تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

وحشت صهیونیست‌ها از عملی شدن تهدید نصرالله و ورود رزمندگان حزب الله به الجلیل

  • کد خبر : 188273
  • 01 اردیبهشت 1396 - 22:03

وضعیت موجود در الجلیل در فلسطین اشغالی تابلویی است که به روشنی میزان ترس و وحشت شهرک نشینان را از حزب الله به نمایش گذاشته است.

وحشت صهیونیست‌ها از عملی شدن تهدید نصرالله و ورود رزمندگان حزب الله به الجلیلبه گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»، وضعیت موجود در الجلیل در فلسطین اشغالی به مثابه تابلویی است که به روشنی  میزان ترس و وحشت شهرک نشینان را از حزب الله به نمایش گذاشته است تا جایی که هر لحظه احتمال می دهند یکی از مبارزان حزب الله وارد شهرک ها یا حتی خانه هایشان شوند.
تلاش اسرائیل برای سد کردن راه نفوذ رزمندگان حزب الله
بر این اساس برخی شهرک نشینان از رفت و آمد در نزدیک نقطه مرزی اجتناب می کنند و برخی دیگر با ترک این منطقه به سمت جنوب نقل مکان کرده اند.
بیم و هراس اسرائیل به ویژه پس از تهدیدهای اخیر حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر ورود به الجلیل در صورت جنگ آینده، دشمن را به اتخاذ تدابیر دفاعی مجبور کرد و در این راستا به تدابیر امنیتی و استفاده از موانع دفاعی طبیعی و ساختگی متوسل شده است و تلاش دارد راه هرگونه نفوذ را در جنگ آینده سد کند.
اسرائیل در این راه به ایجاد صخره های شنی و استفاده از سیم های خاردار برقی و دیوار سیمانی و بسیاری موانع دیگر در نقاط مرزی لبنان و فلسطین متوسل شده است در نتیجه واحد روابط رسانه ای حزب الله دیداری را برای خبرنگاران از زنقاط مرزی ترتیب داد تا از نزدیک شاهد وحشت اسرائیل و تکاپوی آن برای تامین امنیت شهرک نشینان باشند.
در این بازدید مشاهده شد که بلدوزرهای دشمن در تکاپوی ساخت یک مانع خاکی به ارتفاع ده متر هستند و تلاش دارند این مانع را در برابر دیواری که به سیستم هشدار برقی مجهز است، بنا کنند؛ این سیستم هرگونه تحرک در فاصله چهار متری از سیم های خاردار در نقطه مرزی رصد می کند.
در این شرایط شهرک های این منطقه در حصاری از سیم های خاردار مجهز به سیستم برقی احاطه شده اند، در نتیجه باید پرسید کدام یک از دو طرف در وضعیت بیم و هراس به سر می برد؟
این اقدامات دفاعی دهها میلیون دلار برای اسرائیل هزینه داشته است و بیانگر میزان نگرانی و ترس شهرک نشینان است؛ ترسی که در گزارش های دوره ای رسانه های اسرائیل نیز نمود می یابد و در واقع وحشت اسرائیل از این است که کسی که تمام تدابیر امنیتی آن با تمام جزییات به شکل دقیق با خبر است شیوه مقابله با آن را نیز می داند.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x