تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

از رازهای زندگی بیل گیتس چه می‌دانید؟+ تصاویر

  • کد خبر : 188354
  • 03 اردیبهشت 1396 - 7:02
از رازهای زندگی بیل گیتس چه می‌دانید؟+ تصاویر

ثروتمندترین مرد جهان از رازهای زندگی خود در مصاحبه با روزنامه دیلی میرور سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل«کمال مهر» به نقل از هافینگتن پست، شاید این مسأله که پدر شما صاحب بزرگترین شرکت تکنولوژی جهان باشد، ولی به شما اجازه داشتن تلفن همراه را ندهد، کمی عجیب به نظر برسد؛ اما این مسأله ای است که اتفاق افتاده است.
 بیل گیتس، ثروتمند ترین فرد جهان و بنیانگذار شرکت مایکروسافت در گفتگو با روزنامه دیلی میرور اعلام کرد او به فرزندانش اجازه داشتن تلفن همراه را تا پیش از رسیدن به ۱۴ سالگی نداده بود.
از رازهای زندگی بیل گیتس چه می‌دانید؟
طبق این گزارش، وی تنها به این محدودیت اکتفا نکرده و میزان زمانی را که به فرزندانش اجازه استفاده از تلفن همراه پیش از خواب را می داد نیز محدود کرده بود تا به خواب عمیق آنها کمک کند. او همچنین استفاده از تلفن همراه را بر سر میز شام ممنوع کرده بود.
شاید این رفتار از هر پدر و مادری در مسأله تربیت فرزندانشان ضروری به نظر برسد و یا برای آنهایی که پول کافی برای خرید تلفن همراه برای فرزندانشان نداشته باشند، توجیه پذیر باشد، اما از بیل گیتس که نقش محوری در انقلاب تکنولوژی در عصری که زندگی می کنیم، ایفا کرده و ثروتمندترین فرد جهان به شمار می رود، امری است که شاید عجیب به نظر برسد.
از رازهای زندگی بیل گیتس چه می‌دانید؟
حتی فرزندان گیتس نیز از این مسأله شکایت داشتند؛ چرا که آنها فرزندان فردی بودند که غول فناوری به شمار می رفت؛ اما آنها مانند دیگر دوستان خود تلفن همراه نداشتند. گیتس از ملیندا (همسر خود) ۳ فرزند دارد که بزرگترین آنها ۲۰ ساله به نام جنیفر است. دومی، روری ۱۷ ساله و فوب نیز ۱۴ سال دارد. به نظر می رسد نقش وی در توسعه فناوری سبب شده او به درستی درک کند تکنولوژی، تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی باعث می شوند مردم ساعت های متعددی را در بکارگیری از آنها صرف کنند.
گزارش دیلی میرور از رازهای زندگی بیل گیتس: تا چهارده سالگی اجازه داشتن تلفن همراه را به فرزندانم ندادم
با وجود آنکه ثروت گیتس به ۶۷ میلیارد پوند استرلینگ می رسد ( ۸۷ میلیارد دلار) اما وی به دنبال آن است که برای فرزندانش  یک زندگی معمولی فراهم کند؛ از این رو وی به فرزندانش مبالغ اندکی می دهد و آنها در انجام کارهای خانه مشارکت می کنند.
طبق گزارش دیلی میرور، گیتس حتی خود نیز به دنبال تفاوت فاحش با دیگران نیست؛ چرا که وی یک ساعت کاسیو به قیمت ۸ پوند استرلینگ ( ۱۰ دلار) به دست می کند و لباس هایش نیز بسیار ساده است. او عاشق ساندویچ های مک دونالد  و برگرکینگ است و اعتقاد دارد همسر و فرزندانش کلید سعادت او هستند؛ نه پول. او به همین خاطر در سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت تمام ثروت خود را بجای ارث برای فرزندانش، وقف کارهای خیریه‌ بکند. از همین رو پس از استعفا از مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ گیتس در سفرهای متعدد به مناطق قحطی زده رفت و در اقدامات کمک رسانی به برخی کشورهای فقیر کمک کرد؛ همچنانکه پولهای زیادی را برای درمان کودکان بیمار صرف کرد.
وی با وجود مشهور بودن، ثروت و هوش بالایش، اما در بسیاری موارد مانند افراد عادی است. او حتی دانشگاه را نیز ترک کرده بود و تحصیلات خود را بعداٌ و دیرتر از همسن و سالانش به اتمام رساند.

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x