تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بزرگترین تهدید علیه دمشق چگونه خنثی می شود؟/ تروریست ها در القابون به پایان خط نزدیک می شوند +نقشه میدانی

  • کد خبر : 188184
  • 30 فروردین 1396 - 16:17
بزرگترین تهدید علیه دمشق چگونه خنثی می شود؟/ تروریست ها در القابون به پایان خط نزدیک می شوند +نقشه میدانی

در روزهای گذشته تونل های بزرگ تدارکاتی تروریست ها در این محور منهدم شده که همین مسئله نشان می دهد عملیات نیروهای سوری و جبهه مقاومت با موفقیت در حال انجام است.

به گزارش «کمال مهر»، ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت از دو ماه قبل عملیات راهبردی را برای پاکسازی محله القابون در حومه شرقی شهر دمشق ترتیب داده اند.

شروع این عملیات شباهت زیادی به عملیات آزادسازی شهرک داریا در حومه غربی دمشق داشت زیرا شهرک القابون باید از محله های برزه و تشرین جدا و تونل های امدادی به سایر محله های غوطه شرقی منهدم می شد.

ارتش سوریه در شروع عملیات توانست با آزادسازی مزارع  برزه گام مهمی را برای جدا کردن محله القابون از محله برزه بردارد و همین مسئله باعث شد تروریست ها خطر را با تمام وجود در این محور احساس کنند.

همین پیشروی ها باعث شد تروریست ها برای کمک به هم قطاری هایشان عملیاتی انتحارگونه را به منطور اتصال جبهه جوبر به القابون انجام دهند که با هوشیاری ارتش سوریه و نیروهای مقاومت ناکام ماند.

در حال حاضر، عملیات ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای جداسازی محله القابون به هدف قرار دادن مواضع تروریست ها با موشک های زمین به زمین و بمب های سنگین متمرکز شده و نبرد به صورت فرسایشی ادامه دارد.

از سویی دیگر، حملات نیروهای سوری و مقاومت از محور شرکت برق، مزارع برزه، مسجد جامع الحسن و خیابان سوق التهریب ادامه دارد.

شعله ور کردن درگیری ها در محورهای مختلف از جمله حومه مسجد جامع الحسین در محله تشرین نیز یکی دیگر از اهداف نیروهای جبهه مقاومت برای برهم زدن تمرکز تروریست ها به شمار می آید که در هفته های گذشته ادامه یافته است.

تروریست ها در هفته های گذشته ضربات سنگینی را در محله القابون متحمل شده اند و به نظر می رسد در آینده نزدیک باید شاهد قطع راه ارتباطی آنان از محله القابون با محل های تشرین و برزه و همچنین انهدام تونل های تدارکاتی آنان به سمت محله عربین در غوطه شرقی دمشق باشیم.

در روزهای گذشته تونل های بزرگ تدارکاتی تروریست ها در این محور منهدم شده که همین مسئله نشان می دهد عملیات نیروهای سوری و جبهه مقاومت با موفقیت در حال انجام است.

در نهایت همین مسئله باعث می شود تروریست ها مستقر در محله القابون به ناگزیر مجبور به قبول مصالحه و ترک این محله شوند موضوعی که پیشتر در حومه غربی پایتخت در شهرک های داریا و معضمیه اتفاق افتاد که خروجی آن بازگشت امنیت در این مناطق بعد از ۵ سال درگیری های خونین بود.

قابل ذکر است، اگر ارتباط محله القابون با مناطق حومه قطع شود فشار بیشتری بر عقبه تروریست ها در جبهه شمالی منطقه جوبر و غرب شهرک دوما وارد شود که قدمی بزرگ به سمت مصالحه و پاکسازی محله های بیشتری در حومه شرقی دمشق است.

دو محله برزه و تشرین هم در مقطع فعلی به واسطه آتش بس روزهای آرامی را پشت سر می گذارند اما با قطع ارتباط در محله القابون، فشار مضاعفی به تروریست ها برای ترک مخاصمه و خروج از این دو محله وارد می شود زیرا امکان اتصال جبهه برزه به حومه شرقی دمشق به حداقل می رسد.

در حال حاضر، محله القابون به واسطه نزدیکی با منطقه غوطه شرقی مهم ترین تهدید علیه دمشق به شمار می آید زیرا بخشی از خمپاره ها روزانه از این محله به سمت پایتخت پرتاب می شود.

قرار گرفتن محله القابون در حاشیه جاده حمص – دمشق نیز اهمیت این محله را چندین برابر کرده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188184

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x