تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

عضو حلقه کیان: حضور در انتخابات به نفع رئیسی نیست!/ القای تئوری شوم «کاندیدای نظام» و شیطنت رسانه اصلاح‌طلبان

  • کد خبر : 187239
  • 23 فروردین 1396 - 10:39
عضو حلقه کیان: حضور در انتخابات به نفع رئیسی نیست!/ القای تئوری شوم «کاندیدای نظام» و شیطنت رسانه اصلاح‌طلبان

رئیس ستاد روحانی پاسخ نداد؛ «پنهان کردن ارزها در جوراب» بهتر بود یا هتک حرمت در فرودگاه سعودی‌ها!

«کمال مهر» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه، ۷:۳۰ دقیقه صبح با بسته خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید

***

عضو حلقه کیان: حضور در انتخابات به نفع رئیسی نیست!

علیرضا علوی‌تبار، از فعالان اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های این جریان در حلقه مشهور «کیان» در بخشی از مصاحبه خود با شماره دوشنبه گذشته روزنامه شرق طی اظهاراتی درباره انتخاباتی آتی و در اشاره به حجت‌الاسلام رئیسی گفته است:

«آقای رئیسی به خاطر یکپارچگی‌ای که در جریان راست ایجاد می‌کنند، از اهمیت برخوردارند. اما به‌گمانم شرکت ایشان در رقابت‌های انتخاباتی به نفع شخص ایشان نیست.»

او می‌افزاید: در ۴ سال آینده کشور آن‌قدر با مشکلات متنوع و گوناگون مواجه خواهد بود که هیچ مسئول اجرائی نمی‌تواند بدون ناراضی‌کردن بخشی از جامعه نسبت به حل آنها اقدام کند. یعنی در چهار سال آینده امکان کسب محبوبیت کوتاه‌مدت ممکن نیست. البته می‌توان در بلندمدت نام خود را به عنوان حل‌کننده معضلات کشور جاودان کرد اما نه پول نفت بی‌حسابی  وجود دارد که بتوان از طریق آن ولخرجی و ریخت‌وپاش کرد و نه سیاست خارجی آرام و بی‌دردسری هست که بتوان از آن محبوبیت کسب کرد. به‌علاوه امکان کنترل رسانه‌ها نیز وجود ندارد و صدای انتقاد چه منصفانه و چه غیرمنصفانه بلند خواهد بود و هرکس را که مسئولیت ‌پذیرد در تنگنا قرار خواهد داد. اگر ایشان(رئیسی) برای گرم‌کردن تنور انتخابات آمده باشند برای آقای روحانی مفید است اما برای خودشان نه.»[۱]

*قبل از علوی‌تبار، حسین مرعشی نیز در بخشی از مصاحبه خود با یکی از شماره‌های روزنامه شرق تلاش کرده بود اینطور القا کند که شرکت در انتخابات اساساً به مصلحت اصولگرایان نیست.[۲]

این قبیل تئوری‌پردازی‌های بی‌مبنا حاکی از تکانه‌هایی است که اخبار مربوط به وحدت جبهه مردمی نیروهای انقلاب و رسمی شدن اعلام «کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی» بر ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولت عارض کرده است.

این آشفتگی در نظرات سیاسی همچنین اثبات کننده تردید بزرگی است که اصلاح‌طلبان نسبت به پیروزی آقای روحانی در انتخابات آینده دارند. (و از همین روست که بارها اعلام کردند رئیس‌جمهور فعلی نامزد رسمی آنها نیست.)

در صحبت‌های علوی‌تبار همچنین خوانش این اسم رمز نیز کار ساده‌ای است که در صورتیکه رئیس‌جمهور آینده فردی در قطب مخالف رئیس‌جمهور روحانی باشد؛ ستاد مشترک اصلاحات و دولت، خواب‌های مفصّلی را برای سیاه‌نمایی تمام اقدامات دولت آینده اصولگرایان دیده‌اند.

برنامه‌هایی که در روی دیگر سکه خود، ۴ سال تمام اقدام به دستاوردسازی و سفیدنمایی از اقدامات دولت فعلی کردند اما راه به جایی نبردند…

***

رئیس ستاد روحانی پاسخ نداد؛ پنهان کردن ارزها در جوراب بهتر بود یا هتک حرمت در فرودگاه سعودی‌ها!

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی، اخیراً طی اظهاراتی در جمع اعضای حزب تدبیر و توسعه، گفته است:

آیا این مسئله برای جمهوری اسلامی عزت بود که حتی مدیران کل وزارت خارجه در دیگر کشورها حاضر به پذیرش سفرای ما و ملاقات با آنها نبودند؟ آیا این مسئله عزت بود که شهروندان ایرانی حتی اگر می‌خواستند مبالغ ناچیزی از ارز را از کشور خارج کنند، باید این پول را در «جوراب» خود پنهان می‌کردند؟[۳]

*در سیاست‌ورزی و در روش‌های تحلیلی، بگومگو و حاضرجوابی جایی ندارد اما گویا چاره‌ای نیست جز اینکه سؤال آقای شریعتمداری که یکی از اعضای خانواده‌شان هم در آمریکا زندگی می‌کند را با چند سؤال پاسخ داد…

در اقتفای سؤالات ایشان باید پرسید:

_آیا هتک حرمت چند تبعه ایرانی در فرودگاه عربستان عزت بود؟!

