تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

حمله شیمیایی داعش در موصل تایید شد

  • کد خبر : 187706
  • 28 فروردین 1396 - 7:40

فرماندهی عملیات آزادسازی موصل، به رغم تایید حمله شیمیایی داعش در بخش غربی موصل گفت: این حمله تاثیر چندانی بر روند عملیات نظامی در این بخش شهر نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرماندهی عملیات نینوا ما می آییم در بیانیه ای تاکید کرد گروه تروریستی داعش در جریان عملیات نیروهای عراقی که در حال پیشروی در عمق بخش غربی موصل بودند، گلوله های حاوی مواد شیمیایی سمی شلیک کرده است.

براساس این بیانیه، داعش با پرتاب گلوله های خمپاره، حاوی مواد شیمیایی، تلاش کرد، مانع پیشروی نیروهای عراقی شود.

در این بیانیه آمده است در این حمله شیمیایی هیچ یک از سربازان عراقی کشته نشده اند ، اما تعدادی که مصدوم شده بودند، از منطقه تخلیه شده و به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

این فرماندهی ، اقدام داعش در بکارگیری بی مهابا از سلاح شیمیایی در جنگ های جاری، بویژه در مناطق مسکونی و پرجمعیت را محکوم کرد و وعده داد بزودی ضربه سختی به این گروه تروریستی وارد خواهد کرد.

این دومین حمله شیمیایی داعش از هنگام آغاز عملیات آزادسازی ، در غرب موصل، از ۱۹ فوریه سال جاری میلادی است. در حمله پیش که حدود یک ماه قبل انجام گرفت ، تعدادی خبرنگار نیز مصدوم شده بودند.

روز گذشته در حالی که برخی رسانه های عراقی و بین المللی از وقوع یک حمله شیمیایی توسط داعش در غرب موصل خبر داده بودند، یک عضو شورای استان نینوا این گزارش ها را رد کرده بود.

داعش پیش از این طی بیش از ۳۰ ماه گذشته، بارها از سلاح شیمیایی برای متوقف کردن عملیات نیروهای عراقی در استان های صلاح الدین، دیاله و الانبار استفاده کرده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=187706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x