسانه ای نمی شد، اما مردم کم کم نشان دادند که شهادت طلب هستند و از شهدا استقبال می کنند، تنها هدف ما از نامگذاری فروشگاه به نام” شهدای مدافع حرم” این بود که نام شهدا حفظ شود چرا باید نام غربی ها بر سر مغازه ها باشد چرا نباید نام تک تک شهدا مغازه و محل کسب ما را مزین کند؟

خانواده های شهدا ومردم از نام استقبال کردند

جوان قمی بیان داشت: وقتی فروشگاه را نامگذاری کردیم خیلی ها استقبال کردند حتی خانواده شهدای مدافع حرم نیز تقدیر کردند و حتی خانواده شهدای مدافع حرم  از شهرهای دیگر نیز تماس گرفتند و تقدیر کردند اما متاسفانه مشکلاتی هم بود از اینکه برخی از مسئولین احساس می کردند ممکن است از این نام سوء استفاده کنیم ما هم با سند و مدرک پاسخ دادیم که ما نمی خواهیم از این نام سوء استفاده کنیم ما خودمان از خانواده شهدا هستیم و فرزند جانباز هستم و هدف تنها حفظ یاد شهدا است و گفتیم خانواده شهدا و مردم هم از این مسئله استقبال کردند.

عکسی که توسط یکی از کانال های قمی گرفته شده بود در فضای مجازی منتشر شده بود بازخوردها عالی بود و مردم و خانواده ها از این حرکت استقبال کردند باعث شد بتوانیم این نام زیبا را بر سردر مغازه حفظ کنیم.

نام شهدا برکت کسب است

رفیقان خاطر نشان کرد: گذاشتن این نام ها  پیام های زیادی دارد دشمنان  از جمله آمریکا  و اسرائیل متوجه می شوند ما ترسی از دشمن و کشته شدن در راه دین و اسلام نداریم  و هر چه به نا حق خون جوانان ما را بزیزند ما به  به آرمان هایمان نزدیکتر میشویم.

با دیدن این نام ها و تصاویر در ذهن بچه ها از خردسالی شهادت و مقام شهدا نقش می بندد همچنین قوت قلبی می شود  برای خانواده های شهدا که متوجه می شوند که شهدای آنها برای ما  هم افتخار هستند و ما به شهدای آنها می‌بالیم ،نام شهدا برای برکت برای کسب و روزی است.

گفتگو ازم.مهدیلو

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188719

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x