گروه : اجتماعی » بین الملل » تیتر روان » سیاسی
ساعت : 9:04
شناسه : 187884
تاریخ : 29 فروردین 1396
انتقاد از شکنجه یک زن مدافع حقوق بشر در عربستان

یک مرکز بین المللی حقوق بشر از این که ریاض با وجود عضویت در شورای حقوق بشر، سیاست خود را درباره مدافعان حقوق بشر تغییر نمی دهد، انتقاد کرد.

به گزارش  گروه بین الملل «کمال مهر»به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، نیروهای امنیتی عربستان انواع شکنجه های روحی و جسمی را علیه نعیمه المطرود ، فعال حقوق بشر اعمال کردند. پس از اعلام حضور وی در دادگاه بعد از گذشت یک سال بازداشت وی، منابع آگاه از شکنجه روحی این زن در داخل زندان خبر دادند. بازجویان مرد از وی بازجویی کرده اند و هیچ زنی در حین بازجویی حضور نداشته است. این مسئله با قوانین عربستان تناقض دارد، اما کینه نهفته آنها نسبت به مدافعان حقوق بشر موجب شد در پشت دیوارهای زندان، قوانین را زیر پا بگذارند.
این منابع گفتند المطرود همچنین از زمان بازداشت خود در معرض شکنجه جسمانی قرار گرفته است و از وضعیت جسمانی وخیم و بیماری کم خونی رنج می برد، که موجب ضعف چشمان وی شده است.
طه الحاجی، فعال حقوقی و وکیل گفت آنچه المطرود در معرض آن قرار گرفته «نقض استانداردهای محاکمه عادلانه محسوب می شود.»
وی تاکید کرد «اتهاماتی که رسانه های عربستان درباره وی منتشر کرده اند، اصلا در حد اتهام نیست، تا به این شکل خشن وی را بازداشت کنند.»
الحاجی بازداشت المطرود را به علت حضور در تظاهرات و هماهنگ کردن راهپیمایی ها محکوم و تاکید کرد «وی به روشی بد بازداشت شد، طوری که برای بازجویی عادی فراخوانده شد، اما او را بازداشت کردند.»
از سوی دیگر، «مرکز بین المللی حمایت از حقوق و‌ آزادی ها» عضو ائتلاف دیوان بین المللی کیفری از مسئولان عربستان خواست المطرود را آزاد کنند و از «این که ریاض با وجود عضویت در شورای حقوق بشر، سیاست خود را درباره مدافعان حقوق بشر تغییر نمی دهد، انتقاد کرد.»
این مرکز اعلام کرد عربستان به خاطر بازداشت مدافعان حقوق بشر، «پیش از آن که قانون بین المللی را نقض کرده باشد»، ناقض قانون داخلی کشور خود بوده است.
انتهای پیام/