تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

شارژ حساب اقشار ضعیف جامعه با چاشنی اجرای قانون!

  • کد خبر : 187537
  • 26 فروردین 1396 - 17:27
شارژ حساب اقشار ضعیف جامعه با چاشنی اجرای قانون!

وی که به اعتقاد همفکران و حامیانش بزرگ‌ترین رقیبش کارنامه ضعیفش به‌خصوص درزمینهٔ اقتصاد است، برای جمع‌آوری آرای اقشار ضعیف جامعه که درواقع بزرگ‌ترین ضربه را در دولت وی متحمل شدند، حساب ویژه‌ای بازکرده است.

 

به گزارش«کمال مهر» به نقل از سایت قم فردا، یک رأی هم یک رأی است، این شعاری است که بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در جلسات انتخاباتی خود مطرح می‌کنند و آن را برگ برنده خود می‌دانند، حال این‌که از چه طریقی هم این رأی‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، در نوع خود جالب است.

حسن روحانی رئیس‌جمهور فعلی کشورمان که دیروز رسماً برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد، به نظر می‌آید روی این موضوع حساب ویژه‌ای بازکرده است.

وی که به اعتقاد همفکران و حامیانش بزرگ‌ترین رقیبش کارنامه ضعیفش به‌خصوص درزمینهٔ اقتصاد است، برای جمع‌آوری آرای اقشار ضعیف جامعه که درواقع بزرگ‌ترین ضربه را در دولت وی متحمل شدند، حساب ویژه‌ای بازکرده است.

شاید گام اول در رسیدن روحانی به هدفش امشب و هم‌زمان با پرداخت اولین یارانه نقدی در سال جدید برداشته می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، همسو با اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و برای افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به‌صورت علی‌الحساب افزایش‌یافته و افزون بر یارانه پرداختی فروردین‌ماه در ساعت ۲۴ بیست و ششم فروردین‌ماه (شنبه آتی) به‌حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود و قابل‌برداشت است.

بر اساس این گزارش، به خانوارهای یک نفره ۹۵۰ هزار ریال، دو نفره یک‌میلیون و ۸۹۰ هزار ریال، سه نفره ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار ریال، چهار نفره سه میلیون و ۳۷۰ هزار ریال و پنج نفره و بیشتر سه میلیون و ۶۵۰ هزار ریال واریز می‌شود.

این‌که دولت می‌خواهد قانون را اجرا کند و همچنین به نیازمندان واقعی کمک کند، شکی نیست اما چرا این ماه را برای این موضوع انتخاب کرده است؟

نکته دوم این‌که دقیقاً سال گذشته دولت بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی موظف بود یارانه ثروتمندان را قطع کند، اما نه‌تنها به این قانون عمل نکرد، بلکه در مقابل اجرای آن به‌اندازه‌ای به عقب انداخت تا این‌که نوبخت معاون رئیس‌جمهور با ارائه متمم بودجه قید الزام را با استقرار مجلس دهم و کمک نمایندگان حامی دولت برداشت.

تنها دلیل این کار دولت منتهی شدن سال گذشته به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بود و دولت به‌هیچ‌عنوان قصد نداشت با قطع یارانه حتی افراد ثروتمند مقدمات کاهش رأی روحانی را فراهم سازد.

به‌هرحال این اقدام دولت که مدعی است جبهه مقابل به دنبال عوام‌فریبی و انجام اقدامات پوپولیستی است کاملاً گویای وضعیت حساس دولت و ترس از عدم تمدید دوباره حضور حسن روحانی در پاستور است، موضوعی که با اتحاد جبهه اصولگرایان چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=187537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x