تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

دفاع خواهرزاده خاتمی از نامزد احتیاطی برای روحانی

  • کد خبر : 187334
  • 24 فروردین 1396 - 9:05

خواهرزاده خاتمی می‌گوید باید چند نامزد احتیاطی کنار روحانی داشته باشیم، چرا که شاید برای او اتفاقی بیفتد یا سکته کند.

کیهان

 به گزارش«کمال مهر» محمدرضا تابش در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: اگر قرار باشد، فرد دیگری هم معرفی شود، با هماهنگی خود روحانی خواهد بود، اما اینکه چند کاندیدای احتیاطی داشته باشیم هم باید در شورا بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود، ولی عاقلانه این است که چند کاندیدای احتیاطی داشته باشیم.
نایب رئیس فراکسیون امید افزود: روحانی در این انتخابات باید از عملکردهای خود دفاع کند و این کار بسیار سختی است؛ اما اگر چند نفر دیگر هم در کنار وی باشند، می‌توانند ایده‌ها و آرمان‌های خود را مطرح و مشی اصلاحات را تبیین کنند و از آنجایی هم که رئیس‌جمهور نیستند، می‌توانند راحت‌تر حرف‌های خود را بزنند.
وی با بیان اینکه وجود کاندیدای احتیاطی به دلیل ترس از رد صلاحیت روحانی نیست، گفت: این بحث‌ها قبلا گفته شده است؛ اما امکان دارد، خود روحانی در روزهای آخر به موضعی برسد که دیگر نباشد و شاید خدای نکرده حادثه‌ای برای وی رخ دهد و یا سکته کند. به هر حال اینها احتمالاتی است که در دنیا رخ می‌دهد و روزانه هزاران تن به دنیا می‌آیند و هزاران تن از دنیا می‌روند و داشتن کاندیدای احتیاطی، شرط عقل است.
اما در مقابل این اظهارات، آذر منصوری عضو حزب اتحاد ملت به «خردادنیوز» گفت: طرح نامزد پوششی به مسخره گرفتن افکارعمومی است. وقتی که ما صحبت از نامزد پوششی می‌کنیم باید تعریف مشخصی از این مفهوم برای مخاطبان ارایه دهیم. آن چه که تاکنون مطرح شده، این است که نامزد پوششی فردی است که قرار است نامزد اصلی یک جریان سیاسی را در انتخابات حمایت کند. وقتی این مفهوم را مطرح می‌کنیم به این معناست که نامزد اصلی ما به تنهایی توان رقابت در عرصه انتخابات را ندارد و در برخی موارد دچار ضعف است و ما افرادی را مطرح می‌کنیم که بتوانند این نامزد را در این موارد یاری کنند. چنین اقدامی در وهله اول به معنی تضعیف نامزد اصلی است. یعنی این که ما به افکارعمومی و مردم می‌گوییم که نامزد اصلی ما ضعیف است و مثلا در مناظره‌های تلویزیونی توان رقابت و دفاع از برنامه‌های خود را در برابر رقبا ندارد و ما برای جبران این ضعف فردی را به عنوان نامزد پوششی مطرح می‌کنیم.
وی اضافه کرد: مسئله دوم آن است که رقابت انتخاباتی به این معنا است که افرادی برای به دست آوردن رای مردم به رقابت می‌پردازند؛ وقتی ما صحبت از نامزد پوششی می‌کنیم پایگاه اجتماعی و رای‌دهندگان نزدیک به خود را دچار تردید و سردرگمی و ابهام می‌کنیم از طرف دیگر وقتی بحث نامزد پوششی به میان می‌آید با توجه به سابقه‌ای که در مسئله تایید صلاحیت‌ها وجود د‌ارد؛ این پیام را به صورت غیرمستقیم در مورد نامزد اصلی خود مخابره می‌شود که شورای نگهبان می‌تواند صلاحیت نامزد مورد نظر ما را که دارای بهترین موقعیت در افکارعمومی به عنوان رئیس‌جمهور مستقر است و در نظرسنجی‌ها هم صاحب بالاترین رای است، را تایید نکند.
منصوری خاطر‌نشان کرد: در مجموع با توجه به شرایط فعلی به نظر من طرح مسئله نامزد پوششی به سخره گرفتن افکارعمومی و حتی! نوعی توهین به افکار عمومی است. نامزد پوششی نه تنها هیچ فرصتی  را در اختیار جریان اصلاح‌طلب قرار نمی‌دهد که یک پیروزی بسیار راحت و در دسترس را در معرض چالش قرار می‌دهد و بیشتر نوعی تهدید است.

منبع: کیهان
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=187334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x