_آیا راه ندادن وزیر آقای روحانی به عربستان برای پیگیری مسئله مهم شهدای منا عزت بود؟

_آیا تحریم جدید و پسابرجامی ترامپ مبنی بر اینکه ایرانیان و حتی شخص آقای شریعتمداری دیگر اجازه ورود به خاک آمریکا و دیدار با نزدیکانشان را ندارند عزت بود؟

_آیا تنزّل رتبه پاسپورت ایرانی به گواه مؤسسات بین‌المللی عزت است؟

_آیا اینکه آقای روحانی در کنفرانس رسانه‌ای اخیر خود به بهبود روابط با پاکستان و ترکمنستان هم افتخار می‌کند عزت است؟

_و آیا «بزرگترین حامی تروریسم» خوانده شدن جمهوری اسلامی ایران از سوی یک نظامی دسته‌چندم آمریکایی در مجامع جهانی عزت است؟

پاسخ این سؤالات که جملگی در دوران صدارت آقای روحانی و دولت یازدهم اتفاق افتاده‌اند، تا آن حد تأثیرگذار هست که حتی بتواند آقای روحانی را به انصراف از انتخابات هم تشویق کند.

البته اگر همچون ماجرای «وعده حل مشکلات در ۱۰۰ روز» و «حل‌المسائل بودن برجام» وقوع این قضایا را انکار نکنند…

***

القای تئوری شوم «کاندیدای نظام» و شیطنت رسانه اصلاح‌طلبان

روزنامه اصلاح‌طلب شرق، که عموما از تصویر و خبر بیانات مقام معظم رهبری بعنوان عکس و خبر اصلی در صفحه یک خود استفاده نمی‌کند، روز دوشنبه گذشته و همزمان با اعلام قطعی شدن کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، ضمن درج عکس رهبر انقلاب بعنوان تصویر اصلی در صفحه یکم خود به بهانه بیانات ایشان در جمع تنی چند از مسئولان نظام، تیتر اول خود را نیز به حجت‌الاسلام رئیسی اختصاص داد و نوشت: «رئیسی رسما آمد»!

عکس و تیتری که در کنار هم، خواسته یا ناخواسته القاکننده این معناست که حجت‌الاسلام رئیسی کاندیدای نظام اسلامی است و با تأیید مقام ارشد نظام به صحنه انتخابات آمده است!

گفتنیست، روزنامه شرق در اکثر شماره‌های اخیر خود از مصاحبه‌شوندگان سیاسی‌اش در استفهامی انکاری پرسیده است که آیا حضور حجت‌الاسلام رئیسی سبب ایجاد فضای دوقطبی خواهد یا خیر؟!

جالب آنکه مثلا «علیرضا علوی‌تبار» از فعالان اصلاح‌طلب نیز در پاسخ به این سؤال شرق گفته است:

«اینکه حضور آقای رئیسی موجب قطبی‌شدن فضای انتخاباتی شود یا خیر، کاملا به رفتار و موضع‌گیری جریان اصولگرا بستگی دارد. اگر آنها در جریان ترویج و تبلیغ آقای رئیسی ایشان را به جریان قدرت مربوط کرده و نسبت دهند؛ به دوقطبی‌شدن فضای انتخابات می‌انجامد. اما اگر جریان اصولگرای غیررادیکال استقلال خود را حفظ کند، فضای انتخابات قطبی نخواهد شد.»

*لازم به توضیح است که تئوری «کاندیدای نظام» متأسفانه نه تنها از سوی اصلاح‌طلبان که از سوی حلقه انحرافی نیز در انتخابات‌های گذشته و درباره چند کاندیدا ترویج شده است.

این در حالیست که اولا مقام معظم رهبری تاکنون بارها تصریح فرموده‌اند که از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهند کرد و رأی ایشان را نیز کسی متوجه نخواهد شد.

و ثانیاً تئوری کاندیدای نظام با تناقض عقلانی هم مواجه است.

به این معنی که منطقی نیست نظام اسلامی تمام دارایی و آبروی خود را بر روی کسی که قرار است ۴ یا ۸ سال بر مسند اجرایی امور باشد و بعد هم برود شرط‌بندی کند و او را بعنوان یگانه دهر و پسر خدا معرفی کند…

زیرا هم امکان خطا و اشتباه وجود دارد و هم ممکن است در دوره‌های بعدی کسی بیاید که از پسر خدا! بهتر و معقول‌تر عمل کند.

پر واضح آنکه بیش از هرکس، نظام اسلامی و رهبری نظام به این معنا وقوف دارند و بر همین اساس است که طی نزدیک به ۳۰ سال رهبری مدبرانه معظم‌له، هیچ کاندیدا یا رئیس‌جمهوری نتوانسته است خود را به رهبری نظام منتسب کند.

گفتنیست، برخی چهره‌های جریان سیاسی خاص طی روزهای اخیر با طرح این معنا که اگر حجت‌الاسلام رئیسی بیاید، آرای خاکستری به سمت رئیس‌جمهور روحانی متمایل خواهند شد؛ در حال القای این مفهوم هستند که آقای رئیسی کاندیدای نظام است و آرای خاکستری که –به زعم اصلاح‌طلبان- همواره بر ضد خواست نظام رأی می‌دهند؛ با حضور وی به روحانی رأی خواهند داد!

معنای خطرناکی که اگر از هم‌اکنون با آن برخوردی صورت نگیرد و کاندیداهای محترم نیز به مقابله با آن و انکارش برنخیزند؛ تبعات بسیاری خطرناکی را با خود به همراه خواهد داشت.

***

۱_ http://sharghdaily.ir/News/۱۱۸۵۲۷

۲_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۰۸۶۱۲

۳_ http://rooydad۲۴.com/۱۲۸۷۹۵۰۰

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=187239

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x